Τι είναι το σύστημα quattro της Audi; H 4-κίνηση σε φυσική μορφή [Video]

Το όνομα «quattro» έχει χρησιμοποιηθεί από την Audi από το 1980 και ισχύει για το σύστημα κίνησης όλων των τροχών που είναι τοποθετημένο στα αυτοκίνητα δρόμου  και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της γερμανικής μάρκας. Το ίδιο το σύστημα γράφεται με πεζά γράμματα «q» μετά την ιταλική λέξη για «τέσσερα» - το Quattro με κεφαλαίο «Q» ισχύει για το αγωνιστικό αυτοκίνητο ράλι από τη δεκαετία του '80.

Τι είναι το Audi quattro;

Το quattro είναι συνώνυμο με την Audi από το 1980, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο επαναστατικό - και εξαιρετικά επιτυχημένο - αυτοκίνητο ράλι με το ίδιο όνομα. Αναφέρεται στο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς που χρησιμοποιείται για ανατρεπτικές του συνέπειες σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός των ραλλι χρησιμοποίησε κίνηση με δύο τροχούς.

Όχι μόνο βοήθησε την Audi να κερδίσει δύο πρωταθλήματα παγκόσμιου ράλι, αλλά εισάγεται σαν όρος στα αυτοκίνητα δρόμου της εταιρείας. Συχνά θα βρείτε το quattro που είναι τοποθετημένο στα μοντέλα υψηλής απόδοσης όπως του RS, το RS3, TT RS και το μεσαίας τοποθέτησης κινητήρα σούπερ αυτοκίνητο R8.

Πώς λειτουργεί το quattro;

Τα περισσότερα αυτοκίνητα με κίνηση σε όλους τους τροχούς έρχονται εξοπλισμένα με μια συσκευή που ονομάζεται κιβώτιο μετάδοσης (τράνσφερ). Τοποθετείται μετά το κιβώτιο ταχυτήτων και διαχωρίζει την ισχύ του κινητήρα μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Δυστυχώς, αυτά τα συστήματα είναι συχνά βαριά και δύσκολα να "συσκευάζονται" σε μικρά αυτοκίνητα.

Οι μηχανικοί της Audi αντ 'αυτού ανέπτυξαν ένα κεντρικό διαφορικό - ένα σύνολο περιστρεφόμενων γραναζιών με δύο άξονες εξόδου - για να κατευθύνουν τη δύναμη περιστροφής του κινητήρα - που ονομάζεται ροπή - τόσο στον εμπρόσθιο όσο και στον οπίσθιο άξονα. Αυτό το σύστημα δεν είναι μόνο συμπαγές για να τοποθετηθεί μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί απείρως για να στείλει την ισχύ σε οποιονδήποτε τροχό ώστε να έχει την απαιτούμενη πρόσφυση. Ως αποτέλεσμα, είναι επίσης γνωστό ως σύστημα αίσθησης της ροπής - Torque-Sensing ή «Torsen».

Αυτές οι μονάδες είναι μικρότερες και ελαφρύτερες από ένα συμβατικό κιβώτιο τράνσφερ και είναι επίσης πιο αποτελεσματικές. Παρέχουν προφανή επιπλέον πρόσφυση όταν κινούνται σε εξαιρετικά ολισθηρές επιφάνειες, αλλά είναι χρήσιμες καθ 'όλη τη διάρκεια του χρόνου, βελτιώνοντας την ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου, ακόμη και στο ξηρό οδοστρωμα.

Υπάρχουν κάποια μειονεκτήματα για το quattro;

Στα συστήματα quattro, η ανάγκη συσκευασίας όλων των εξαρτημάτων σημαίνει ότι το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μεγαλύτερο από μια συμβατική μονάδα μετάδοσης κίνησης δύο τροχών. Αυτό ωθεί τον κινητήρα να τοποθετηθεί περαιτέρω προς τα εμπρός στο αυτοκίνητο. Όλο αυτό το επιπλέον βάρος πάνω από τη μύτη μπορεί να οδηγήσει τους εμπρός τροχούς να χάσουν τη πρόσφυσή τους κατά τη διάρκεια εξαιρετικά απότομων στροφών, κοινώς γνωστών ως υποστροφή. Αυτό φυσικά θα είναι πραγματικά αισθητό μόνο σε μια πίστα αγώνων.

Τα αυτοκίνητα που διαθέτουν μόνιμο σύστημα τετρακίνησης - όπως τα συστήματα Torsen quattro - είναι συχνά λιγότερο οικονομικά από τα συμβατικά αυτοκίνητα με δύο τροχούς. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι κάποια από την ισχύ του κινητήρα δαπανάται κινώντας τα πρόσθετα γρανάζια που απαιτούνται για να περιστραφούν και οι τέσσερις τροχοί.

Απολαύστε το σχετικό βίντεο

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter