Κατάσταση για αρχική εκκίνηση της πεταλούδας γκαζιού (εκμάθηση) και ελαττωματική λειτουργία. Ο κωδικός P1127, το πρόβλημα, ο έλεγχος και η λύση

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

Ο νέος  κωδικός που θα αναλύσουμε είναι ο  P1127, αφορά κωδικό κατασκευαστή - TOYOTA, και επηρεάζει την λειτουργία της πεταλούδας του γκαζιού και το αρχικό καλιμπράρισμα της. Θα πρέπει να τονισθεί ότι ο κωδικός αυτός θα καταγραφεί εάν η εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού δεν έχει ολοκληρωθεί μετά την αντικατάσταση ή την επισκευή της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού, ή μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου ECM.

Το «Συνεργείο» συγκέντρωσε και ταξινόμησε όλους αυτούς τους κωδικούς ανάλογα με τα συμπτώματα βλαβών που παρουσιάζουν. Η ταξινόμηση των κωδικών έγινε κατά τρόπο που βοηθά στην διάγνωση και τον εντοπισμό του προβληματικού συστήματος του κινητήρα.  Όπως βλέπετε αφορούν τυποποιημένους κωδικούς βλάβης οι οποίοι μπορούν να ανιχνεύονται στον οποιοδήποτε κινητήρα. Συγκεντρώστε τους και ταξινομήστε τους ως ένα χρήσιμο εργαλείο,  επιλεγμένο από το «Συνεργείο» και τους συνεργάτες τους.

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού έχει εγκαινιάσει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για τον οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

www.tosynergeio.gr/eobd

eobd1

Περιγραφή του προβλήματος

Το αυτοκίνητο, μετά από αντικατάσταση από τον τεχνίτη της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού παρουσίασε περίεργες δυσλειτουργίες του κινητήρα ενώ έγινε καταγραφή του κωδικού P1127 - Κατάσταση για αρχική εκκίνηση της ETCS (Electronic Throttle Control System).

Μηδενίστηκε ο κωδικός και στην συνέχεια μέσα από τον διαγνωστικό έλεγχο του τεχνίτη με την βοήθεια ανάγνωσης των δεδομένων (τρέχουσες πληροφορίες) ο τεχνίτης εντόπισε με βεβαιότητα το πρόβλημα το οποίο αφορούσε τον αντίστοιχο κωδικό DTC P1127 - Κατάσταση για αρχική εκκίνηση της ETCS.

Διαδικασία Επιβεβαίωσης Κωδικού Βλάβης DTC

Παρακάτω αναφέρεται η προτεινόμενη διαδικασία ελέγχου από τον κατασκευαστή. Ο κωδικός DTC P1127 - Κατάσταση για αρχική εκκίνηση της ETCS  που ανιχνεύθηκε, αφορά πρόβλημα που συνδέεται άμεσα με την καλή ρύθμιση λειτουργίας της ηλεκτρονικής πεταλούδας του γκαζιού και αφορά κωδικό κατασκευαστή (TOYOTA).

Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ως προς την διαφοροποίηση των συμπτωμάτων που παρουσιάζουν οι κωδικοί μιας και διαφορετικοί κωδικοί βλάβης που παρουσιάζονται σαν πρόβλημα του ίδιου εξαρτήματος καταγράφονται  λόγο δυσλειτουργίας άλλων εξαρτημάτων, συστημάτων αλλά και μηχανικών βλαβών του κινητήρα, (π.χ. εισαγωγή αέρα μετά τους αισθητήρες μέτρησης αέρα – πολλαπλή εξαγωγή). Στην συνέχεια θα αναλυθεί η διαδικασία διάγνωσης του κωδικού.

p1127

Γενικές πληροφορίες εξαρτήματος

Αυτός ο Κωδικός Βλάβης DTC θα καταγραφεί εάν η εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού δεν είναι ολοκληρωμένη μετά την αντικατάσταση ή την επισκευή της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού, ή μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου ECM.

Ειδικές πληροφορίες τΟΥ κωδικΟΥ: DTC P1127

DTC P1127 - Κατάσταση για αρχική εκκίνηση της ETCS  (Electronic Throttle Control System).

pinakasp 1

∆ΙΑ∆ΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

  • Εάν έχουν εμφανισθεί οποιοιδήποτε άλλοι DTC εκτός από τον DTC Ρ1127 πραγματοποιείστε διάγνωση στους άλλους κωδικούς πρώτα εάν αυτό είναι εφικτό.
  • Διαβάστε τα στοιχεία παγωμένης οθόνης χρησιμοποιώντας το διαγνωστικό. Η ECU καταγράφει τις πληροφορίες από τις συνθήκες του οχήματος και οδήγησης που επικρατούν την στιγμή που καταγράφεται ο Κωδικός Βλάβης σαν «παγωμένη οθόνη». Κατά την διαδικασία της διάγνωσης βλαβών, τα στοιχεία της παγωμένης οθόνης μπορούν να βοηθήσουν να προσδιορίσετε εάν το όχημα κινείτο ή ήταν σταματημένο, εάν ο κινητήρας ήταν ζεστός ή όχι, εάν το μίγμα αέρα-καυσίμου ήταν φτωχό ή πλούσιο, καθώς επίσης και άλλα στοιχεία που είχαν καταγραφεί κατά την στιγμή της βλάβης.
  • Μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου ECU, πραγματοποιείστε εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού.

ΒΗΜΑ 1 | ΕΛΕΓΞΤΕ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ 

Εάν έχουν εμφανισθεί οποιοιδήποτε άλλοι DTC εκτός από τον DTC Ρ1127 πραγματοποιείστε διάγνωση στους άλλους κωδικούς εάν αυτό είναι εφικτό.

ΒΗΜΑ 2 | ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΒΛΑΒΩΝ DTC ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ

α) Συνδέστε το διαγνωστικό στην πρίζα διάγνωσης.
β) Ανοίξτε το διακόπτη ανάφλεξης ΟΝ.
γ) Βάλτε το διαγνωστικό σε λειτουργία ΟΝ.
δ) Εισάγετε τα παρακάτω μενού: Μετάδοση κίνησης / Κινητήρας / Κωδικοί Βλαβών
ε) Διαβάστε τους DTC.

ΝΑΙ: Εμφανίζεται ο κωδικός DTC Ρ1127 πηγαίνετε στο Βήμα 3

ΟΧΙ: Δεν Εμφανίζεται ο κωδικός DTC Ρ1127- τέλος ελέγχου

ΒΗΜΑ 3 | ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ ΓΚΑΖΙΟΥ

Πραγματοποιήστε εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter