Δεξαμενές Φυσικού Αερίου (Compressed Natural Gas) οχημάτων

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου CNG αποτελούν για κάθε μετατροπή οχήματος ένα από τα πλέον βασικά στοιχεία της μετατροπής. Η ασφάλεια τους αποτελεί πρωταρχικό μέλημα για όλους, χρήστες, επισκευαστές, εμπόρους, κατασκευαστές, πολιτεία, γι αυτό  και τόσο οι κατασκευαστικές απαιτήσεις όσο και οι νομοθετικές  δικλείδες ασφαλείας και ελέγχων είναι υψηλές.

Δεξαμενές φυσικού αερίου CNG - Γενική περιγραφή.

Οι δεξαμενές φυσικού αερίου χρησιμοποιούνται τόσο σε εργοστασιακά οχήματα όσο και για την μετατροπή σε οχήματα διπλού καυσίμου βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα.

  1. Ένα όχημα θεωρείται δύο καυσίμων (bi-fuel), όταν μετά τη μετασκευή, έχει τον εξοπλισμό να λειτουργεί τόσο με καύσιμο βενζίνη, όσο και με φυσικό αέριο CNG (ένα καύσιμο κάθε φορά), με δεξαμενή βενζίνης χωρητικότητας μεγαλύτερης των 15 λίτρων.
  2. Ένα όχημα θεωρείται διπλού καυσίμου (dual-fuel), όταν μετά τη μετασκευή, έχει τον εξοπλισμό να λειτουργεί ταυτόχρονα με πετρέλαιο (diesel) και με αέριο καύσιμο σε ορισμένες καταστάσεις λειτουργίας του κινητήρα.

Τα δύο καύσιμα ευρίσκονται σε διαφορετικά συστήματα αποθήκευσης και μετρώνται ξεχωριστά.

Για την αποθήκευση του CNG στα οχήματα διαφόρων κατηγοριών (επιβατικά, φορτηγά, λεωφορεία) χρησιμοποιούνται κυλινδρικές δεξαμενές με αυστηρές προδιαγραφές κατασκευής.

Τα υλικά κατασκευής των δεξαμενών φυσικού αερίου και τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τύπο της δεξαμενής.

Υπάρχουν τέσσερις βασικοί τύποι, με κατασκευαστικές διαφορές, κυλινδρικών δεξαμενών φυσικού αερίου. Ποιος τύπος δεξαμενής θα χρησιμοποιηθεί σε κάθε όχημα, εξαρτάται από την ανάγκη για μείωση του βάρους και την ζητούμενη ποσότητα πλήρωσης. Όλοι οι τύποι δεξαμενών έχουν ισοδύναμη ασφάλεια και όλοι πληρούν τις απαιτήσεις των ίδιων διεθνών και εθνικών κανονισμών και προτύπων.

Ο τύπος κατασκευής και σχεδιασμού μπορεί επίσης να καθορίσει πώς μια δεξαμενή θα πρέπει να χειριστεί, και πώς θα πρέπει να συμπληρωθεί με άλλες.

DEXAMENES B 9

Σχήμα: Τύποι δεξαμενών

  •  Τύπος 1: Οι δεξαμενές αυτές αποτελούνται από υλικό κατασκευής 100% μέταλλο, που μπορεί να είναι χάλυβας ή αλουμίνιο.

 

  • Τύπος 2: Τα υλικά κατασκευής τους είναι: ο εσωτερικός πυρήνας της κυλινδρικής επιφάνειας από συνθετικό υλικό (45% του βάρους) και η εξωτερική του επένδυση από μέταλλο (55% του βάρους).

 

  • Τύπος 3: Τα υλικά κατασκευής τους είναι: εξωτερική μεταλλική λεπτή επένδυση (20% του βάρους), το υπόλοιπο συνθετικό υλικό (80% του βάρους).

 

  • Τύπος 4: Αποτελούνται 100% από συνθετικό υλικό, με λεπτή πλαστική επένδυση.

Βάρος και όγκος δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων

Για να μπορέσει να επιτευχθεί η ίδια αυτονομία µε διαφορετικά καύσιμα, οι όγκοι αποθήκευσης θα πρέπει να είναι διαφορετικοί.

Πίνακας 1: Σύγκριση κυλινδρικών δεξαμενών CNG, σχέση τύπου κατασκευής και βάρους για κύλινδρο χωρητικότητας 140 λίτρων.

DEXAMENES B 10b

Από τα παραπάνω στοιχεία γίνεται αντιληπτό ότι ο τύπος της δεξαμενής του φυσικού αερίου αποτελεί σημαντικό τεχνικό κριτήριο επιλογής μιας δεξαμενής ειδικά για ένα μικρό επιβατικό όχημα όπου το πρόσθετο βάρος θα επηρεάσει την οδική του συμπεριφορά.

Το κόστος των δεξαμενών (για δεξαμενές ίδιας χωρητικότητας) αυξάνει ανάλογα με τον τύπο της δεξαμενής με ακριβότερο τον Τύπο 4.


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

ideea BOOKS2MONEY

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter