Μπουζί για κινητήρες Αεριοκίνησης: Ο βηματοδότης του κινητήρα

Τα μπουζί είναι από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα των οχημάτων με βενζινοκινητήρα. Όχι μόνο εξασφαλίζουν αξιόπιστη εκκίνηση, αλλά παίζουν σημαντικό ρόλο και στην διατήρηση της βέλτιστης απόδοσης και της απρόσκοπτης λειτουργίας του κινητήρα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα σύγχρονα συστήματα διαχείρισης κινητήρα, όπου τα μπουζί και ο σχεδιασμός τους αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Ειδικά στους κινητήρες που κινούνται με Υγραέριο (LPG) και Φυσικό Αέριο (CNG) αυτοί αποτελούν μια ξεχωριστή ανάγκη.

Τα οχήματα με υγραεριοκίνηση ολοένα και αυξάνονται. Ο αριθμός καινούριων και παλαιότερων οχημάτων με τοποθετημένα συστήματα αεριοκίνησης μεγαλώνει διαρκώς. Το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται ως καύσιμο σε διάφορες μορφές: Ως CNG (compressed natural gas, συμπιεσμένο φυσικό αέριο) ή ως LNG και το LPG (liquefied petroleum gas, υγροποιημένο αέριο πετρελαίου). 

Ως πρωτοπόρος εταιρεία στην τεχνολογία του αυτοκινήτου, η Bosch ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και των οχημάτων με αεριοκίνηση. Προσφέρει τα σωστά μπουζί για κάθε όχημα με υγραεριοκίνηση – είτε για τον πρώτο εξοπλισμό, είτε για εκ των υστέρων τοποθέτηση. Επειδή τα μπουζί επιφορτίζονται περισσότερο με την αεριοκίνηση, τα χρονικά διαστήματα για την αντικατάστασή τους είναι μικρότερα:

Περίπου 15.000 χλμ. για τυπικά μπουζί και γύρω στα 30.000 χλμ. για μπουζί πλατίνας.

Οι διαφορές μεταξύ κινητήρων βενζίνης και κινητήρων αερίου

Η μετατροπή από βενζίνη σε αέριο ως καύσιμο έχει ως αποτέλεσμα ειδικές απαιτήσεις για τον κινητήρα:

  • Το αέριο απαιτεί υψηλότερη τάση ανάφλεξης από τη βενζίνη. Ενώ ένας βενζινοκίνητος κινητήρας χρειάζεται 14 kV, για παράδειγμα, ένας κινητήρας με αέριο απαιτεί 16 kV για αξιόπιστη ανάφλεξη υπό τις ίδιες συνθήκες.
  • Σε ένα θάλαμο καύσης υπάρχει υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας όταν το καύσιμο είναι το αέριο.
  • Η υψηλότερη τάση ανάφλεξης και η υψηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας στο θάλαμο καύσης σημαίνουν ότι τα ηλεκτρόδια φθάνουν στο τέλος της διάρκειας ζωής τους πιο γρήγορα.

Προσαρμογή των μπουζί στους κινητήρες αερίου

Τα μπουζί μπορούν να σχεδιαστούν τέλεια για τις απαιτήσεις των κινητήρων αερίου:
Μία μονάδα ελέγχου αερίου αντισταθμίζει αυτόματα την υψηλότερη τάση ανάφλεξης που απαιτείται εάν ενσωματωθεί ένας μηχανισμός προπορείας του χρονισμού ανάφλεξης. Αν αυτό δεν συμβαίνει οι κατασκευαστές συνιστούν να χρησιμοποιηθεί ένα μπουζί με διάκενο ηλεκτροδίων 0,7 mm ή το διάκενο να ρυθμιστεί κατάλληλα.

Διαδικασία καύσης LPG

Η αλλαγή της τάσης ανάφλεξης εξαρτάται από τον τύπο του καυσίμου.

Η αλλαγή τάσης ανάφλεξης ανάλογα με τον τύπο καυσίμου (LPG, βενζίνη)


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter