Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επιβεβαιώνει την απαγόρευση πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από το 2030

Ο Βρετανός πρωθυπουργός πρόκειται να επιβάλει απαγόρευση για τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύση από το 2040 - τα υβριδικά θα έχουν διάρκεια ζωής έως το 2035

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου είναι έτοιμη να επιβεβαιώσει ότι θα επιβάλει απαγόρευση στην πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταξύ του 2040 και του 2030 σε μια προσπάθεια να επιταχυνθεί η ευρεία υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) - αλλά τα υβριδικά αυτοκίνητα θα επιτρέπονται έως το 2035 στο πλαίσιο των αναθεωρημένων προτάσεων.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η ευρέως αναμενόμενη κίνηση θα επιβεβαιωθεί την επόμενη εβδομάδα ως μέρος ενός ευρύτερου πακέτου πράσινων πρωτοβουλιών που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακοίνωση έχει καθυστερήσει αρκετές φορές από αυτό το φθινόπωρο λόγω της εστίασης της κυβέρνησης στην αντιμετώπιση του κορονοϊού.

Η πρόταση για τον τερματισμό των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών) έως το 2040 ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2018 ως μέρος της στρατηγικής της κυβέρνησης για την επίτευξη καθαρών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, ενώ ο υπουργός Μεταφορών Grant Shapps δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι τέτοια δράση θα μπορούσε να αναληφθεί έως το 2035 ή ακόμη και το 2032, εάν είναι δυνατόν.

Στους ενδιαφερόμενους δόθηκε η ευκαιρία να υποβάλουν τις απόψεις τους σε μια διαδικτυακή διαδικασία διαβούλευσης που έκλεισε στα τέλη Ιουλίου του τρέχοντος έτους.

Ενώ η νέα απαγόρευση των αυτοκινήτων καύσης βενζίνης και πετρελαίου έχει προωθηθεί, οι ειδήσεις ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα θα μπορούν να πωλούνται έως το 2035 θα αποτελέσουν ώθηση στη βιομηχανία, δεδομένου ότι τα EV εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα σχετικά μικρό ποσοστό των συνολικών παραγγελιών. Δεν είναι ακόμη σαφές τι είδους υβριδικά συστήματα θα επιτρέπονται κατά τη διάρκεια αυτής της πενταετούς περιόδου.

Η κριτική της προγραμματισμένης απαγόρευσης τείνει να επικεντρωθεί στην περιορισμένη κατάσταση του δημόσιου δικτύου χρέωσης του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο θεωρείται ευρέως ανίκανο να αντιμετωπίσει την εισροή των EV στην αγορά. Ο Guardian αναφέρει ότι το φιλόδοξο νέο σχέδιο της κυβέρνησης έρχεται σε απάντηση στις διαβεβαιώσεις από ανώνυμες πηγές ότι η υποδομή θα είναι έτοιμη έως το 2030.

Τον Μάιο του περασμένου έτους, η Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής (CCC) εξέφρασε ανησυχία ότι η αρχική ημερομηνία του 2040 δεν ήταν αρκετά σύντομη για να επιτύχει τον στόχο καθαρών μηδενικών εκπομπών, καλώντας την κυβέρνηση να «συνεχίσει να υποστηρίζει την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων των οδηγών που δεν έχουν πρόσβαση σε στάθμευση εκτός δρόμου».

Σε απάντηση, η κυβέρνηση διπλασίασε την κατανομή του ταμείου φορτιστών EV σε 10 εκατομμύρια £ σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει την απορρόφηση των EV σε αστικές περιοχές τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Πρότεινε επίσης ότι ορισμένα από τα χρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη μιας δημόσιας προσβάσιμης πλατφόρμας παρακολούθησης φορτιστών, η οποία θα μπορούσε στη συνέχεια να ενσωματωθεί σε υπηρεσίες δορυφορικής πλοήγησης και προγραμματισμού δρομολογίων.

Παραμένει ασαφές ποια επίδραση είχε η πανδημία στο τολμηρό πρόγραμμα βελτίωσης των υποδομών της κυβέρνησης, το οποίο περιελάμβανε την εγκατάσταση 3600 νέων σημείων φόρτισης στο δρόμο φέτος.

Σε μια επιστολή που στάλθηκε πρόσφατα στον Grant Shapps, τρεις σκιώδεις υπουργοί των Εργατικών ζήτησαν από την κυβέρνηση να επιφέρει την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2030. Ο Matthew Pennycook, ο Kerry McCarthy και ο Alan Whitehead δήλωσαν ότι το 2030 θα είναι «μια φιλόδοξη και εφικτή ημερομηνία σταδιακής κατάργησης για νέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Ο Pennycook πρόσθεσε: «Το 2030 είναι μια φιλόδοξη αλλά εφικτή ημερομηνία κατά την οποία θα καταργηθεί σταδιακά η πώληση νέων βενζινοκινητήρων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών οχημάτων, κάτι που θα έδινε μια νέα ζωή στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ θα καταπολεμούσε την κατάρρευση του κλίματος και τον καθαρισμό του αέρα που μολύνει επικίνδυνα τόσες πολλές πόλεις και κωμοπόλεις μας.

«Αλλά, καθώς επιταχύνει τη σταδιακή κατάργηση, η κυβέρνηση πρέπει επίσης να εκπονήσει ένα αξιόπιστο σχέδιο για να φτάσει εκεί - ένα σχέδιο που θα υποστηρίζει τις θέσεις εργασίας και τις βιομηχανίες χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο μέλλον και θα διασφαλίζει ότι οι εργαζόμενοι και οι κοινότητες θα υποστηρίζονται κατάλληλα κατά τη μετάβαση στο μια πιο δίκαιη και καθαρότερη οικονομία.

Πηγή: https://www.autocar.co.uk/

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin