Παγκόσμια πρωτιά: η Bosch δημιουργεί χάρτη που χρησιμοποιεί σήματα ραντάρ για την αυτοματοποιημένη οδήγηση - Επιτυχής συνεργασία με την Tom Tom

Αναμένεται ότι έως το 2020 το αργότερο, τα οχήματα θα παρέχουν δεδομένα μέσω αισθητήρων ραντάρ για τη χαρτογράφηση του οδικού δικτύου σε Ευρώπη και Η.Π.Α.
Τα δεδομένα των ραντάρ καθιστούν ικανό τον εντοπισμό των αυτοματοποιημένων οχημάτων ανά πάσα στιγμή.
Η εν λόγω τεχνολογία είναι συμβατή με όλες τις μορφές χαρτών που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Στουτγάρδη - Η Bosch και ο ολλανδικός πάροχος ψηφιακών χαρτών και πληροφοριών κυκλοφορίας TomTom έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ανάπτυξη χαρτών υψηλής ανάλυσης για αυτοματοποιημένη οδήγηση. Ο προμηθευτής τεχνολογίας και υπηρεσιών έχει γίνει ο πρώτος παγκοσμίως που δημιούργησε σύστημα εντοπισμού οχήματος χρησιμοποιώντας σήματα ραντάρ - τα οποία θα είναι απαραίτητα για χάρτες αυτού του είδους - ενώ μέχρι στιγμής είχαν χρησιμοποιηθεί μόνο κάμερες για αυτό το σκοπό. Τα ραντάρ οδικής σήμανσης της Bosch αποτελούνται από δισεκατομμύρια μοναδικά σημεία ανάκλασης, τα οποία σχηματίζονται παντού όπου προσκρούει το σήμα – για παράδειγμα σε οδικές διαχωριστικές μπάρες ή σε οδικά σήματα, αναπαράγοντας με αυτόν τον τρόπο την πορεία του δρόμου. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα χρησιμοποιώντας τον χάρτη καθορίζουν ακριβώς τη θέση τους στο δρόμο με ακρίβεια εκατοστού.

Τα ραντάρ οδικής σήμανσης αποτελούν ορόσημο στην πορεία προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση

Δρ. Dirk Hoheisel, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bosch

Το τεράστιο πλεονέκτημα των ραντάρ της Bosch είναι ότι λειτουργούν αξιόπιστα ακόμη και τη νύχτα και υπό συνθήκες κακής ορατότητας, σε αντίθεση με τους χάρτες που βασίζονται αποκλειστικά σε κάμερες για τον εντοπισμό του οχήματος. Επιπλέον, τα εν λόγω ραντάρ διαβιβάζουν μόνο πέντε kilobytes δεδομένων ανά χιλιόμετρο σε ένα cloud – ενώ χρησιμοποιώντας κάμερα, ο απαιτούμενος όγκος είναι διπλάσιος.

Αναμένεται ότι το αργότερο έως το 2020, τα πρώτα οχήματα θα παρέχουν στοιχεία ραντάρ για την οδική σήμανση σε Ευρώπη και Η.Π.Α.

Η Bosch και η TomTom συνεργάζονται από το 2015

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να εισαγάγουμε συμπληρωματικά δεδομένα εντοπισμού με τη μορφή ραντάρ οδικής σήμανσης σε συνεργασία με την Bosch. Ο αυτο-εντοπισμός των αυτοματοποιημένων οχημάτων γίνεται σημαντικά πιο ισχυρός από κάθε άποψη

Harold Goddijn, Διευθύνων σύμβουλος της TomTom

Οι δύο εταιρείες, από την αρχή της συνεργασίας τους τον Ιούλιο του 2015, εργάζονται εντατικά πάνω στα εν λόγω ραντάρ και την ενσωμάτωση των δεδομένων στο γενικό χάρτη υψηλής ανάλυσης της TomTom. Η Bosch είναι ηγέτης στην παγκόσμια αγορά στον τομέα των αισθητήρων ραντάρ με τεχνολογία 77 gigahertz και εύρος ανίχνευσης μέχρι 250 μέτρα. Συγκριτικά, οι αισθητήρες κάμερας έχουν μέγιστο εύρος ανίχνευσης 150 μέτρων. Η κύρια πρόκληση ήταν να βρεθεί ένας τρόπος προσαρμογής των υφιστάμενων αισθητήρων ραντάρ για το έργο αυτό. Όταν χρησιμοποιούνται σε ένα σύστημα υποβοήθησης οδήγησης, όπως το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης ή το Adaptive Cruise Control (ACC), οι αισθητήρες ανιχνεύουν κινούμενα αντικείμενα. Προκειμένου να αποτυπώσουν την πορεία του δρόμου, τα ραντάρ πρέπει επίσης να είναι σε θέση να ανιχνεύσουν στατικά αντικείμενα, πράγμα που σήμαινε ότι έπρεπε να τροποποιηθούν οι υπάρχοντες αισθητήρες ραντάρ. Η επόμενη γενιά αισθητήρων ραντάρ της Bosch θα είναι σε θέση να παρέχει τα δεδομένα που απαιτούνται για το εν λόγω εγχείρημα.

Ένα εκατομμύριο οχήματα θα διατηρούν τον χάρτη υψηλής ανάλυσης ενημερωμένο

Οι χάρτες υψηλής ανάλυσης είναι απαραίτητοι για την αυτοματοποιημένη οδήγηση, καθώς παρέχουν πληροφορίες που υπερβαίνουν την περιοχή που μπορούν να καλύψουν οι αισθητήρες. Σε αντίθεση με τους χάρτες των σημερινών συσκευών πλοήγησης, αποτελούνται από μια σειρά επιπέδων (layers):

Localization layer: Χρησιμοποιείται για τον καθορισμό της θέσης ενός αυτοματοποιημένου οχήματος σε σχέση με τα αντικείμενα που το περιβάλλουν, συνδυάζοντας δεδομένα από αισθητήρες ραντάρ και κάμερας.

Planning layer: Χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό μεμονωμένων ελιγμών κατά την αυτοματοποιημένη οδήγηση (σχεδιασμός πορείας), περιέχοντας πληροφορίες σχετικά με την πορεία του δρόμου, σήματα κυκλοφορίας και όρια ταχύτητας. Ένα αυτοματοποιημένο όχημα μπορεί να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο επίπεδο, για παράδειγμα, στην περίπτωση αλλαγής λωρίδας.

Dynamic layer: Σε αυτό το επίπεδο βρίσκονται πληροφορίες σχετικά με τις ταχέως μεταβαλλόμενες καταστάσεις κυκλοφορίας, όπως κυκλοφοριακή συμφόρηση, κατασκευαστικές εργασίες και κίνδυνοι, ή διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης.

Κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα ενός χάρτη υψηλής ανάλυσης για αυτοματοποιημένη οδήγηση πρέπει να ενημερώνεται τακτικά.

Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούμε στόλους για αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία, όπου ο καθένας θα αποτελείται από περίπου ένα εκατομμύριο οχήματα, προκειμένου να διατηρηθεί ο χάρτης υψηλής ανάλυσης ενημερωμένος

Δρ. Dirk Hoheisel, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Bosch

Τα τρέχοντα δεδομένα για κάθε ένα από τα επίπεδα θα δημιουργούνται από τους αισθητήρες των οχημάτων κατά την οδήγηση. Τα κουτιά επικοινωνίας, όπως η Μονάδα Ελέγχου Συνδεσιμότητας της Bosch, μεταδίδουν τα δεδομένα των αισθητήρων ραντάρ από τα οχήματα στο Cloud των κατασκευαστών και έπειτα στο Cloud IoT της Bosch. Η Bosch θα τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει την οδική χαρτογράφηση και θα διατίθεται σε όλες τις συμβατικές μορφές χαρτών. Οι αρμοδιότητες της TomTom θα περιλαμβάνουν την ενσωμάτωση της εν λόγω χαρτογράφησης στο γενικό χάρτη και κατόπιν τη διανομή του.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter