AxTrax AVE της ZF. Ένας Μικρός Άξονας με Μεγάλα Αποτελέσματα

Οι απαγορεύσεις οδήγησης και τα όρια ταχύτητας είναι οι κύριες μέθοδοι αντιμετώπισης της καθημερινής κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων. Για παράδειγμα, το Βερολίνο προσπαθεί να αποτρέψει την αύξηση των εκπομπών ρύπων εισάγοντας όρια ταχύτητας 30 km / h σε ορισμένες περιοχές της πόλης. Αντιθέτως, η ZF επικεντρώνεται στα ίδια τα οχήματα, για παράδειγμα, στον εξηλεκτρισμό των αστικών λεωφορείων. «Ο άξονας AxTrax AVE είναι ένας τρόπος συμβολής στην ηλεκτροκινητικότητα στις αστικές περιοχές», εξηγεί ο Gerhard Obermaier σε συνέντευξή του στο Autogazette.

Ο Obermaier είναι επικεφαλής στρατηγικής ανάπτυξης των συστημάτων αξόνων για λεωφορεία στο τμήμα τεχνολογίας επαγγελματικών οχημάτων στη ZF. Το σύστημα πρόωσης έχει σχεδιαστεί για αστικά λεωφορεία με μέγιστο φορτίο 13 τόνους. Ένας ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος κοντά σε κάθε τροχό στον άξονα και ο καθένας έχει ισχύ 125 kW / 170 HP και ροπή 485 N.m με ταχύτητες έως και 11.000 στροφές ανά λεπτό.

ax2

Ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει μήκος μόλις 165 χιλιοστά

«Ο ηλεκτρικός κινητήρας στο AxTrax AVE έχει σχεδιαστεί ως κινητήρας υψηλών στροφών», εξηγεί ο Obermaier. Λόγω της «επαγόμενης από την ταχύτητα υψηλής απόδοσης», αυτός ο ηλεκτρικός κινητήρας σχεδιάστηκε με μικρότερες διαστάσεις και ως εκ τούτου προσφέρει οφέλη όσον αφορά την ενσωμάτωση. Έχει μήκος μόλις 165 mm και διάμετρο 300 mm. «Δεδομένου ότι ο ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στην πλήμνη του τροχού του άξονα, μπορούν να πραγματοποιηθούν διασυνδέσεις ίδιες με αυτές ενός συμβατικού κινητήριου άξονα. Αυτό καθιστά δυνατή την κοινή χρήση των εξαρτημάτων της ανάρτησης του άξονα, συμπεριλαμβανομένων των βραχιόνων ελέγχου και των φορέων των ελατηρίων καθώς και των αερόφουσκων και των αμορτισέρ. Οι μηχανικές συνδέσεις του άξονα στο σχεδιασμό του οχήματος είναι ίδιες», προσθέτει ο ειδικός από το εργοστάσιο της ZF στο Passau. Αυτό παράγει συνέργειες.

Επιπλέον, οι κινητήρες που είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα είναι σχεδιασμένοι για εγκατάσταση χαμηλού δαπέδου, η οποία δημιουργεί χώρο μέσα στο λεωφορείο. Αυτό επιτρέπει την τοποθέτηση των πίσω σειρών καθισμάτων ξεχωριστά, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται οι μονάδες κίνησης στο λεωφορείο. Για το Obermaier, υπάρχει ένα άλλο όφελος. «Αυτή η καινοτόμος ιδέα σημαίνει επίσης ότι το λεωφορείο είναι απόλυτα προσβάσιμο από πίσω.» Κάτι που είναι απαραίτητο για τα αστικά λεωφορεία.

«Ο άξονας AxTrax AVE είναι ένας τρόπος συμβολής στην ηλεκτροκινητικότητα στις αστικές περιοχές», δήλωσε ο Gerhard Obermaier, επικεφαλής στρατηγικής ανάπτυξης συστημάτων αξόνων για λεωφορεία.

ax3

Τα λεωφορεία κινούνται ηλεκτρικά με τον άξονα ZF AxTrax AVE

Το AxTrax AVE μειώνει το βάρος του λεωφορείου έως και 500 κιλά

Εκτός από περισσότερο χώρο, αυτή η λύση μειώνει επίσης το βάρος του λεωφορείου. Ολόκληρη η μονάδα του άξονα με ηλεκτρικούς κινητήρες, βραχίονες ελέγχου, ελατήρια και αμορτισέρ ζυγίζει μόλις 1220 κιλά. Σε σύγκριση με άλλες λύσεις με κεντρικό ηλεκτρικό κινητήρα, η λύση της ZF σημαίνει μείωση βάρους 500 κιλών. Με άλλα λόγια, υπάρχουν 500 κιλά λιγότερα που πρέπει να μετακινηθούν. Αυτό εξοικονομεί επίσης ενέργεια που μπορεί να μετατραπεί σε μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης.

Εξίσου πολύτιμη είναι η ευελιξία του άξονα. Σύμφωνα με τον Obermaier, ο άξονας είναι, καταρχήν, συμβατός με όλα τα συστήματα κίνησης, οπότε μπορεί να λειτουργήσει ως υβριδικός μαζί με μια κυψέλη καυσίμου ή μια μπαταρία ή μια εναέρια γραμμή. Ωστόσο, αυτό πιθανότατα δεν θα συμβεί επειδή «στην πράξη, οι κατασκευαστές εστιάζουν ολοένα και περισσότερο σε εντελώς ηλεκτροκίνητες μονάδες και όχι σε διαμορφώσεις ηλεκτρικών συστημάτων μπαταρίας»

ax4

Οι κινητήρες που είναι τοποθετημένοι στον πίσω άξονα είναι σχεδιασμένοι για εγκατάσταση χαμηλού δαπέδου.

Ο άξονας στο δρόμο στο «Λεωφορείο της χρονιάς»

«Σε πόλεις με προκλητική τοπογραφία ή σε ορεινές περιοχές, και οι δύο πίσω άξονες μπορούν να είναι κινητήριοι στα αρθρωτά λεωφορεία. Αυτό είναι δυνατό με τη χρήση πανομοιότυπων διεπαφών από συμβατικούς άξονες χαμηλού δαπέδου », εξηγεί ο Obermaier.

Ο ηλεκτρικός άξονας κατασκευάζεται μαζικά για περισσότερο από ένα χρόνο και έχει ήδη αναπτυχθεί σε αστικά λεωφορεία σε διάφορες πόλεις, όπως η Στουτγκάρδη, το Μάνχαϊμ ή η Βόννη. Ταυτόχρονα, ο άξονας δεν περιορίζεται σε έναν συγκεκριμένο κατασκευαστή λεωφορείων, αλλά χρησιμοποιείται ήδη στο Bozankaya Sileo solobus και στο αρθρωτό λεωφορείο καθώς και στο ηλεκτρικό Urbino 12 - άλλο ένα Λεωφορείο της Χρονιάς. Στην πραγματικότητα, ανακοινώθηκε πρόσφατα ότι το Daimler Citaro - που ονομάστηκε Λεωφορείο της Χρονιάς 2013 - είναι εξοπλισμένο με το AxTrax AVE, το οποίο σημαίνει ότι ένα ακόμη βραβευμένο λεωφορείο θα φέρει αυτόν τον καινοτόμο άξονα. Και όσοι θέλουν να κάνουν μια περιήγηση με λεωφορείο στο Παρίσι και να απολαύσουν τον Πύργο του Άιφελ χωρίς να χρειάζεται να ακούσουν τους ήχους ενός κινητήρα ντίζελ, σύντομα θα κάθονται στο ηλεκτρικό διώροφο λεωφορείο από την Ankai.

Με το AxTrax AVE σύντομα θα μπορείτε να ταξιδεύετε τοπικά χωρίς εκπομπές ρύπων σε πολλές μεγάλες πόλεις: Το NewFlyer Xcelsior CHARGE.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin