Η Toyota πειραματίζεται με Κυψέλες Καυσίμου και Φυσικού Αερίου

Η Toyota ερευνά ένα νέο υβριδικό σχεδιασμό κυψελών καυσίμου σαν εναλλακτική στις συμβατικές κυψέλες υδρογόνου.

Η Toyota αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές των κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Επιπλέον του αυτοκίνητου με κυψέλες καυσίμου του Mirai, κατασκευάζει λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου για την Ιαπωνία, και πειραματίζεται ακόμη και με ένα ημιφορτηγό κυψελών καυσίμου. Όμως ακόμη και στην Toyota παραδέχονται ότι η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο έχει ακόμη τα θέματά της. Ειδικότερα, το μέρος του υδρογόνου. Η έλλειψη παραγωγής υδρογόνου σε μεγάλη κλίμακα και υποδομών διανομής του καυσίμου παραμένουν τα κυριότερα μειονεκτήματα για τα οχήματα κυψελών καυσίμου. Έτσι η Toyota ερευνά έναν τρόπο να τροφοδοτήσει τις κυψέλες καυσίμου που χρησιμοποιεί με κάτι διαφορετικό: με φυσικό αέριο.

Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πρόσφατα εγκατέστησε ένα πρωτότυπο υβριδικό σύστημα κυψελών καυσίμου για να τροφοδοτεί το εργοστάσιο Motomachi στην Ιαπωνία. Στο εργοστάσιο Motomachi συναρμολογείται το Mirai και πριν από αυτό το Lexus LFA. Το σύστημα διαχωρίζει το φυσικό αέριο σε υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα, τα οποία έπειτα χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος.

Το πρωτότυπο υβριδικό σύστημα στην πραγματικότητα χρησιμοποιεί ταυτόχρονα κυψέλες καυσίμου και μια μικροσκοπική τουρμπίνα αερίου για την παραγωγή ισχύος. Η τουρμπίνα παρέχει οξυγόνο στην κυψέλη καυσίμου με την μορφή συμπιεσμένου αέρα. Το οξυγόνο αντιδρά με το υδρογόνο και το μονοξείδιο του άνθρακα για να παράγει ηλεκτρισμό. Η απορρέουσα θερμότητα από το σύστημα χρησιμοποιείται για τη δημιουργία επιπλέον ισχύος και στην Toyota λένε πως η τουρμπίνα τροφοδοτείται από τα κατάλοιπα της διαδικασίας διαχωρισμού του φυσικού αερίου σε υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα.

Toyota Hybrid Power Generation System1

Στην Toyota ισχυρίζονται ότι το σύστημα έχει τη δυνατότητα παραγωγής 250 κιλοβάτ ισχύος, με 53% αποδοτικότητα, χρησιμοποιώντας μόνο την κυψέλη καυσίμου. Συνυπολογίζοντας την χρήση της απορρέουσας θερμότητας για την παραγωγή ισχύος αυξάνεται η αποδοτικότητα του συστήματος στο 65%, κάνοντάς το περισσότερο αποδοτικό από μια τυπική κυψέλη καυσίμου. Η κυψέλη καυσίμου διαθέτει πρωτοποριακό σχεδιασμό στερεού οξειδίου που δεν απαιτεί καταλύτη πλατίνας, σύμφωνα με την Toyota και λειτουργεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία από τις συμβατικές κυψέλες καυσίμου.

Η Nissan αποκάλυψε ένα πρωτότυπο όχημα που κινείται με κυψέλες καυσίμου στερεού οξειδίου το περασμένο έτος. Ήταν μια μετατροπή ενός e-NV200 βαν που χρησιμοποιούσε την κυψέλη καυσίμου για να παρέχει ισχύ σε μια συστοιχία μπαταριών. Αντίθετα με το σύστημα της Toyota, αυτό της Nissan χρησιμοποιούσε αιθανόλη ως το βασικό καύσιμο για την δημιουργία υδρογόνου. Όμως και στις δύο περιπτώσεις, ο στόχος ήταν να βρεθεί μια εναλλακτική στην απευθείας χρήση υδρογόνου έτσι ώστε τα οχήματα κυψελών καυσίμου να γίνουν πιο πρακτικά.

Το φυσικό αέριο βρίσκεται σε μεγαλύτερη αφθονία από το υδρογόνο, ειδικότερα στις ΗΠΑ, όπου τεράστιες ποσότητες εξάγονται από το έδαφος με τη χρήση αμφιλεγόμενων διαδικασιών. Αν και παράγει μικρότερα επίπεδα εκπομπών ρύπων σε σύγκριση με την βενζίνη ή το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο εξακολουθεί να συμβάλει στην κλιματική αλλαγή. Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι, ενώ το φυσικό αέριο παράγεται εύκολα, αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα όσον αφορά τις υποδομές ανεφοδιασμού με το υδρογόνο. Αυτός είναι ο λόγος που τα επιβατικά αυτοκίνητα φυσικού αερίου δεν έχουν γεμίσει την αγορά.

Toyota Hybrid Power Generation System2

Η Toyota δεν έκανε λόγο για σχέδια χρήσης του υβριδικού αυτού συστήματος σε κάποιο όχημα. Για την ώρα, επικεντρώνεται στην στατική παραγωγή ηλεκτρισμού. Αυτό μπορεί να αποδειχτεί πιο πρακτική χρήση της τεχνολογίας, καθώς οι υποδομές παροχής φυσικού αερίου ως καύσιμο για σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής ή θέρμανσης κτιρίων, υπάρχουν ήδη.

Το μέλλον είναι πολύ κοντά και θα δείξει!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter