Audi A3 Sportback g-tron με πλαστικές φιάλες φυσικού αέριου!

Στο Audi A3 Sportback g-tron ο κινητήρας φυσικού αερίου είναι ο κύριος μηχανισμός προώθησης με πολλές τεχνολογίες και καινοτομίες.

Μία από τις σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες που εφαρμόζεται στο Audi A3 Sportback g-tron είναι και οι φιάλες Φυσικού Αερίου. Οι τεχνολογικές καινοτομίες αυτές προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στο αυτοκίνητο στο οποίο, εφόσον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία φυσικού αερίου, ο κινητήρας ξεκινά και λειτουργεί πάντοτε σε λειτουργία φυσικού αερίου. Ο οδηγός έχει πάντα τη δυνατότητα να αλλάζει ανάμεσα στους δύο τρόπους λειτουργίας (Βενζίνης – Φυσικό αέριο).

Δεξαμενή φυσικού αερίου

Το Audi A3 Sportback g-tron είναι εξοπλισμένο επιπλέον, παράλληλα με το ρεζερβουάρ βενζίνης, με δύο ίδιας κατασκευής δεξαμενές φυσικού αερίου. Τα δύο δοχεία φυσικού αερίου είναι στερεωμένα μέσω δύο ιμάντων σύσφιξης σε έναν φορέα (Rack). Αυτός ο φορέας με τη σειρά του είναι βιδωμένος με το σασί του οχήματος.

audi1

Σχήμα: Διάταξη εξαρτημάτων - προστατευτικό κάλυμμα

Στο Audi A3 Sportback g-tron χρησιμοποιούνται δοχεία φυσικού αερίου από «πλαστικό». Το κάθε ένα έχει βάρος περίπου 16 kg και είναι με τον τρόπο αυτό κατά περίπου 27 kg ελαφρύτερο από μια όμοια δεξαμενή φυσικού αερίου από χάλυβα. Ο όγκος πλήρωσης μιας δεξαμενής φυσικού αερίου είναι περίπου 46 λίτρα. Αυτό αντιστοιχεί σε βάρος 7,2 kg φυσικού αερίου με πίεση πλήρωσης 200 bar και θερμοκρασία 15 °C.

Κατά τον ανεφοδιασμό και κατά το άδειασμα, αλλά και λόγω διακυμάνσεων στη θερμοκρασία, μπορεί κατά τη λειτουργία να αλλάξει η διάμετρος των δεξαμενών φυσικού αερίου έως και κατά 2 mm. Προκειμένου κατά τη διαστολή και τη συστολή να μην προκληθούν ζημιές στις δεξαμενές φυσικού αερίου, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση ενός προστατευτικού επιθέματος μεταξύ των δοχείων φυσικού αερίου, των ιμάντων σύσφιξης και του φορέα.

audi2

Σχήμα: Δεξαμενή φυσικού αερίου

Τα δοχεία φυσικού αερίου στο Audi A3 Sportback g-tron αποτελούνται από μείγμα πλαστικών. Εσωτερικά βρίσκεται μια στρώση από πολυαμίδιο, αδιαπέραστη από το φυσικό αέριο. Επάνω στη στρώση αυτή υπάρχει μία στρώση πλαστικού ενισχυμένου με ανθρακονήματα (CFK) που ενισχύει την ανθεκτικότητα της δεξαμενής φυσικού αερίου. Για την ανθεκτικότητα και για την προστασία από ζημιές η εξωτερική στρώση αποτελείται από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα (GFK). Ως συνδετικό στοιχείο για τα υλικά αυτά χρησιμοποιείται μία υπερυψηλής ανθεκτικότητας εποξική ρητίνη.

audi3

Σχήμα: Τομή και εξαρτήματα δοχείου

Τεχνικά χαρακτηριστικά - Οδηγίες επάνω στη δεξαμενή φυσικού αερίου

audi4

Επεξήγηση:
Αριθμός Σήμανσης (Σημασία)

1. Να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά μειωτές πίεσης εγκεκριμένοι από τον κατασκευαστή
2. Αριθμός έγκρισης ECE: E13 110 R-000241
3. Μήνας/Έτος της έγκρισης: 12 / 2012
4. Ημερομηνία πρώτου ελέγχου πίεσης: 07 / 2013
5. Επιτρεπόμενη θερμοκρασία λειτουργίας: TS -40 °C / 65 °C
6. Υπερπίεση λειτουργίας: 20 MPa/15 °C(20 MPa σε θερμοκρασία 15 °C)
7. Αριθμός αναγνώρισης: AH_314_HY_1c
8. Υπόδειξη πλήρωσης: NUR CNGCNG Τύπος 4 (πλήρως ενισχυμένη με νήματα δεξαμενή πίεσης με πλαστικό Liner)
9. Σειριακός αριθμός: 0000820/13
10. Πίεση ελέγχου: 30 MPa
11. Όγκος πλήρωσης: 46 λίτρα
12. Απόβαρο: 14,50 kg χωρίς βαλβίδα φραγής ρεζερβουάρ
13. Μέγιστη ροπή σύσφιξης για τη βαλβίδα φραγής ρεζερβουάρ: 130 Nm
14. Να μη χρησιμοποιείται μετά από: 07 / 2033(Υπόδειξη σχετικά με τη διάρκεια ζωής του δοχείου φυσικού αερίου)

Το φυσικό αέριο σίγουρα αποτελεί για πολλούς κατασκευαστές πρόκληση εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter