Έμφραγμα στην Αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της έλλειψης τσιπ

Η έλλειψη τσιπ συνεχίζει να σακατεύει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων καθώς η Toyota μειώνει την παγκόσμια παραγωγή κατά 40% και η Volkswagen προειδοποιεί για μεγαλύτερη μείωση
Οι δύο μεγαλύτεροι παραγωγοί οχημάτων στον κόσμο, η Toyota και η Volkswagen, αποκάλυψαν ακόμη περισσότερες αποδείξεις ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει σταθερά υπό τον έλεγχο μιας συνεχούς έλλειψης τσιπ ημιαγωγών που δεν δείχνει κανένα σημάδι ανάκαμψης.

efragma autokinitwn

Αφού εξαναγκάστηκαν να κλείσουν εργοστάσια πέρυσι καθώς ξεκίνησε η πανδημία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν τώρα έντονο ανταγωνισμό από την εκτεταμένη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης για παραδόσεις τσιπ εν μέσω διακοπής της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού.

Οι δύο γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας επιβεβαίωσαν αυτήν την εβδομάδα περαιτέρω περικοπές στην παραγωγή καθώς τα αποθέματα ημιαγωγών μειώνονται, με την Toyota να λέει ότι θα μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές κατά 40 % από τον Σεπτέμβριο.
 
Η έλλειψη τσιπ εξακολουθεί να παρακωλύει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων: Η Volkswagen έχει ήδη κατασκευάσει 100.000 λιγότερα αυτοκίνητα το 2021 από ό, τι είχε αρχικά προβλεφθεί, αλλά προειδοποίησε για περαιτέρω μειώσεις.

efragma autokinitwn2

Ο τελευταίος θόρυβος έρχεται καθώς τα κρούσματα Covid-19 αυξάνονται σε ασιατικές χώρες όπου βρίσκονται εργοστάσια αυτοκινήτων και εργοστάσια παραγωγής τσιπ, όπως η Ιαπωνία, οι Φιλιππίνες, η Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ και η Μαλαισία, οδηγώντας σε αυστηρότερους περιορισμούς για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού.

Οι ηλεκτρονικοί δείκτες αναφέρουν επίσης τιμές για τα τσιπ που εκτοξεύονται έως και 600 τοις εκατό.

Η ιαπωνική Toyota, χάρη σε μια πολιτική αποθήκευσης τσιπ που χρονολογείται μια δεκαετία μετά το σεισμό του 2011 και την πυρηνική καταστροφή της Φουκουσίμα, είχε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό να αποφύγει τις περικοπές της παραγωγής.

Ωστόσο, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο κατά όγκο πωλήσεων δήλωσε την Πέμπτη ότι θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή για τον Σεπτέμβριο κατά τα δύο πέμπτα από το προηγούμενο σχέδιο, επηρεάζοντας 14 εργοστάσια στην Ιαπωνία και αλλού, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων εργοστασίων της Βόρειας Αμερικής.

Τα οχήματα εξαρτώνται ολοένα και περισσότερο από τα τσιπ για τα πάντα, από τη διαχείριση των κινητήρων στον υπολογιστή για καλύτερη οικονομία καυσίμου έως τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης του οδηγού, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.

Ωστόσο, η έλλειψη από την πρώτη στιγμή της πανδημίας έχει περιορίσει την παραγωγή στα εργοστάσια οχημάτων, με ορισμένους κατασκευαστές να διακόπτουν την παραγωγή και να κλείνουν εργοστάσια.
Αυτό προκάλεσε εκτεταμένες καθυστερήσεις παράδοσης για νέους κινητήρες, ενώ σε ορισμένους αγοραστές ενημερώθηκε ότι θα πρέπει να περιμένουν περισσότερους από 12 μήνες για να φτάσουν τα αυτοκίνητά τους.

Προκάλεσε επίσης αύξηση των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, με τους απογοητευμένους οδηγούς να επιστρέφουν στα μεταχειρισμένα σε μια προσπάθεια να βρουν ένα όχημα αντικατάστασης νωρίτερα από την παράδοση ενός νέου αυτοκινήτου.

Η Toyota θα μειώσει την παγκόσμια παραγωγή οχημάτων κατά 40% από τον Σεπτέμβριο, αφού επιβεβαιωθεί ότι εξαντλούνται τα αποθέματα τσιπ

Η Γερμανική Volkswagen δήλωσε επίσης ότι δεν μπορεί να αποκλείσει περαιτέρω αλλαγές στην παραγωγή.

«Αυτή τη στιγμή αναμένουμε την προσφορά τσιπ το τρίτο τρίμηνο να είναι πολύ ασταθής και σφιχτή», είπαν τα αφεντικά στον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό οχημάτων στον κόσμο, πίσω από την Toyota.

Αποκαλύπτουμε επίσης ότι τα προβλήματα προμήθειας τσιπ επηρεάζουν τώρα τις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων, με τιμές σύμφωνα με 14% υψηλότερες από ό, τι πριν από ένα χρόνο.

Η Ford δήλωσε  ότι θα κλείσει προσωρινά το εργοστάσιο συναρμολόγησής της στο Κάνσας Σίτι, όπου κατασκευάζει το φορτηγό της με τις καλύτερες πωλήσεις και κερδοφορία F-150, ενώ η κινεζική Geely Automobile Holdings Ltd προειδοποίησε την πρόσφατη επιδείνωση της έλλειψης τσιπ και την αναζωπύρωση των κρουσμάτων κορονοϊού. αποτελεί «σημαντική απειλή» για τις πωλήσεις της κατά τους επόμενους μήνες.

Παρόλο που η Volkswagen δήλωσε ότι αναμένεται ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει ότι η κρίση των τσιπ θα συνεχιστεί το 2022 με τις προηγούμενες ελπίδες της βιομηχανίας για γρήγορη επίλυση εδώ και πολύ καιρό.

Καθώς πολλές αμερικανικές γραμμές παραγωγής αυτοκινήτων παραμένουν αδρανείς, τουλάχιστον ένα μέρος του χρόνου, μια τριάδα Δημοκρατικών γερουσιαστών ζήτησε από την κυβέρνηση της Ταϊβάν περισσότερη βοήθεια για την αντιμετώπιση της έλλειψης τσιπ, σύμφωνα με επιστολή του Reuters.

Αλλά ακόμη και όταν μια αλλοίωση στην αλυσίδα εφοδιασμού διορθώνεται, εμφανίζονται άλλες, καθιστώντας δύσκολη τη διασφάλιση μιας σταθερής ροής των τσιπ και αφήνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάζουν στον περιορισμό των ζημιών που ωθούν τα διαθέσιμα εξαρτήματα στα πιο κερδοφόρα μοντέλα τους.

«Η κατάσταση παραμένει ρευστή», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, Mary Barra, σε τηλεδιάσκεψη στις 4 Αυγούστου, σημειώνοντας τον αντίκτυπο γεγονότων όπως η τρέχουσα άνοδος του Covid-19 στη Μαλαισία.

Η Stellantis, o πολυεθνικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας συγχώνευσης 50%-50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα.

Περιλαμβάνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, Fiat, Peugeot, Citroen, DS, Chrysler και Opel.

efragma autokinitwn1

Έτσι Αυξάνεται ο αριθμός των εργοστασίων της Stellantis, που διακόπτουν την παραγωγή τους λόγω της έλλειψης τσιπ. Η συνεχής παγκόσμια έλλειψη τσιπ, δημιουργεί εντονότερα προβλήματα στη λειτουργία των εργοστασίων κατασκευής αυτοκινήτων.
 
Η παραγωγή θα σταματήσει στο εργοστάσιο της PSA στη Rennes της Γαλλίας και στο εργοστάσιο ελαφρών εμπορικών φορτηγών SevelSud της Fiat στην Ιταλία, δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Stellantis.

Το εργοστάσιο της Rennes, που κατασκευάζει αυτοκίνητα Peugeot και Citroen, διέκοψε ήδη την παραγωγή, μαζί με το εργοστάσιο της PSA στη Γαλλία και το εργοστάσιο της Opel στο Eisenach στη Γερμανία.

Μια τέτοια σειρά διαταραχής της αλυσίδας εφοδιασμού δεν δείχνει σύντομη αποκατάσταση και το μόνο που διαφαίνεται είναι ένα πιο αβέβαιο μέλλον με ένα πιο ακριβό καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για τον τελικό καταναλωτή!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin