Συμπεράσματα ημερίδας: "Συνεργεία & Κορωνοϊός" [video]

Με πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η Διαδικτυακή Ημερίδα με θέμα "Συνεργεία & Κορωνοϊός" που διοργάνωσε το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και η εφημερίδα το «Συνεργείο του Αυτοκινήτου».

Στα πλαίσια της αλληλεγγύης & κοινωνικής ευθύνης το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ οργάνωσε με πολύ μεγάλη επιτυχία όπως φάνηκε από την συμμετοχή των επισκευαστών και των κλαδικών εκπροσώπων, την Δευτέρα 13 Απριλίου στις 18:00 μία τρίωρη διαδικτυακή ημερίδα με θέμα « Συνεργείο και Κορωνοϊός» προκειμένου να ακουστούν οι φωνές των ανεξάρτητων επισκευαστών και να αποτυπωθούν τα προβλήματα του συνεργείου σήμερα.

kapetanakis

 


....του Γ. Καπετανάκη.

Στόχος της ημερίδας ήταν να δώσει απαντήσεις σε βασικά ερωτήματα όπως, Γιατί η πολιτεία θέλει τα συνεργεία ανοιχτά; Τι θέλει τελικά ο Επισκευαστικός κλάδος; Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Συνεργείο; Κλειστό ή ανοικτό συνεργείο;

Γενικά στοιχεία ημερίδας

Xορηγός και υποστηριχτής, στα πλαίσια της συμβολής της στην αλληλεγγύη και υποστήριξη των ανεξάρτητων επισκευαστών ήταν η εταιρεία «Γ.Β.ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ» ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΤ/ΚΩΝ ΑΥΤ/ΩΝ

logo georgakopoulos750

Στην ημερίδα συμμετείχαν, ανεξάρτητοι επισκευαστές από όλη σχεδόν την Ελλάδα,Εκπρόσωποι του Συνδικαλιστικού κλάδου των Συνεργείων μεταξύ των οποίων, ο Γενικός Γραμματέας την Ομοσπονδίας κ. Μακρής Παναγιώτης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Αθήνας κ. Μόφορης Γρηγόρης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ηρακλείου κ. Στεφανάκης Μανώλης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Χανίων κ. Κοτσάκης Μανώλης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Αθήνας, κ. Τζάνος Στεφανέλλης, και άλλοι κλαδικοί εκπρόσωποι, εκπρόσωποι του ΥΜΕ, εκπρόσωποι Εταιρειών Ανταλλακτικών, εταιρείες Εξοπλισμού Συνεργείων και εκπρόσωποι της Ηλεκτροκίνησης.

Κεντρικός Εισηγητής της ημερίδας ήταν ο κ. Καπετανάκης Γ., Τεχνικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ, ο οποίος παρουσίασε την κατάσταση των συνεργείων εν μέσω κορωνοϊού, ο κ. Κοτσιλιέρης Αργ. – Συντάκτης & Αρθογράφος του futuremobility.gr παρουσίασε τις προτάσεις του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ για την Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα. Συμμετείχαν επίσης ο Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Ε. Σκούμας, η Γ. Γιατρός κ. Καραμπίλα Μ. αλλά και όλη η Επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ, με τους κους Β. Καφαντάρη & Ν. Ξυδιά Τεχν. Εκπαιδευτές και Α. Κούτσικο Αρθογράφο Τest Driver του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ. όπου με συντονιστή τον κ. Χρυσαφιάδη Β. απάντησαν στις ερωτήσεις των συμμετεχόντων

Οι προβληματισμοί

Γιατί ανοιχτά τα συνεργεία;

  • Ποια η συμβολή του συνεργείου σε αυτόν τον αγώνα;
  • Ποιό το οικονομικό κόστος των επιχειρήσεων;
  • Ποια η υγειονομική επικινδυνότητα για τα Συνεργεία;
  • Τι θα πρέπει να γίνει;

Ερωτήματα που τις μέρες μας έχουν απασχολήσει σημαντικά τόσο τον επισκευαστικό κλάδο και την κλαδική του ηγεσία όσο και την πολιτεία.

Η πολιτεία απαντά ότι τα συνεργεία πρέπει να παραμείνουν ανοικτά σαν επιχειρήσεις ζωτικής σημασίας για την κοινωνία ενώ τα πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια όργανα του κλάδου, ζητούν να κλείσουν τα συνεργεία.

Σίγουρα τα ερωτήματα δεν μπορούν να απαντηθούν μονολεκτικά και η πραγματικότητα ίσως βρίσκεται στον συγκερασμό καταστάσεων και γεγονότων.

Στην συνέχεια θα παραθέσω τις δικές μου σκέψεις και προβληματισμούς μέσα από μία διαφορετική οπτική γωνία και με μοναδικό δεδομένο ότι σε αυτό τον αγώνα θα πρέπει να συμβάλλουμε όλοι, ο καθένας από την θέση του και ανάλογα με τις δυνατότητες του.

Δυστυχώς οι μέρες που βιώνουμε σήμερα εμείς σαν χώρα, αλλά και ολόκληρος ο πλανήτης, είναι πολύ δύσκολες για όλους και για μερικούς συνανθρώπους μας δραματικές.
Ολόκληρος ο πλανήτης δίνει μάχη για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, μία μάχη με έναν αόρατο και απρόβλεπτο εχθρό.

Σε αυτή τη μάχη, κάθε χώρα, μέσα από μία σειρά μέτρων προσπαθεί με κάθε τρόπο να αναπτύξει μία άμυνα, με βασικό και πρωταρχικό στόχο να κρατήσει το σύστημα υγείας της όρθιο, ειδικά μετά από αυτά που συμβαίνουν στις γειτονικές μας χώρες την Ιταλία, την Ισπανία και αλλού.

Με βάση λοιπόν την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ τα Συνεργεία Επισκευής Αυτοκινήτων φαίνεται να παραμένουν ανοικτά

Που εμπλέκεται το συνεργείο;

Ανεξάρτητα όμως με την όποια απόφαση της πολιτείας, το Συνεργείο είναι δεδομένο ότι αποτελεί σημαντικό μέρος αυτής της αμυντικής αλυσίδας, κατά του Κορωνοϊού, αφού αυτό θα υποστηρίξει τα όποια οχήματα χρησιμοποιούνται σε αυτό τον αγώνα.

Το συνεργείο θα επισκευάσει και θα συντηρήσει:

  • το ασθενοφόρο, το περιπολικό, την μοτοσυκλέτα της αστυνομίας, το πυροσβεστικό,
  • τα όποια μέσα μεταφοράς έχουν μείνει σε κυκλοφορία, τα απορριμματοφόρα τα οποία ιδιαίτερα σήμερα τα έχουμε περισσότερο ανάγκη,...
  • τα αυτοκίνητα μεταφοράς προϊόντων και αγαθών (ολόκληρη η εφοδιαστική αλυσίδα) από super market μέχρι νοσοκομεία και φαρμακεία
  • Τα αυτοκίνητα όλων αυτών των συνανθρώπων μας που θα πρέπει να πάνε στις δουλειές τους για να μας υπηρετήσουν, στα καταστήματα τροφίμων, στα φαρμακεία, αλλά και τα αυτοκίνητα του ιατρικού και νοσοκομειακού προσωπικού που σήμερα, είναι αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης, έτοιμοι να βοηθήσουν όποιον από εμάς χρειαστεί βοήθεια....
  • Τεχνική υποστήριξη επίσης χρειάζονται:
  • όλα τα αγροτικά αυτοκίνητα, τα μελισσοκομικά ή ακόμη και τα αγροτικά μηχανήματα και ότι έχει σχέση με τον αγροτικό τομέα όπου εκεί το «ζωικό και φυτικό κεφάλαιο» δεν μπορεί να σταματήσει την λειτουργία του και χρειάζεται υποστήριξη για να υπάρχει η όποια επάρκεια αγαθών που εμείς θέλουμε για να μην «σκοτωνόμαστε» στα super market.

Αναμφίβολα λοιπόν το συνεργείο αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης αυτής της προσπάθειας, του αγώνα κατά του Κορωνοϊου.

Ποια είναι σήμερα η οικονομική κατάσταση στα συνεργεία;

Από την άλλη πλευρά όμως η λειτουργία των συνεργείων σαν οικονομική δραστηριότητα έχει “μηδενιστεί”.

Η απαγόρευση λειτουργίας όλων σχεδόν των επιχειρήσεων, του κλεισίματος των καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών, αλλά και της καθολικής απαγόρευσης της κυκλοφορίας καθιστά την παραμονή λειτουργίας των συνεργείων όχι μόνο αναποτελεσματική αλλά και οικονομικά σίγουρα καταστροφική.

Τα Συνεργεία Επισκευής Αυτοκινήτων σε αντίθεση με το σύνολο των άλλων επιχειρήσεων που παραμένουν ανοικτές, όπως καταστήματα τροφίμων, φαρμακεία, αγροεφόδια κ.α. και καταγράφουν πολλαπλάσια αύξηση τζίρου και κερδών, ... τα Συνεργεία καταγράφουν μόνο ζημιές.

Επίσης παρ’ όλο που τα συνεργεία μένουν ανοικτά δεν υπάρχει σαφή πρόβλεψη ή αναφορά στα έντυπα κυκλοφορίας του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη η μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο όπως π.χ. στο supermarket.

Η διατήρηση λοιπόν, ειδικά όλων, των συνεργείων ανοιχτών σε μια αγορά που υπολειτουργεί, έχει ως αποτέλεσμα να καταγράφονται ζημίες που θα οδηγήσουν σε οριστικό λουκέτο πολλές επιχειρήσεις με ότι αυτό συνεπάγεται.

Σημαντικό λοιπόν και επιβεβλημένο είναι για τα συνεργεία πέρα από την ένταξή τους στο πακέτο μέτρων οικονομικής στήριξης που ισχύουν και για όλες τις άλλες επιχειρήσεις που έκλεισαν υποχρεωτικά, να εκτιμηθεί ότι σίγουρα τα έξοδα μιας ανοικτής επιχείρησης που δεν λειτουργεί οικονομικά είναι περισσότερα από αυτά μιας κλειστής επιχείρησης...

Ποια είναι η υγειονομική επικινδυνότητα στο συνεργείο;

Σίγουρα το αυτοκίνητο αποτελεί ένα σημαντικό φορέα μόλυνσης εάν ο χρήστης που το φέρνει στο συνεργείο αποτελεί θετικό φορέα στον Κορωνοϊό με ότι αυτό συνεπάγεται.

  • Η όποια επικινδυνότητα όμως στο συνεργείο είναι περισσότερο ελεγχόμενη σε σχέση π.χ. με τον ταμία ενός super market ο οποίος έρχεται σε επαφή συναλλαγής με μεγάλο αριθμό ατόμων και πολλές φορές κάτω από περίεργες καταστάσεις.
  • Στο συνεργείο δίνεται δυνατότητα η παράδοση και παραλαβή του αυτοκινήτου να γίνει με μεγαλύτερη ασφάλεια τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα μέτρα υγιεινής.
  • Ο πελάτης μπορεί να μείνει στον χώρο υποδοχής του συνεργείου χωρίς να «σουλατσάρει» μέσα σε αυτόν και ο τεχνίτης να εργαστεί ανάλογα με ασφάλεια.

Τέλος, σίγουρα σήμερα τα συνεργεία δεν αποτελούν χώρους μεγάλης συνάθροισης κοινού αφού οι πελάτες που μπαίνουν αυτές τις μέρες σε αυτά είναι ελάχιστοι έως και ανύπαρκτοι.

Μία ιδιαίτερη και χρήσιμη αναφορά μπορείτε να βρείτε στην αφίσα του Ινστιτούτου για εσάς (infographic). Διαβάστε και εκτυπώστε την από εδώ

Τα συμπεράσματα της ημερίδας

Στην ημερίδα τέθηκαν ερωτήματα και προβληματισμοί που τις μέρες μας έχουν απασχολήσει σημαντικά τόσο τον επισκευαστικό κλάδο και την κλαδική του ηγεσία όσο και την πολιτεία.

Η κρίση του Κορωνοϊού είναι εκτός από υγειονομική και μία μεγάλη οικονομική κρίση για το συνεργείο.

Ποια είναι η θέση των κλαδικών εκπροσώπων;

Όλοι οι κλαδικοί εκπρόσωποι αναφέρθηκαν με κοινή θέση στους υγειονομικούς κινδύνους που διατρέχει ο τεχνίτης αλλά και στην οικονομική κρίση που απειλή το συνεργείο.

  • Άμεση και γρήγορη ήταν η αντίδραση των κλαδικών εκπροσώπων ώστε να ενταχθούν και τα συνεργεία στους ΚΑΔ των πληττόμενων επιχειρήσεων. Αναμφίβολα μια σημαντική οικονομική επιτυχία για το συνεργείο.
  • Ανοικτά η Κλειστά συνεργεία; Κλειστά ζητούν να μείνουν τα συνεργεία για υγειονομικούς κυρίως λόγους, αλλά και για οικονομικούς, οι κλαδικοί εκπρόσωποι των συνεργείων.

Τι θέλουν τα ανεξάρτητα συνεργεία;

Ανάλογες ήταν οι θέσεις των επισκευαστών σχετικά με την υγειονομική ασφάλεια χωρίς όμως να συμμερίζονται και να συναινούν στο κλείσιμο των συνεργείων.

Σε Πανελλαδική Έρευνα που έγινε από το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ μέσα από την εφημερίδα «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» με θέμα: «Πείτε μας την άποψη σας για την κατάσταση των συνεργείων λόγω του κορονοϊού και των μέτρων που έχουν ληφθεί» τα αποτελέσματα είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Αποτελέσματα:

Δείγμα αποτελεσμάτων 1500 συμμετέχοντες

Το ερώτημα: «Ανοικτά ή κλειστά συνεργεία;»

Απάντησαν:

  • Ανοικτά με περιορισμένο ωράριο 45.7%
  • Ανοικτά εκ περιτροπής 22,9%
  • Κλειστά 21,4%
  • Ανοικτά με πλήρες ωράριο 10%

gallop

Αλλά προβλήματα;

Μέσα από την ημερίδα πρόεκυψαν και άλλα θέματα με ιδιαιτερότητες, σημαντικά όμως για κάθε επισκευαστή.

Προβλήματα αντιμετώπισαν οι τεχνίτες, σχετικά με:

  • Δοκιμή αυτοκινήτου στο δρόμο. Τι γίνεται με τα αυτοκίνητα που βγαίνουν δοκιμή στο δρόμο; Με ποιο τρόπο θα είναι νόμιμος ο τεχνίτης και δεν θα εξαρτάται από την καλή η κακή διάθεση του οργάνου που κάνει έλεγχο;
  • Επισκευή οχημάτων εκτός συνεργείου. Τι γίνεται με τα οχήματα όπως, μηχανήματα έργων, τρακτέρ κ.α τα οποία πολλές φορές θα πρέπει να επισκευαστούν εκεί που βρίσκονται και ο μηχανικός θα πρέπει να μεταβεί από το συνεργείο εκεί που βρίσκεται το μηχάνημα;
  • Επισκευή σκαφών. Στην ίδια περίπτωση βρίσκονται και οι τεχνίτες οι οποίοι ενώ έχουν Βεβαίωση μετακίνησης εργαζόμενου από το σπίτι προς το συνεργείο με συγκεκριμένες ώρες μετακίνησης, θα πρέπει να πάνε να κάνουν εργασίες σε σκάφη, όπως πχ. ένας ηλεκτρολόγος, με το πρόβλημα να προσδιορίζεται κυρίως στα νησιά.
  • Ηλεκτροκίνηση. Σημαντικά στοιχεία για την πορεία της ηλεκτροκίνησης μέσα στην σημερινή κατάσταση έδωσε στην εισήγησή του και ο κ. Κοτσιλιέρης. Επεσήμανε την ανάγκη στήριξης της ηλεκτροκίνησης σε όλα τα επίπεδα, ως προς την νομοθεσία, την παραγωγή, την επισκευή και την συντήρηση, αλλά ιδιαίτερα στην δράση της μετατροπής των συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτρικά. Δράση η οποία έχει αρχίσει να αναπτύσσεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ανοίγοντας νέους οικονομικούς ορίζοντες για το Συνεργείο.

Ο επίλογος

Πιστεύω ακράδαντα, ότι σήμερα κάτω από αυτές τις συνθήκες,

  • η συμβολή του συνεργείου σε αυτό τον αγώνα είναι ιδιαίτερα σημαντική,
  • το συνεργείο αποτελεί ένα αναπόσπαστο κρίκο αυτής της αμυντικής αλυσίδας στην μάστιγα του Κορωνοϊού,
  • εκμεταλλευτές και τεχνίτες, δίνουν και αυτοί ένα διαφορετικό αγώνα μάχης από την θέση τους,
  • αυτό θα πρέπει να αναδειχθεί και για αυτό θα πρέπει να αισθάνονται υπερήφανοι.

Επειδή οι εξελίξεις καθημερινά αλλάζουν τα δεδομένα, η όποια απόφαση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλες τις παραμέτρους, τόσο της δημόσιας υγείας και του δημοσίου συμφέροντος όσο και την επιβίωση της επιχείρησης συνεργείου, οικονομική και υγειονομική.
Σίγουρα οι μέρες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες και μόνο σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας θα μπορούσε κάποιος να το περιγράψει αν δεν το ζούσε.

Σε κάθε περίπτωση ο καθένας από εμάς θα πρέπει να τηρεί προσεκτικά τα όποια μέτρα ζητά η πολιτεία και η επιστημονική κοινότητα και εύχομαι ολόψυχα για όλους μας να λήξει σύντομα αυτός ο εφιάλτης που ζούμε.


Δείτε ολόκληρη την ημερίδα στο παρακάτω video

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin