Μετατροπή της θερμότητας των καυσαερίων σε ηλεκτρική ενέργεια

Το σύστημα με τη μετατροπή της θερμότητας των καυσαερίων σε χρησιμοποιούμενη ηλεκτρική ενέργεια, υποστηρίζει την οικονομία και προστατεύει το περιβάλλον.

Μια νέα τεχνολογία στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων η οποία:

  • Υποστηρίζει ήπια υβριδικά επαγγελματικά οχήματα
  • Επιτρέπει τη μείωση του CO 2 και την εξοικονόμηση καυσίμων κατά 3 έως 5%

gastotherm

Οι αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές των καυσαερίων καθώς και οι αυξανόμενες τιμές καυσίμων απαιτούν καινοτόμες λύσεις. Μία ανάλογη λύση είναι και  το σύστημα ανάκτησης θερμότητας ORC (Organic Rankine Cycle) της εταιρείας BorgWarner το οποίο αποτελεί μία νέα τεχνολογία ανάκτησης θερμικής ενέργειας και παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων.

Στις συμβατικές εφαρμογές, σχεδόν το 50% της ενέργειας καυσίμου του κινητήρα απορρίπτεται στο περιβάλλον ως θερμότητα.

Η ανάκτηση θερμότητας ORC αποτελεί μια από τις πιο αποτελεσματικές λύσεις σε αυτή την πρόκληση.

gastotherm1
 
Σχηματική διάταξη συνδεσμολογίας εξαρτημάτων συστήματος

Η BorgWarner παράγει και αναπτύσσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα, που αποτελείται από τον σωλήνα εξαγωγής των καυσαερίων, την βαλβίδα ανακύκλωσης EGR, μία βαλβίδα παράκαμψης των καυσαερίων, μια αντλία καυσαερίων – γεννήτρια (expander and generates /pump) , ένα συμπυκνωτή (condenser)  καθώς και μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και διαχείρισης του συστήματος.

Η τεχνολογία αποτελεί μια προηγμένη λύση που μειώνει το CO2 βελτιώνει την οικονομία καυσίμου κατά 3 με 5% και υποστηρίζει ήπια υβριδικά επαγγελματικά οχήματα.

Το σύστημα ανάκτησης θερμότητας ORC παράγει ηλεκτρική ενέργεια μετατρέποντας την θερμική ενέργεια των καυσαερίων που συνήθως χάνεται ως θερμότητα σε ηλεκτρική.

Το σύστημα εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά αλλαγής φάσης των υγρών σε αέρια και λειτουργεί παρόμοια με τα συστήματα κλιματισμού και ψύξης των οχημάτων.

Ο κύκλος μπορεί να χωριστεί σε τέσσερα στάδια. Πρώτον, το ψυχρό υγρό εργασίας από τον συμπυκνωτή αντλείται με υψηλή πίεση (ΗP-Pump). Στη συνέχεια, η θερμότητα των καυσαερίων από τον κινητήρα θερμαίνει το υγρό εργασίας σε υπερθερμασμένο ατμό, ο οποίος με τη σειρά του οδηγείτε στην αντλία καυσαερίων – γεννήτρια  και παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Τέλος, ο ατμός με χαμηλή πίεση (LP-Pump). πλέον ψύχεται ξανά και μεταβαίνει σε υγρή κατάσταση από τον συμπυκνωτή ενώ  η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται συνεχώς.

Το σύστημα ORC διαθέτοντας μια ηλεκτρική έξοδο 48 volt, παρέχει την απαιτουμένη ηλεκτρική ισχύ και υποστηρίζει με αξιοπιστία ήπια υβριδικά επαγγελματικά κυρίως, οχήματα.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter