- Εκτίμηση χωρητικότητας τρέιλερ: υπολογισμός ελεύθερου χώρου φόρτωσης χρησιμοποιώντας εικόνες smartphone και αλγόριθμους στο cloud
- Η ψηφιακή λύση επιτρέπει όχι μόνο υψηλότερη χρήση και παραγωγικότητα, αλλά και ενεργή συμβολή σε περισσότερη βιωσιμότητα
Στη φετινή IAA TRANSPORTATION, η Continental παρουσίασε μεταξύ άλλων μια λύση βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη για τον υπολογισμό του διαθέσιμου χώρου φορτίου σε φορτηγά, ημιρυμουλκούμενα και ρυμουλκούμενα.
Ο προσδιορισμός του χώρου αποσκευών έγινε εύκολος: χρησιμοποιώντας ένα τυπικό smartphone, ο οδηγός τραβάει μια φωτογραφία του χώρου φόρτωσης και τη στέλνει στο Continental Cloud.
Η λύση αυτή, παρέχει στους διαχειριστές στόλου μέσω smartphone ακριβείς ψηφιακές πληροφορίες σχετικά με το πόσο φορτίο μπορεί ακόμα να φορτωθεί. Σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα δεδομένα βάρους από τον ευφυή ταχογράφο ή τη διεπαφή συστήματος διαχείρισης στόλου, η αποστολή μπορεί να βελτιστοποιηθεί – για παράδειγμα, προσφέροντας δωρεάν χωρητικότητα στα ψηφιακά ανταλλακτήρια εμπορευμάτων, έτσι ώστε περισσότερες διαδρομές να εκτελούνται με πλήρη χωρητικότητα.
«Η βιομηχανία logistics αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες προκλήσεις. Όλο και περισσότερα εμπορεύματα πρέπει να μεταφέρονται με όλο και λιγότερους οδηγούς», λέει ο Δρ. Ismail Dagli, Επικεφαλής του επιχειρηματικού τομέα Smart Mobility στην Continental. «Η λύση μας δεν υποστηρίζει μόνο τους διαχειριστές στόλου στη βέλτιστη χρήση των μεταφορικών ικανοτήτων τους για να κάνουν τους στόλους τους πιο αποτελεσματικούς. Επίσης, εξοικονομεί καύσιμα και μειώνει τις εκπομπές άνθρακα, συμβάλλοντας ενεργά στη μεγαλύτερη βιωσιμότητα των logistics».
Η αποτελεσματικότητα του στόλου είναι μια μεγάλη πρόκληση
Τα ταξίδια στα οποία ο χώρος φορτίου δεν χρησιμοποιείται πλήρως ή ακόμη και τα ταξίδια που εκφορτώνονται εντελώς δεν είναι ασυνήθιστα στον κόσμο των εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με επίσημες στατιστικές εμπορευματικών μεταφορών που συλλέγονται ετησίως από τη Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών, εμπορικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων πραγματοποίησαν περισσότερα από 150 εκατομμύρια άδεια ταξίδια στη Γερμανία το 2020 – και ο αριθμός αυτός δεν περιλαμβάνει καν υποχρησιμοποιημένα φορτία. Οι διαχειριστές στόλου μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτά τα ταξίδια αναζητώντας ενεργά πρόσθετες παραγγελίες φορτίου για τη βελτίωση της χρήσης των οχημάτων. Για να γίνει αυτό, ωστόσο, χρειάζονται τα σχετικά δεδομένα που υποδεικνύουν την τρέχουσα θέση του οχήματος, το φορτωμένο βάρος και τον χώρο φόρτωσης που είναι ακόμα διαθέσιμος, ο τελευταίος από τους οποίους παρέχεται από τη νέα λύση σε πραγματικό χρόνο.
Γρήγορα και εύκολα: Υπολογίστε τον ελεύθερο χώρο φόρτωσης σε δευτερόλεπτα
Οι οδηγοί, οι πράκτορες ράμπας και οι διαχειριστές στόλου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη λύση εύκολα: Αφού ασφαλίσει το φορτίο, ο οδηγός φωτογραφίζει το χώρο φόρτωσης με ένα τυπικό smartphone. Στη συνέχεια, η φωτογραφία μεταφορτώνεται στο Continental Cloud, όπου λαμβάνει χώρα η πραγματική «σκέψη» – με άλλα λόγια, ο υπολογισμός του διαθέσιμου χώρου φορτίου από τον αλγόριθμο AI που αναπτύχθηκε από την Continental. Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το smartphone του για να επεξεργαστεί τις πληροφορίες με μη αυτόματο τρόπο ή να προσθέσει πρόσθετες πληροφορίες προτού τις ανεβάσει στο Secure Cloud. Μετά από αυτό, τα δεδομένα μπορούν να προωθηθούν στο λογισμικό αποστολής. Παρέχεται καλή συνδεσιμότητα, αυτή η διαδικασία διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα. Ο διαχειριστής στόλου μπορεί στη συνέχεια να συντονίσει βέλτιστα πρόσθετα φορτία χρησιμοποιώντας τα δεδομένα για το διαθέσιμο βάρος φόρτωσης, τα οποία, για παράδειγμα, λαμβάνει από τον έξυπνο ταχογράφο μέσω του συνδέσμου VDO ή μέσω κλασικού λογισμικού τηλεματικής από τη διεπαφή FMS.
Οι πληροφορίες μπορούν ακόμα να υποβληθούν σε επεξεργασία με μη αυτόματο τρόπο πριν από τη μεταφόρτωσή τους στο Continental Cloud.
«Αυτό σημαίνει ότι ο αποστολέας έχει τώρα ακριβή και αξιόπιστα δεδομένα φόρτωσης στο σύστημά του – δεδομένα που δεν βασίζονται απλώς σε μια εκτίμηση. Η χωρητικότητα φόρτωσης μπορεί στη συνέχεια να προσφερθεί στις εμπορευματικές αγορές ή να διανεμηθεί εσωτερικά, ειδικά στην περίπτωση μεγαλύτερων στόλων», λέει ο Jörg Lützner, ο οποίος είναι επικεφαλής της Smart Mobility Innovation Management της Continental και υπεύθυνος για την ανάπτυξη της αξιολόγησης χωρητικότητας ρυμουλκούμενων. «Τεχνολογικά, η τεχνητή νοημοσύνη που χρησιμοποιούμε βασίζεται στα χρόνια εμπειρίας που έχουμε αποκτήσει σε πολλά έργα υποστήριξης οδηγού και αυτόνομης οδήγησης».
Το πρωτότυπο έχει ήδη δώσει εξαιρετικά αποτελέσματα κατά τη φάση ανάπτυξης περίπου δύο ετών και η ομάδα ανυπομονεί τώρα να λάβει ακόμη περισσότερα δεδομένα από την πραγματική ζωή: «Αυτό είναι το πλεονέκτημα της δυνατότητας χρήσης τεχνητής νοημοσύνης», λέει ο Jörg Lützner. «Μαθαίνει κάθε φορά που την χρησιμοποιούμε, οπότε γίνεται πάντα καλύτερη».
Στο Secure Cloud, ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από την Continental υπολογίζει τον διαθέσιμο χώρο και τον μεταδίδει στο λογισμικό αποστολής.