Μετρητής μάζας αέρα και εικονικές βλάβες

Ένα εξάρτημα με πολλές εικονικές βλάβες και μεγάλος πονοκέφαλος για τον τεχνίτη.

Η εμπειρία έχει δείξει ότι σε πολλές περιπτώσεις βλάβης έχουν αντικατασταθεί οι οι μετρητές  μάζας αέρα, παρά το γεγονός ότι κατά τον έλεγχο εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν βλάβη.

maza2

Σχήμα: Μετρητής μάζας αέρα
1.Αισθητήρας θερμοκρασίας εισαγωγής (IAT)
2.Αντίσταση, θερμό σύρμα
3. Αντίσταση, ψυχρό σύρμα

Μετρητής μάζας αέρα με αισθητήρας μάζας αέρα με αισθητήρα θερμοκρασίας

Η αρχή λειτουργίας βασίζεται στην ύπαρξη δύο αντιστάσεων τοποθετημένων στην ροή του αέρα που περνάει μέσα από τον αισθητήρα. Το στοιχείο μέτρησης της αντίστασης  αποτελείται από ένα πλατινένιο σύρμα τυλιγμένο γύρω από ένα στοιχείο μέσα σε ένα γυάλινο σώμα.

Η  πρώτη αντίσταση, «ψυχρού σύρματος» έχει πάντοτε την θερμοκρασία του αέρα περιβάλλοντος. Η δεύτερη αντίσταση «θερμού σύρματος» θερμαίνεται σε μια θερμοκρασία, η οποία είναι αρκετούς βαθμούς μεγαλύτερη από την αντίσταση ψυχρού σύρματος.

Η αντίσταση είναι συνδεδμένη με μία γέφυρα Wheatstone και την διαχείρισή της έχει ο εσωτερικός εγκέφαλος του μετρητή μάζας αέρα.

Το ρεύμα που απαιτείται για να ζεσταθεί η ζεστή αντίσταση στο σωστό επίπεδο , έχει σαν αποτέλεσμα μια μεταβαλλόμενη τάση κατά μήκος της  σταθερής  αντίστασης  στο κύκλωμα. Με βάση την τάση αυτή ο επεξεργαστής του αισθητήρα υπολογίζει την μάζα αέρα ανά μονάδα χρόνου (g/s) που τραβάει ο κινητήρας.

Η μάζα αέρα αποστέλλεται προς την ECM σαν σήμα 5V μεταβλητής συχνότητας με σταθερό εύρος παλμού (50 +/-10%).

Ο αισθητήρας δεν διαχειρίζεται την αναστροφή της ροής . Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται ένα υπολογιστικό μοντέλο και η ECM αγνοεί το σήμα του αισθητήρα.

Ο αισθητήρας περιλαμβάνει και έναν αισθητήρα θερμοκρασίας (NTC αντίσταση), το σήμα του οποίου επίσης χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό της μάζας του αέρα.

Η τροφοδοσία του αισθητήρα είναι 12V.

Βλάβες και σημεία προσοχής

Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι σε πολλές περιπτώσεις βλάβης έχουν αντικατασταθεί οι αισθητήρες παροχής αέρα, παρά το γεγονός ότι κατά τον έλεγχο εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν βλάβη. Μπορεί ένα κωδικός βλάβης (DTC) να έχει υποδείξει τον αισθητήρα αέρα σαν βλάβη, αλλά η πραγματική αιτία ήταν κάτι άλλο. Για αυτό θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής:

  • O αισθητήρας κατά την αρχική τοποθέτηση ή επανατοποθέτηση, ευθυγραμμίζεται σωστά και τερματίζει στην βάση του πριν μπουν οι βίδες.
  • Υπάρχει η περίπτωση να υπάρχει διαρροή αέρα και να εμφανιστεί κωδικός βλάβης σε περίπτωση που το λαστιχάκι στεγάνωσης δεν είναι ευθυγραμμισμένο σωστά και δεν στεγανοποιεί σωστά την τρύπα στο φιλτροκούτι.
  • Οι βίδες θα πρέπει να έχουν βιδωθεί σωστά. Λάθος σφιγμένες βίδες μπορεί να έχουν σαν αποτέλεσμα να μετακινείται ο αισθητήρας με τα ίδια αποτελέσματα όπως και πριν.
  • Η καλωδίωση του αισθητήρα θα πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένη και σφιχτή μεταξύ της καλωδίωσης του κινητήρα και του αισθητήρα, όπως και τα κλιπς στερέωσης. Αν λείπει ένα κλιπ μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την οξείδωση των επαφών του φις και την απώλεια σήματος.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter