Καλώδια φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων διπλής τάσης: Μπλέξιμο με το βύσμα των 240 βολτ στην Αμερική!

Όταν οι πρώτες χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στην Καλιφόρνια στα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990, χρησιμοποίησαν διάφορες διαφορετικές μεθόδους φόρτισης, καθένα με τους δικούς του ειδικούς σταθμούς φόρτισης.

Δεδομένου του υψηλού κόστους εγκατάστασης διαφορετικής υποδομής για διαφορετικές μάρκες αυτοκινήτων, αυτό απέδειξε ένα σημαντικό εμπόδιο.

Όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επέστρεψαν στην αγορά το 2011, το λάθος αυτό αποφεύχθηκε σε μεγάλο βαθμό.

Αντάπτορας TurboCord Dual 120V και 240V

Όλα τα οχήματα plug-in που πωλούνται στις Η.Π.Α., εκτός από την Tesla, χρησιμοποιούν τώρα το γνωστό βύσμα στρογγυλής φόρτισης, γνωστό ως J-1772.

Ακόμα και η Tesla παρέχει ένα καλώδιο προσαρμογής, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στάνταρ δημόσιοι σταθμοί φόρτισης με την ειδική υποδοχή που ταιριάζει στα αυτοκίνητά της (εκτός από την Κίνα).
Ξεκινώντας το 2011, κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήρθε με καλώδιο φόρτισης στο καπό για να χρησιμοποιήσει ΄την τάση της Βόρειας Αμερικής δηλ. των 120 βολτ για να επαναφορτίσει την μπαταρία. Αυτό ήταν γνωστό ως φόρτιση επιπέδου 1.

Αντάπτορας TurboCord Dual 120V και 240V

Οι ειδικοί σταθμοί φόρτισης επιπέδου 2, εν τω μεταξύ, χρησιμοποίησαν τάση  240 βολτ με αποτελεσματικό τρόπο την ίδια εγκατάσταση και καλωδίωση με ηλεκτρική εστία ή στεγνωτήριο ρούχων.

Στη συνέχεια τρίτες εταιρείες είχαν την ιδέα ότι ένα καλώδιο φόρτισης που θα μπορούσε να χειριστεί όχι μόνο το ρεύμα των 120 βολτ, αλλά και η ισχύς 240 volt, θα έδινε στους οδηγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ταχύτερη φόρτιση και επιπλέον ευελιξία.

Μπορεί επίσης να τα αποθηκεύσετε εξαιτίας της εγκατάστασης του δικού τους σταθμού φόρτισης Level 2.

Έτσι γεννήθηκε το Aerovironment TurboCord, και αργότερα άλλα παρόμοια φορητά καλώδια φόρτισης EV. Αποτελούνται από το συνηθισμένο καλώδιο φόρτισης, προσαρτημένο σε πλαστικό κουτί που περιέχει τα ηλεκτρονικά.

Αντί ενός καλωδίου με ένα βύσμα που βγαίνει από αυτό, προσφέρεται ένα ζεύγος εναλλάξιμων βυσμάτων, συχνά σε καλώδια γνωστά ως "pigtails". Κάποιος έχει την τυπική γειωμένη φίσα 120 βολτ τριπλής γωνίας, ενώ η άλλη έχει διαφορετικό βύσμα που ταιριάζει σε μια πρίζα τοίχου 240 βολτ.

Εκεί έρχεται το πρόβλημα: υπάρχουν περισσότερες από μία πρίζες τοίχου 240 βολτ στις ΗΠΑ. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν κάμποσες.

2016 Volvo XC90 T8 με καλώδιο φόρτισης AeroVironment TurboCord Level 2

Ερευνήσαμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τώρα παρέχουν καλώδια φόρτισης που χειρίζονται και τις δύο τάσεις με τα plug-in υβριδικά τους - συγκεκριμένα Audi, BMW, Nissan και Volvo.

Μεταξύ των τεσσάρων εμπορικών σημάτων, χρησιμοποιούνται τρία διαφορετικά βύσματα 240 βολτ, όλα αυτά πρότυπα που δημιουργήθηκαν από την Εθνική Ένωση Ηλεκτροπαραγωγών Κατασκευαστών, γνωστή ως NEMA.

Η BMW και η Volvo ανακοίνωσαν ότι θα προσφέρουν το TurboCord ως αρχικό εξοπλισμό, με βύσμα NEMA 6-20 για φόρτιση 240 volt.

Το καλώδιο φόρτισης διπλής τάσης της Audi είναι εφοδιασμένο με ένα τυποποιημένο πηνίο NEMA 6-50, αλλά με τη δυνατότητα παραγγελίας ενός φις NEMA 14-50 με πρόσθετο κόστος.

Τέλος, η Nissan θα προσφέρει το Leaf 2018 με ένα φις χρησιμοποιώντας ένα βύσμα NEMA 14-50.

Με την εξαίρεση της Nissan, οι τρεις άλλες μάρκες προέρχονται από χώρες που χρησιμοποιούν στάνταρτ ευρωπαϊκό ρεύμα 230 volt, πράγμα που σημαίνει ότι ένα βύσμα 120 V της Η.Π.Α. είναι υποβαθμισμένο σύμφωνα με το βασικό καλώδιο φόρτισης. 

Βύσμα NEMA 6-50

Υποδοχή NEMA 6-50

Υποδοχή σύνδεσης NEMA 6-50

Οι ηλεκτρολόγοι θα σας ενημερώσουν ότι χρησιμοποιούνται διαφορετικά βύσματα για διαφορετικές εφαρμογές, ανάλογα με την ισχύ της συσκευής που πρόκειται να συνδεθεί και τη μέγιστη ένταση του συγκεκριμένου κυκλώματος που οδηγεί σε αυτήν.

Το πρόβλημα ενός οδηγού ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φθάνει σε ένα προορισμό - συχνά πάρκα RV, μαρίνες ή ακόμη και σπίτια φίλων με πρίζες 240 βολτ - είναι να βρουν την λάθος έξοδο NEMA για φόρτιση 240 volt με το καλώδιο του αυτοκινήτου τους.

Δεν είναι, ωστόσο, κάτι τόσο δύσκολο όσο ήταν στη δεκαετία του 1990, όταν κάποια EVs χρησιμοποίησαν επαγωγική φόρτιση και άλλοι χρησιμοποιούσαν καλώδιο και βύσματα.

Με λίγη προετοιμασία, στην πραγματικότητα, είναι ένα εξαιρετικά επιλύσιμο πρόβλημα.

Το μόνο που χρειάζεται είναι για άλλους κατασκευαστές να ακολουθήσουν το προβάδισμα της Audi και να προσφέρουν μια επιλογή από φις.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter