Tέλος στα μπουζί; Κινητήρας Mazda Skyactiv-X [video]

"Κοίτα Μαμά - Δεν έχει σπινθήρα"

H μαμά όμως δεν είναι μηχανικός και θέλει βοήθεια.

Μετάφραση λοιπόν:

  • Ο κινητήρας λειτουργεί σαν ντίζελ που όμως λειτουργεί με κανονική βενζίνη
  • Δεν απαιτούνται μπουζί ενώ βελτιώνεται η ροπή και η οικονομία καυσίμου.
  • Αλλά ο κινητήρας μπορεί να επιστρέψει πίσω στο σύστημα ανάφλεξης αν χρειαστεί,

Η Mazda, με αυτή την τεχνολογία εφηύρε αποκλειστικά τον πρώτο εμπορικό βενζινοκινητήρα στον κόσμο που θα κάνει χρήση ανάφλεξης με συμπίεση*. Αυτός ο πρωτοποριακός βενζινοκινητήρας εισάγει μια καινοτόμο μέθοδο καύσης που ονομάζεται Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) - ανάφλεξη ελεγχόμενης από σπινθήρα συμπίεσης, η οποία συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός βενζινοκινητήρα με σύστημα ανάφλεξης με σπινθήρα και ενός πετρελαιοκινητήρα με συμπίεση για την παραγωγή ενός crossover κινητήρα που προσφέρει τα καλύτερα πλεονεκτήματα και των δύο κόσμων.

mazda activx2a

Ο κινητήρας SKYACTIV-X θα εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ανάφλεξη με σπινθήρα σε ορισμένες συνθήκες κινητήρα, ενώ η ανάφλεξη με τη συμπίεση θα χρησιμοποιείται σε φτωχές αναλογίες μίγματος αέρα / καυσίμου (A/F).

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί μια μέθοδο καύσης που ονομάζεται ανάφλεξη ελεγχόμενης από σπινθήρα συμπίεσης και έχει σχεδιαστεί για να ξεπεράσει δύο ζητήματα που εμπόδισαν την εμπορευματοποίηση βενζινοκινητήρων ανάφλεξης με συμπίεση: μεγιστοποίηση της ζώνης στην οποία είναι δυνατή η ανάφλεξη με συμπίεση και επίτευξη μιας ομαλής μετάβασης μεταξύ της ανάφλεξης με συμπίεση και της ανάφλεξης με σπινθήρα.

mazda activx3

Βασικό διάγραμμα της ανάφλεξης ελεγχόμενης  από συμπίεση της Mazda.

Ο κινητήρας Skyactiv-X με τη χρήση της ανάφλεξης με συμπίεση διαθέτει έναν μηχανικό υπερσυμπιεστή (supercharger) και intercooler. Οι κινητήρες αυτοί παρέχουν "πρωτοφανή απόκριση κινητήρα" και ροπή που είναι 10-30% υψηλότερη από την τρέχουσα βενζινοκινητήρα SKYACTIV-G.

mazda activx4

Η ανάφλεξη με συμπίεση επιτρέπει μία πολύ φτωχή καύση - με μία αυξημένη αναλογία μείγματος αέρα καυσίμου (A / F) σε επίπεδο που δεν αναφλεγόταν σε κινητήρα ανάφλεξης με σπινθήρα - που βελτιώνει την απόδοση κινητήρα κατά 20-30% σε σχέση με το τρέχον SKYACTIV-G και κατά 35-45 % σε σύγκριση με το βενζινοκινητήρα της Mazda του 2008 του ίδιου κυβισμού, δήλωσε η εταιρεία.

Η απόδοση καυσίμου του SKYACTIV-X ισούται ή υπερβαίνει τον τελευταίο πετρελαιοκινητήρα SKYACTIV-D.

Απολαύστε το σχετικό video

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter