Δεξαμενές υγραερίου LPG (Liquefied Petroleum Gas) και δεξαμενές φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas) οχημάτων

Οι δεξαμενές τόσο του υγραερίου LPG  όσο και οι δεξαμενές φυσικού αερίου CNG αποτελούν για κάθε μετατροπή οχήματος ένα από τα πλέον βασικά στοιχεία της μετατροπής. Η ασφάλεια τους αποτελεί πρωταρχικό μέλημα για όλους, χρήστες, επισκευαστές, εμπόρους, κατασκευαστές, πολιτεία, γι αυτό  και τόσο οι κατασκευαστικές απαιτήσεις όσο και οι νομοθετικές  δικλείδες ασφαλείας και ελέγχων είναι υψηλές.

Το αφιέρωμα του «Συνεργείου» στόχο έχει να συμβάλει και αυτό τόσο στην ασφάλεια των μετατροπών αλλά να δώσει και σημαντικές πληροφορίες για τις επιλογές των δεξαμενών, τα βασικά χαρακτηριστικά τους, την συντήρησή ή την επισκευή τους και τις νομοθετικές απαιτήσεις οι οποίες θα πρέπει να τηρούνται σε κάθε περίπτωση αυστηρά από όλους τους εμπλεκόμενους.

Δεξαμενές υγραερίου LPG - Γενική περιγραφή.

Οι δεξαμενές υγραερίου χρησιμοποιούνται τόσο σε εργοστασιακά οχήματα όσο και για την μετατροπή των οχήματα σε οχήματα διπλού καυσίμου με μετασκευή είτε σε οχήματα δύο καυσίμων (bi-fuel) είτε σε οχήματα διπλού καυσίμου (dual-fuel) με δεύτερο καύσιμο το υγραέριο LPG.

Η δεξαμενή υγραερίου είναι ένα δοχείο κυλινδρικό συνήθως, με διαστάσεις ανάλογες του τύπου του αυτοκινήτου και της απαιτούμενης χωρητικότητας.
Οι δεξαμενές αυτοκινήτων LPG είναι κατασκευασμένες από ανθρακούχο χάλυβα το πάχος του οποίου κυμαίνεται από 2,5 έως 3,5 χιλιοστά και η κατασκευή γίνεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών και κρατικών κανονισμών και προτύπων.

Αρκετοί κατασκευαστές δεξαμενών αυτοκινήτων LPG κατά τον σχεδιασμό προβλέπουν μία ελάχιστη αύξηση (προσαύξηση διάβρωσης) στο πάχος του τοιχώματος της δεξαμενής, περίπου 0,4 mm που εξασφαλίζει την μακροζωία της δεξαμενής και την αντοχή στην διάβρωση.

Ένα πάχος του τοιχώματος μεγαλύτερο από 3 mm, αυξάνει με απλό τρόπο το χρόνο ζωής της δεξαμενής. Σε μία τέτοια κατασκευή η διάρκεια λειτουργίας της δεξαμενής δεν είναι μικρότερη από 12 χρόνια, ή 2,5 χιλιάδες κύκλους πλήρωσης.

Η εσωτερική επιφάνεια της δεξαμενής είναι σε φυσική κατάσταση, καθαρή, στεγνή και άβαφη, ομοίως και οι ραφές συγκόλλησης. Η συγκόλληση των εξαρτημάτων πραγματοποιείται σε ατμόσφαιρα αδρανούς αερίου, η οποία δίνει ιδιαίτερη αντοχή στις συνδέσεις συγκόλλησης και αποκλείει πλήρως τη δυνατότητα διαρροής.

Η εξωτερική επιφάνεια βάφεται με επίστρωση ανθεκτική στη διάβρωση. Συνήθως μπορεί να είναι ένα χρώμα βαφής σε σκόνη με βάση εποξεικές ρητίνες, εφαρμόζεται για 5 περίπου λεπτά μετά την προεργασία, η οποία αυξάνει την πρόσφυση και εμποδίζει τη διάβρωση κάτω από το στρώμα βαφής.

Η δοκιμή αντοχής της δεξαμενής γίνεται με υδραυλική πίεση 3,0 MPa που είναι τετραπλάσια περίπου της πίεσης λειτουργίας του υγραερίου 0,5- 0,8 MPa και η δοκιμή διαρροής με πίεση πεπιεσμένου αέρα 1,6 MPa με εμβάπτιση σε λουτρό.

Η καταστροφή της δεξαμενής αυτοκινήτων LPG συμβαίνει σε πίεση που δεν είναι χαμηλότερη από 6,75 MPa.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά - διαστάσεις των δεξαμενών ποικίλουν ανάλογα με το είδος της δεξαμενής και τον κατασκευαστή.

Είδη δεξαμενών

Τα είδη των δεξαμενών ποικίλουν ανάλογα με το σχήμα της δεξαμενής, την θέση τοποθέτησής της και τον κατασκευαστή.

1. Κυλινδρική δεξαμενή μονής οπής, Cylinder (Single-hole)

dexameni1
Η κυλινδρική δεξαμενή, είναι η απλούστερη και η λιγότερο δαπανηρή δεξαμενή υγραερίου. Η κυλινδρική δεξαμενή με μία οπή χρησιμοποιεί μία πολυβαλβίδα, που συνδυάζει όλες τις απαιτούμενες λειτουργίες βαλβίδων και τα χαρακτηριστικά ασφάλειας σε μια λύση χαμηλού κόστους.


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

ideea BOOKS2MONEY

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter