Η διαδικασία αφαίρεσης, εγκατάστασης και ρύθμισης του μπεκ ψεκασμού καυσίμου στα συστήματα τροφοδοσίας των πετρελαιοκινητήρων είναι μια διαδικασία η οποία απαιτεί γνώσεις και πρόσβαση σε τεχνικές πληροφορίες. Στην συνέχεια δίνονται γενικές και ειδικές πληροφορίες για την αντικατάσταση και την ρύθμιση των εγχυτήρων.
Γενικές πληροφορίες ασφάλειας
Διαβάζετε πάντοτε τις γενικές οδηγίες προτού εκτελέσετε εργασίες σε συστήματα καυσίμου υψηλής πίεσης.
Τα συστήματα ψεκασμού πετρελαίου λειτουργούν με πολύ μεγάλη πίεση.
Προσοχή:
- Μην επισκευάζετε το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου ενώ ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
- Περιμένετε τουλάχιστον πέντε λεπτά αφού σβήσετε τον κινητήρα.
- Πριν από την εκτέλεση εργασιών στο σύστημα καυσίμου, καθαρίστε σχολαστικά την περιοχή.
- Σωματίδια ρύπων στο σύστημα καυσίμου μπορούν να προκαλέσουν ελαττωματική λειτουργία του κινητήρα.
- Οι ανοικτές συνδέσεις καυσίμου πρέπει να σφραγιστούν με κατάλληλα καλύμματα ή πώματα.
- Μην αποσυναρμολογείτε ποτέ μπεκ καυσίμου.
- Αντικαθιστάτε πάντοτε το χάλκινο δακτύλιο στεγανοποίησης του μπεκ.
- Δεν πρέπει να λυγίζετε ούτε να εγκαθιστάτε αγωγούς καυσίμου υψηλής πίεσης που είναι καταπονημένοι.
- Εάν υπάρχουν ενδείξεις διαρροής, αντικαταστήστε το σωλήνα καυσίμου και τα εξαρτήματα.
- Οι αγωγοί καυσίμου υψηλής πίεσης είναι ειδικοί για κάθε όχημα και δεν είναι εναλλάξιμοι.
- Το σύστημα ψεκασμού πετρελαίου μπορεί να διαφοροποιεί την πίεση ψεκασμού και το χρονισμό σε μεγάλο εύρος.
- Η πίεση ψεκασμού είναι ανεξάρτητη από τον αριθμό στροφών του κινητήρα και την ποσότητα του ψεκαζόμενου καυσίμου.
Ύστερα από αντικατάσταση του μπεκ.
Επαναπρογραμματίστε τη μονάδα ελέγχου του κινητήρα.
Ύστερα από αντικατάσταση της μονάδας ελέγχου κινητήρα:
Όλοι οι υφιστάμενοι κωδικοί αντιστάθμισης μπεκ στην καινούργια μονάδα ελέγχου κινητήρα πρέπει να ρυθμιστούν με εργαλείο διάγνωσης.
Σημείωση:
- Σε περίπτωση επανεγκατάστασης των αρχικών μπεκ πρέπει να αντικατασταθούν οι στεγανωτικοί δακτύλιοι
- Λιπάνετε ελαφρά τους στεγανωτικούς δακτυλίους
- Αντικαταστήστε τα μπουλόνια
Αφαίρεση
- Κλίνετε την καμπίνα στη θέση επισκευής
- Αποσυνδέστε την μπαταρία
- Αποσυνδέστε τον εύκαμπτο σωλήνα θετικού εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου
- Αφαιρέστε την πλεξούδα των καλωδίων από την κυλινδροκεφαλή
- Αποσυνδέστε τον αισθητήρα της πίεσης του αέρα
- Αποσυνδέστε τον αισθητήρα θερμοκρασίας του αέρα
- Αποσυνδέστε τους αγωγούς καυσίμου από την συλλέκτη καυσίμου
- Αποσυνδέστε τους σωλήνες καυσίμου από τους εγχυτήρες
- Αφαιρέστε το σωλήνα παροχής καυσίμου
- Αφαιρέστε τον αισθητήρα πίεσης αέρα εισαγωγής
- Αφαιρέστε τον αισθητήρα θερμοκρασίας του αέρα
- Αφαιρέστε το κάλυμμα της βαλβίδας
- Αποσυνδέστε την καλωδίωση του εγχυτήρα καυσίμου
- Αφαιρέστε το συγκρότημα άξονα - ζυγώθρου
- Χρησιμοποιήστε ένα ειδικό εργαλείο για να αφαιρέστε τους εγχυτήρες
- Συναρμολογήστε το εργαλείο, όπως φαίνεται και στην σχετική φωτογραφία
- Αφαιρέστε τα μπεκ καυσίμου
Εγκατάσταση
- Αντικαταστήστε τους στεγανωτικούς δακτυλίους
- Λιπάνετε ελαφρά τους στεγανωτικούς δακτυλίους
- Αντικαταστήστε τις ροδέλες στεγανοποίησης
- Επανατοποθετήστε το μπεκ καυσίμου
- Χρησιμοποιήστε ένα ειδικό εργαλείο
- Σφίξτε τις βίδες του μπεκ
- Χρησιμοποιήστε ένα ροπόκλειδο
- Επανεγκαταστήστε το συγκρότημα άξονα - ζυγώθρου
- Ελέγξτε το διάκενο της βαλβίδας και ρυθμίστε το, εάν χρειάζεται
- Επανασυνδέστε την καλωδίωση του μπεκ καυσίμου
- Επανεγκαταστήστε το κάλυμμα της βαλβίδας
- Αντικαταστήστε τη φλάντζα καλύμματος βαλβίδας
- Η επανατοποθέτηση γίνεται με την αντίθετη σειρά της αφαίρεσης
Ρυθμίσεις ροπής
Μπεκ
- Βαθμίδα 1: 3.5 (Nm)
- Βαθμίδα 2: 20 - 30 (°)
- Βαθμίδα 3: 20 - 30 (°)
- Βαθμίδα 4: 20 - 30 (°)
Κάλυμμα βαλβίδας
- Κάλυμμα βαλβίδας 20 - 28 (Nm)
Σωλήνας παροχής καυσίμου
- Σωλήνας παροχής καυσίμου: 50 - 60 (Nm)
Συγκρότημα άξονα ζυγώθρων
- Συγκρότημα άξονα ζυγώθρων 31 - 41 (Nm)
Ειδικά εργαλεία
Κρουστικός εξολκέας:
Εργαλείο περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα:
Εργαλείο περιστροφής του στροφαλοφόρου άξονα:
Σημείωση:
Τα ειδικά εργαλεία καλύπτουν σχεδόν όλη την σειρά των μοντέλων
Προσοχή:
Οι παραπάνω πληροφορίες αποτελούν εξειδικευμένες διαδικασίες τεχνικής επισκευής και ελέγχου αφαίρεσης, εγκατάστασης και ρύθμισης του μπεκ ψεκασμού καυσίμου, εκτός εάν ο κατασκευαστής συνιστά κάτι διαφορετικό και εφαρμόζονται με ευθύνη του τεχνίτη.