Ψηφιακοί καθρέφτες στο Lexus ES 2019 [Video]

Παγκόσμια πρωτιά οι ψηφιακοί καθρέφτες στο Lexus ES 2019. Καταπληκτική Τεχνολογία με την οποία η Lexus αντικαθιστά τους εξωτερικούς καθρέφτες με κάμερες

Η Lexus θα προσφέρει σε παγκόσμια πρωτιά τους πρώτους ψηφιακούς εξωτερικούς καθρέφτες που θα εξοπλίζονται σε ένα μαζικής παραγωγής.

Οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέφτες δείχνουν τι είναι στα αριστερά, δεξιά και πίσω από το αυτοκίνητο, εμφανίζοντας τις εικόνες της κάμερας σε μια οθόνη μέσα στην καμπίνα. Παρέχουν επαυξημένη θέα στην περιοχή γύρω από το αυτοκίνητο τη νύχτα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Πολλά πρωτότυπα μοντέλα έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς με τη συγκεκριμένη καινοτομία, ωστόσο η Lexus είναι η πρώτη που τοποθετεί κάτι αντίστοιχο σε μοντέλο παραγωγής, ξεκινώντας από την Ιαπωνία όπου το ES θα διατεθεί από τον Νοέμβριο με δύο κάμερες στην θέση των εξωτερικών καθρεπτών.

Σε αντίθεση με την συνήθη πρακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών να «τοποθετούν» τους τεχνολογικούς τους νεολογισμούς ξεκινώντας από την κορυφή της γκάμας τους, η Lexus αποφάσισε να κάνει την έκπληξη, προσθέτοντας στον εξοπλισμό του ES ένα καινοτόμο σύστημα καμερών που ουσιαστικά αντικαθιστούν τους πλευρικούς καθρέφτες.

Το σύστημα Digital Outer Mirrors, όπως το ονομάζει η ιαπωνική φίρμα έγκειται στην παρουσία δύο καμερών εκεί όπου φυσιολογικά θα τοποθετούνταν οι εξωτερικοί καθρέφτες και σε ένα αντίστοιχο περίβλημα, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση είναι μικρότερο, συμβάλλοντας σε καλύτερη ορατότητα αλλά και στην μείωση του θορύβου από την αντίσταση του αέρα.

Εγκαθιστώντας μικρές εξωτερικές κάμερες στις μπροστινές πόρτες, τα οχήματα της Lexus θα παρέχουν στους οδηγούς της μια σαφέστερη εικόνα της γύρω περιοχής του οχήματος.

Οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέφτες προσφέρουν μια εκτεταμένη όψη του περιβάλλοντος χώρου του αυτοκινήτου, επαυξάνοντας την περιοχή εμφάνισης κατά τη διάρκεια των στροφών ή κατά τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας.

Οι μικρές κάμερες του συστήματος οδηγούν σε καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός (χωρίς μεγάλους καθρέφτες για να εμποδίσουν την θέα) και μείωση του θορύβου του αέρα.

Οι δύο κάμερες προβάλλουν τις εικόνες που αποτυπώνουν σε δύο τετράγωνες οθόνες 5 ιντσών που τοποθετούνται στο εσωτερικό της καμπίνας ενώ με δεδομένο ότι πρόκειται για ψηφιακό μέσο απεικόνισης προσφέρουν μερικές ακόμα δυνατότητες σε σχέση με τους παραδοσιακούς καθρέφτες. 

Το σύστημα ενισχύει αυτόματα την αντίστοιχη περιοχή αριστερά, δεξιά ή πίσω, όταν ενεργοποιούνται τα σήματα στροφής ή όταν το κιβώτιο ταχυτήτων τίθεται στην όπισθεν.

Έτσι, όταν για παράδειγμα ο οδηγός ενεργοποιήσει τον δείκτη αλλαγής πορείας, η κάμερα εστιάζει στην αντίστοιχη κατεύθυνση προκειμένου να προσφέρει μια καλύτερη εικόνα του περιβάλλοντος χώρου, δίνοντας έμφαση στις δυνητικά επικίνδυνες λεπτομέρειες.

Η θέα των περιοχών γύρω από το αυτοκίνητο μπορεί να ενισχυθεί χειροκίνητα από τον οδηγό για να επιτευχθεί πλήρης περιφερειακή προσοχή και ευαισθητοποίηση της περιοχής γύρω από το όχημα.

Το ίδιο ισχύει και αν το σύστημα επιτήρησης της νεκρής γωνίας εντοπίσει εμπόδιο, με την αντίστοιχη κάμερα να «κινείται» αναλόγως προκειμένου να διασφαλίσει την μέγιστη δυνατή ορατότητα στον οδηγό, ενώ η γωνία λήψης των καμερών αναπροσαρμόζεται και κατά την οπισθοπορεία.

Το σύστημα υπόσχεται επίσης να κάνει την οδήγηση ασφαλέστερη κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς, η φωτεινότητα των εικόνων που προβάλλονται στις δύο οθόνες βελτιώνεται αυτόματα, ενισχύοντας έτσι την ορατότητα του οδηγού.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι το περίβλημα των καμερών έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στις καιρικές αντιξοότητες που θα προκύψουν από την θέση τους στο εξωτερικό του αυτοκινήτου και χωρίς να επηρεάζεται η εικόνα που μεταδίδεται.

Λόγω των προδιαγραφών ασφαλείας που ισχύουν στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, προς το παρόν το πρωτοποριακό σύστημα θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην Ιαπωνία, ωστόσο, με δεδομένες τις δραστικές αλλαγές που συντελούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία εν όψει αυτόνομης οδήγησης, είναι θέμα χρόνου να επιτραπεί η χρήση του και σε άλλα μήκη και πλάτη του πλανήτη.

Με την αντικατάσταση των συμβατικών πλευρικών καθρεφτών του οχήματος με μικρές κάμερες, οι πλευρικοί καθρέφτες δεν αποκλείουν πλέον την θέα έξω από τα μπροστινά παράθυρα, με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ορατότητα. Ο θόρυβος του αέρα έχει επίσης μειωθεί, με αποτέλεσμα μια πιο αθόρυβη καμπίνα.

Οι ψηφιακοί καθρέφτες θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο ES, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα τέλη Οκτωβρίου. Οι ψηφιακοί εξωτερικοί καθρέφτες θα είναι διαθέσιμοι μόνο στην Ιαπωνία τουλάχιστον για τώρα.

Σημείωση

Η Audi είχε ανακοινώσει εδώ και καιρό την πρόθεσή της να παρέχει, με επιπλέον χρέωση, τη δυνατότητα αντικατάστασης των συμβατικών εξωτερικών καθρεφτών από κάμερες στο πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το e-Tron και το έκανε και πράξη. Τo Audi e-Tron δεν είναι όμως το πρώτο αυτοκίνητο που μπορεί να διαθέτει κάμερες στη θέση των καθρεφτών. Προηγήθηκε, έστω και για λίγο και μόνο για την ιαπωνική αγορά, το καινούργιο Lexus ES

Δείτε το σχετικό Video

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter