Βήματα Διάγνωσης ελέγχου του κινητήρα!!!

Το άρθρο αυτό έχει γραφτεί για να καλύψει τη Διάγνωση Ελέγχου για βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες.

Μόνον οι γνώσεις σας και μία λογική προσέγγιση θα επιτρέψει τον εντοπισμό της αιτίας που δημιουργεί τον πρόβλημα. Για διάγνωση υψηλής τεχνικής, δεν πρέπει να υποθέσουμε ότι το πρόβλημα και οι αιτίες συνδέονται άμεσα. Το αυτοκίνητο είναι το σύνολο κάποιων συστημάτων και σαν σύνολο πρέπει να σκεφτόμαστε ολόκληρο το κάθε ξεχωριστό υποσύστημα και να γνωρίζουμε πως τα εξωτερικά εξαρτήματα μπορούν να παρεμβάλλονται με το στοιχείο που σχετίζεται με το πρόβλημα.

Η σημασία της διάγνωσης

Η διάγνωση είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό έργο στο σημερινό συνεργείο. Γρήγορη, ακριβής διάγνωση μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα τόσο για τον πελάτη όσο και στο Συνεργείο.
Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει μερικά από τα οφέλη της καλής διάγνωσης για τα τρία ενδιαφερόμενα μέρη επισκευής αυτοκινήτων. Η διάγνωση είναι μια εξαιρετικά σημαντική εργασία σήμερα στο Συνεργείο..

Για παράδειγμα, εάν πάρουμε τα εξωτερικά εξαρτήματα της πλευράς του κινητήρα, τα οποία μπορούν να παρεμβάλλονται αυτά είναι:

  • Εξαρτήματα των συστημάτων εκκίνησης, φόρτισης, ψύξης, διεύθυνσης (Εναλλάκτης, μίζα, αντλία νερού, αντλία τιμονιού, κλπ.)
  • Συμπλέκτης
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Κινητήρας και μετάδοση κίνησης προς το κιβώτιο
  • Φρένα

Ένα πρόβλημα για “έλλειψη ισχύος” ή για “μεγάλη  κατανάλωση καυσίμου” μπορεί να προκαλείται από μία βλάβη των Φρένων (κολλημένη δαγκάνα φρένων!).

Μία “Κατάσταση αδυναμίας εκκίνησης” μπορεί να προκαλείται από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (βλάβη εμπλοκής).

Ένα σύμπτωμα “ο κινητήρας πηδά” μπορεί να προκαλείται από μία σημαντική ρύθμιση τζόγου δοντιών μέσα στο διαφορικό

diagnwsi1 8Ο τεχνικός θα πρέπει να έχει έναν τρόπο λογικής προσέγγισης και θα πρέπει να ρωτά τις ανάλογες ερωτήσεις στον πελάτη:

Τι - What

Πότε -When

Πού - Where

Πώς - How

Οι παραπάνω είναι λέξεις κλειδιά που ο τεχνίτης θα πρέπει να ρωτά τον πελάτη.

 

Αυτό το άρθρο μπορεί να αναπτύξει όλα τα βήματα της διάγνωσης μίας βλάβης και να δώσει κάποιες κατευθύνσεις στον τεχνικό, για το πώς να διαγνώσει μία σύνθετη βλάβη. Δεν θα δώσει λύση για κάθε προβληματισμό αλλά θα δώσει μία καθοδήγηση για το πώς να εργαστεί κάποιος αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας όλα τα εργαλεία & τις εφαρμογές που διατίθενται από την πλευρά του κάθε κατασκευαστή για τη διάγνωση.

Αυτό είναι ο λάθος τρόπος

diagnwsi1 21

Κακή ή απρόσεκτη διάγνωση μπορεί να έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

diagnwsi1 22

Τα αποτέλεσμα της κακής διάγνωσης

1. Πριν τη διάγνωση

Τα συστήματα διαχείρισης του κινητήρα γίνονται όλο και πιο σύνθετα. Είναι αναγκαίο για όλη τη διάγνωση βλαβών να γίνεται εντοπισμός μεθοδικά. Η διάγνωση απαιτεί να συνυπάρχουν οι τρεις παρακάτω συντελεστές:

  • Γνώση της διαχείρισης του κινητήρα
  • Ικανότητα ανάλυσης
  • Εμπειρία & γνώση βλαβών

diagnwsi1 2

diagnwsi1 4

diagnwsi1 3

2. Γνώση της διαχείρισης του κινητήρα

Μία ικανοποιητική γνώση της διαχείρισης του κινητήρα είναι σημαντική για να πραγματοποιηθεί μία ακριβής διάγνωση. Η γνώση αυτή θα σας οδηγήσει και ίσως, να σας δώσει κάποιες συμβουλές ή κάποιες ιδέες για την αιτία του προβληματισμού.

3. Μεθοδολογία ελέγχου και διάγνωσης

  • Πώς να χρησιμοποιείτε το Διαγνωστικό
  • Διαδικασίες επιθεώρησης και μεθοδολογίες διάγνωσης
  • Έλεγχοι εξαρτημάτων    

4. Ικανότητα διάγνωσης βλαβών

Η ικανότητα να κάνετε αποτελεσματική διάγνωση είναι ένας συνδυασμός εμπειρίας και λογικής προσέγγισης για την επίλυση ενός προβλήματος.

Κατανόηση του συμπτώματος

Είναι αναγκαίο να λαμβάνετε τη μέγιστη πληροφόρηση από τον πελάτη, προκειμένου να αποκλείσετε όσο το δυνατό περισσότερο τα καλά εξαρτήματα.

Όταν ακούτε έναν πελάτη, φροντίστε να:

  • Ακούτε τον πελάτη
  • Μιλάτε την ίδια γλώσσα όπως ο πελάτης

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

«το αυτοκίνητό μου δεν ξεκινά» σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν έχει καύση ή σημαίνει ότι το σύστημα εκκίνησης δεν λειτουργεί;

5. Ανεύρεση της αιτίας

Η αιτία του προβληματισμού μπορεί να εντοπιστεί ή να προσδιοριστεί με βάση την πληροφόρηση του πελάτη.

  1. Ελέγξτε όλα τα στοιχεία, με προτεραιότητα, από τον πίνακα των συμπτωμάτων που προκαλούν τον προβληματισμό (σύμπτωμα)
  2. Αφήστε κατά μέρος στοιχεία τα οποία δεν έχουν σχέση με το σύμπτωμα και κρατήστε εκείνα τα οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι η αιτία του προβληματισμού.
  3. Ελέγξτε κυκλώματα, ανταλλακτικά ξεχωριστά

Αυτή η ενότητα είναι πολύ σημαντική και για κάθε ενεργοποιητή, θα πρέπει να γνωρίζετε ποίοι είναι οι σχετικοί εξαρτώμενοι αισθητήρες.

6. Βάση δεδομένων περασμένων προβλημάτων

Μετά από κάθε διάγνωση βλαβών, είναι σημαντικό να κρατήσετε και να αποθηκεύσετε, αποτελέσματα από προηγούμενες διαγνώσεις. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει αργότερα οποτεδήποτε εμφανιστεί μία παρόμοια περίπτωση.

Μην διστάσετε επίσης να μοιραστείτε με άλλους Υπεύθυνους εκπαιδευτές ή να χρησιμοποιήσετε βοηθητικά εργαλεία ώστε με την εμπειρία σας να λύσετε το πρόβλημα.

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού έχει εγκαινιάσει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για τον οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

www.tosynergeio.gr/eobd

eobd1

Ροή εργασίας

Στα επισκευαστικά εγχειρίδια υπάρχουν Πίνακες Ροής Εργασίας για να σας οδηγήσουν από την “Έναρξη Επιθεώρησης” μέχρι το “Τέλος Επιθεώρησης”. Ακολουθώντας αυτή τη βήμα προς βήμα διαδικασία του ESM, θα πρέπει να ολοκληρώσετε τη διάγνωσή σας και να εντοπίσετε τη βλάβη πολύ πιο γρήγορα.

7. Έλεγχος


Βήμα 1 – Λάβετε πληροφορίες για το σύμπτωμα


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter