Αντίο εκκεντροφόροι! Τεχνολογία FreeValve [video]

Η FreeValve AB είναι μια Σουηδική τεχνολογική και αδελφή εταιρεία της Koenigsegg Automotive AB που αναπτύσσει τελευταίας τεχνολογίας, επόμενης γενιάς εξαρτήματα και λύσεις για μηχανές εσωτερικής καύσης. Η FreeValve ξεκίνησε την ανάπτυξη της τεχνολογίας της το 2000 και η έκτης γενιάς τεχνολογίας ενεργοποιητών αντιπροσωπεύει πάνω από μια δεκαετία δοκιμών και ανάπτυξης στα εργαστήρια και σε δοκιμαστικά οχήματα σε πραγματικές συνθήκες.

Η FreeValve έχει αναπτύξει επαναστατικά, αποδοτικά συστήματα για την αύξηση των επιδόσεων των μηχανών εσωτερικής καύσης, μειώνοντας τις επιβλαβείς εκπομπές καυσαερίων και αυξάνοντας την απόδοση του καυσίμου.

Η ιδέα FreeValve, γνωστή επίσης και ως πλήρως μεταβλητή ενεργοποίηση βαλβίδων, προσφέρει τη μοναδική δυνατότητα του ανεξάρτητου ελέγχου των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής σε μια ΜΕΚ. Για κάθε είδους κριτήρια φορτίου του κινητήρα, ο χρονισμός της εισαγωγής και της εξαγωγής μπορεί να προγραμματιστεί ανεξάρτητα. Το σύστημα μπορεί έπειτα να «αποφασίσει» βασιζόμενο στις συνθήκες οδήγησης ποιόν να χρησιμοποιήσει ώστε να βελτιστοποιήσει την απόδοση ή να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων. Αυτό επιτρέπει τον έλεγχο του κινητήρα σε μεγαλύτερο βαθμό και κατ’ επέκταση προσφέρει σημαντικά οφέλη στην απόδοση.

  • Αν και η ιδέα της πλήρως μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων έχει δοκιμαστεί ευρέως, κανένας κατασκευαστής δεν έχει καταφέρει να την υιοθετήσει σε μεγάλης κλίμακας παραγωγή λόγω των διαφόρων τεχνικών προβλημάτων σε συνδυασμό με τα μειονεκτήματα τοποθέτησης και το υψηλότερο κόστος. Η τεχνολογία FreeValve είναι μία πολλά υποσχόμενη ως προς την υπέρβαση αυτών των προκλήσεων με έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο.
  • Οι προηγούμενοι κινητήρες πλήρους μεταβλητής ενεργοποίησης των βαλβίδων χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικούς ή ηλεκτροΰδραυλικούς ενεργοποιητές για να ανοίξουν τις δισκοειδείς βαλβίδες. Αντί να χρησιμοποιεί αυτό το είδος, η τεχνολογία FreeValve χρησιμοποιεί ηλεκτρο - ΰδραυλικο - πνευματικούς ενεργοποιητές συνδυασμένους με προηγμένες τεχνικές αισθητήρων. Ως αποτέλεσμα, η τεχνολογία FreeValve υπερνικά όλες τις τυπικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν άλλες τεχνικές Free Valve.
  • Το σύστημα επιτυγχάνει επιβεβαιωμένα μείωση της κατανάλωσης σε ποσοστό 12-17 % σε σύγκριση με έναν 2-λιτρο κινητήρα τελευταίας τεχνολογίας με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων. Η κατανάλωση ενέργειας υπολογίζεται ότι είναι όμοια με τα συστήματα εκκεντροφόρων σε φυσιολογικό εύρος στροφών. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε ένα μονοκύλινδρο κινητήρα το 2011 με περαιτέρω προοπτικές βελτιώσεων.
  • Το σύστημα έχει δοκιμαστεί και τοποθετηθεί επιτυχώς σε ένα SAAB 9-5 (στις βαλβίδες εισαγωγής μόνο) από το 2009 έως το 2011. Σε αυτή τη χρονική περίοδο, το SAAB διένυσε περισσότερα από 55,000 km σε συνθήκες καθημερινές οδήγησης και δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες έως και -20 βαθμούς Κελσίου.
  • Το SAAB 9-5 των δοκιμών έχει επίσης διανύσει 10,000 km με τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής να ελέγχονται από το σύστημα FreeValve.

Εάν διαθέτετε λίγη περιέργεια και λίγο χρόνο, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο διάρκειας 10 λεπτών με εντυπωσιακές νέες τεχνολογίες στους κινητήρες από τον Σουηδό κατασκευαστή supercar Koenigsegg.

Όσοι έχετε περιορισμένο χρόνο, να επισημάνουμε τα σημαντικότερα σημεία από το βίντεο.

Σε αυτό το βίντεο «Inside Koenigsegg», (που διαθέτει το MotorAuthority), ο Christian von Koenigsegg αναλύει τις νέες τεχνολογίες κινητήρων που αυτός και οι μηχανικοί του καταπιάνονται, με την ονομασία Free Valve.

Το πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης των βαλβίδων του κινητήρα ουσιαστικά καταργεί την ανάγκη για εκκεντροφόρους και τους αντικαθιστά με ενεργοποιητές συμπιεσμένου αέρα, οι οποίοι λιπαίνονται από το λάδι του κινητήρα.

Το σύστημα μπορεί να λειτουργήσει έως και τις 20,000 σαλ. δίχως τον κίνδυνο ζημιάς στον κινητήρα, κάτι που θα ήταν ιδανικό για αγωνιστικά αυτοκίνητα μικρού κυβισμού – όπως στην Φόρμουλα Ένα – και τις μοτοσικλέτες.

Σύμφωνα με τον Koenigsegg, το σύστημα μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου, να αυξήσει την ιπποδύναμη και τη ροπή σε ποσοστό 30% και ταυτόχρονα να μειώσει τις εκπομπές καυσαερίων σε ποσοστό 50%.

Επιπρόσθετα με την αποδοτικότητα στην διαχείριση του καυσίμου, ο Koenigsegg άφησε να εννοηθεί ότι ο βενζινοκινητήρας θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί και ως αντλία αέρα για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα με τη μορφή συμπιεσμένου αέρα ο οποίος θα αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή αέρα. Αυτός θα μπορεί έπειτα να χρησιμοποιηθεί είτε για να κινήσει τον κινητήρα με μηδενικές εκπομπές για μικρή απόσταση είτε ως ώθηση παρόμοια με έναν υπερσυμπιεστή, χωρίς όμως τις απώλειες ενέργειας. Είδαμε ένα παρόμοιο σύστημα πρόσφατα από την PSA Peugeot Renault, με τη μορφή ενός υβριδικού συστήματος αέρα. Μας αρέσει πολύ αυτή η ιδέα – όχι μόνο για την πιθανότητα βελτιωμένης ιπποδύναμης αλλά και ως παράδειγμα του πως η ικανότητα στη μηχανική και η δημιουργική σκέψη μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βελτιώσουν περαιτέρω τον βενζινοκινητήρα, χωρίς να βασίζονται σε πολύτιμα υλικά στη μορφή των υβριδικών συστημάτων μπαταριών ιόντων λιθίου. Ο Koenigsegg και η ομάδα του κάνουν δοκιμές σε οχήματα με το σύστημα Free Valve, αν και κινητήρες παραγωγής με το σύστημα Free Valve απέχουν αρκετά χρόνια μακριά. Παρόλα αυτά αφήνουν ελπίδες για περαιτέρω εξελίξεις στις ΜΕΚ πριν αυτές «πεθάνουν» οριστικά.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter