ECM – Εγκέφαλος: Προβλήματα στο Κύκλωμα MIL (Ενδεικτική Λυχνία Βλαβών) χωρίς κωδικό βλάβης DTC

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο  του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

Αναμφίβολα ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ του κινητήρα (ECM) ή Ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου διαχείρισης του κινητήρα, αποτελεί τον «μαέστρο» καλής λειτουργίας ολόκληρου του κινητήρα.

Πολλές φορές προβλήματα άλλων εξαρτημάτων, όπως η κακή τροφοδοσία, αντανακλούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του κινητήρα και μάλιστα μερικές φορές είτε χωρίς εμφάνιση κωδικού βλάβης, είτε με εμφάνιση περιπλανητικών κωδικών.

Το «Συνεργείο» συγκέντρωσε και ταξινόμησε όλες αυτές τις περιπτώσεις ελέγχου του εγκεφάλου ανάλογα με τα συμπτώματα βλαβών που παρουσιάζουν. Η ταξινόμηση των ελέγχων έγινε κατά τρόπο που βοηθά στην διάγνωση και τον εντοπισμό του προβληματικού συστήματος που επηρεάζει τον εγκέφαλο του κινητήρα ( Οι μετρήσεις και τα ηλεκτρικά διαγράμματα αφορούν βενζινοκίνητο αυτοκίνητο κατασκευαστή ΤOYOTA (YARIS).

Συγκεντρώστε τους και ταξινομήστε αυτές τις προτεινόμενες διαδικασίες ελέγχου του εγκεφάλου ως ένα χρήσιμο εργαλείο,  επιλεγμένο από το «Συνεργείο» και τους συνεργάτες τους.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Η λυχνία MIL (Malfunction Indicator Lamp) χρησιμοποιείται για να δείχνει ανίχνευση βλαβών από τον εγκέφαλο ECM. Γυρίζοντας το διακόπτη ανάφλεξης στο ΟΝ, παρέχεται ρεύμα στο κύκλωμα της λυχνίας MIL και ο εγκέφαλος ECM παρέχει την γείωση του κυκλώματος που ανάβει την λυχνία.

Η λειτουργία της MIL πρέπει να ελέγχεται οπτικά:

  • Όταν ο διακόπτης ανάφλεξης γυρίσει στο ΟΝ για πρώτη φορά η MIL πρέπει να ανάψει.
  • Εάν παραμείνει σβηστή OFF ή ON, χρησιμοποιήστε το διαγνωστικό και ακολουθήστε την παρακάτω διαδικασία για να προσδιορίσετε την αιτία του προβλήματος.

ΠAPATHPHΣEIΣ

Μετά την αντικατάσταση του εγκεφάλου ECM, πραγματοποιήστε εκμάθηση της ηλεκτρονικής πεταλούδας γκαζιού.

ecm1

Σχήμα 1: Ηλεκτρικό διάγραμμα βοηθητικού κυκλώματος  της λυχνίας MIL

ΒΗΜΑ 1: ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΛΥΧΝΙΑΣ MIL


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού έχει εγκαινιάσει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για τον οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

www.tosynergeio.gr/eobd

eobd1

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter