Αυξάνονται οι περιορισμοί κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε πολλές Ευρωπαϊκές πόλεις

Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με προδιαγραφές  Euro 4, χρονολογία 2005 και κάτω συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των ρύπων κατά 14%, ειδικά στα αστικά κέντρα.

Για τον λόγο αυτό πολλές ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία των οχημάτων από την 1/1/2018 στα αστικά κέντρα με διάφορους τρόπους. Ειδικότερα η ρύπανση από την κίνηση και τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά μέσο όρο κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.

Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» ειδικά για τα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση.

Τα μέτρα είναι αυστηρότερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιότερης τεχνολογίας. Έτσι σύμφωνα με όσα έχουν αναφερθεί, στο Άμστερνταμ από την 1/1/2018 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα Euro 1(Ιανουάριος 1996 και πριν) και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 4 (Σεπτέμβριος 2009 και πριν), στη Βαρκελώνη δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, (Ιανουάριος 2000 και πριν) ασχέτως τύπου καυσίμου, στο Βερολίνο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στα βενζινοκίνητα οχήματα Euro 1 και πετρελαιοκίνητα Euro 4, στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα Euro 2 και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα Euro 4, στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα Euro 3 (Ιανουάριος 2005 και πριν)  και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα Euro 2, ενώ στο Όσλο οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, θα πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου που κυμαίνεται από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου.

Όλα αυτά σηματοδοτούν ένα κλίμα αλλαγών για την ευρωπαϊκή  αυτοκινητοβιομηχανία η οποία θα πρέπει να προσανατολιστεί σε λύσεις οχημάτων ηλεκτρικών ή εναλλακτικών και συνθετικών καυσίμων.
Θα πρέπει όμως να σημειωθεί, όπως αναφέρουν στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν ακόμη πολύ μέλλον και σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογικές λύσεις, μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην μείωση των εκπομπών CO2.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter