Αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο: η Daimler δοκιμάζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης φορτηγών Highway Pilot.

Η Daimler υποσχέθηκε ένα αυτόνομο φορτηγό μέχρι το 2025, και η τελευταία έκδοση του έξυπνου ρυμουλκούμενου ήδη κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους της Γερμανίας. Το Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot είναι η νεότερη εκδοχή του Future Truck 2025, του σχεδίου αποστολής στόλων αυτοοδηγούμενων μεταφορών φορτίων που σκοπό έχουν να αποτρέψουν τα ατυχήματα που οφείλονται στην κούραση και την έλλειψη προσοχής. Μέχρι στιγμής, το φορτηγό είναι τροποποιημένο, και περιλαμβάνει ένα έξυπνο ημιαυτόνομο σύστημα σε συνδυασμό με κάποια από τα βοηθήματα που ήδη προσφέρονται στους οδηγούς των εμπορικά διαθέσιμων μοντέλων της Mercedes-Benz.

Ιδιαίτερη είναι η άδεια που οι Γερμανικές αρχές έδωσαν ώστε να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές σε δημόσιους δρόμους. Η πρώτη δοκιμή – με μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler υπεύθυνο για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, στη θέση του οδηγού – πραγματοποιήθηκε στον Γερμανικό αυτοκινητόδρομο Α8, μεταξύ του Denkendorf και του αεροδρομίου της Στουτγκάρδης.

autokinitodromoi daimler img3

Αντί ενός πλήρους αυτόνομου συστήματος που θα λειτουργούσε εντελώς ανεξάρτητο, η Daimler προβλέπει το ενδεχόμενο του συνδυασμού οδήγησης από άνθρωπο και υπολογιστή. Το κομμάτι της αυτοοδήγησης θα αναλαμβάνει σε πυκνή κυκλοφορία καθώς και σε μονότονες μεγάλες ευθείες στον αυτοκινητόδρομο, όπου μια στιγμιαία έλλειψη στη προσοχή μπορεί να επιφέρει την σύγκρουση με προπορευόμενα οχήματα.

Έτσι, η ενεργοποίηση του συστήματος «Highway Pilot» όταν το φορτηγό βρίσκεται στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, διατηρεί το Actros ανάμεσα στα όρια των γραμμών και σε βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, ενεργοποιώντας τα φρένα για να την διατηρήσει ή εάν ένα άλλο αυτοκίνητο μπει ενδιάμεσα. Για περισσότερο δύσκολες καταστάσεις, όπως οι έξοδοι από τον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα Highway Pilot απαιτεί την παρέμβαση του οδηγού. Παρόμοια, εάν ένα αναπάντεχο εμπόδιο βρίσκεται μπροστά, όπως εργασίες επί της οδού, ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις απαιτούν από τον οδηγό να αναλάβει τον έλεγχο. Εάν δεν το κάνει, το φορτηγό μπορεί αυτόματα να ακινητοποιηθεί μόνο του.

autokinitodromoi daimler img2

Δεν αποτελεί απλά ένα εξυπνότερο σύστημα cruise control. Η Daimler έχει ενσωματώσει σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των οχημάτων, προβλέποντας το ενδεχόμενο που στόλοι αυτόνομων φορτηγών στο μέλλον θα μπορούν αν επικοινωνούν μεταξύ τους και να μοιράζονται πληροφορίες για τον δρόμο. Με αυτό τον τρόπο, το φορτηγό θα μπορεί να επιβραδύνει εάν γνωρίζει από άλλα οχήματα πως υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση παρακάτω στη διαδρομή, ακόμη και εάν αυτό το τμήμα της οδού δεν είναι ακόμη ορατό στα διάφορα ραντάρ και τις κάμερες.

Στόχος δεν είναι μόνο η μείωση του φόρτου των γνώσεων στον οδηγό – αν και στην Daimler δηλώνουν ότι οι έρευνές τους έδειξαν ποσοστό 25% υψηλότερο στην προσοχή των οδηγών σε σύγκριση με την οδήγηση ενός συμβατικού φορτηγού Actros – αλλά περισσότερο αποτελεσματικές μεταφορές. Ομαλότερος τρόπος οδήγησης βασισμένος στην πρόγνωση του επικείμενου τμήματος του δρόμου, θα μπορούσε να εξοικονομήσει καύσιμα και να μειώσει τις εκπομπές καυσαερίων.

autokinitodromoi daimler img1

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter