Νέος ΚΟΚ με προσανατολισμό κοινωνικής συμπεριφοράς και αξιών

Οικονομικά πρόστιμα, διοικητικές ποινές εξετάσεις ανά πενταετία για επαγγελματίες και μη οδηγούς μετά την συμπλήρωση των ορίων ηλικίας και αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 Km/h

Σήμερα υπάρχει ένας κώδικας οδικής κυκλοφορίας με εκατοντάδες παραβάσεις. Η κάθε παράβαση έχει το δικό της πρόστιμο, δεν είναι κατανοητό λοιπόν ποια παράβαση είναι επικίνδυνη, πολύ επικίνδυνη, λιγότερο, ποια κοστίζει πιο πολύ στην καθημερινότητα, στην κοινωνία.

Οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ θα ταξινομηθούν με προσανατολισμό την οδική ασφάλεια, την κοινωνική συμπεριφορά και τις αξίες. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, με την ψήφιση του, θεσμοθετούνται ισχυροί μηχανισμοί ελέγχου και εποπτείας. Οι βασικές διατάξεις του ΚΟΚ θα προβλέπουν:

  • Συνεργασία του ΥΜΕ με το Υπουργείο Παιδείας, έχει εκδοθεί η υπουργική απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας που προβλέπει διδακτικές ώρες θεματικής ενότητας κυκλοφοριακής αγωγής ανά τάξη, σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου. Η εκπαιδευτική ύλη και τα μέσα διδασκαλίας θα ολοκληρωθούν από το ΥΜΕ.
  • Ταξινόμηση των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, κάτι που δεν υπήρχε μέχρι τώρα, σε τρεις κατηγορίες: Στις χαμηλής επικινδυνότητας, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Η διαβάθμιση αυτή προβλέπεται να γίνει μετά από εισήγηση της θεσμοθετημένης αρμόδιας Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας.
  • Προβλέπονται επιπλέον δύο πρόσθετες κατηγορίες, της πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων η μία, της αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς η δεύτερη. Σε αυτές τις δύο τελευταίες κατηγορίες, όσες παραβάσεις ταξινομηθούν από την αρμόδια Επιτροπή, θα έχουν μηδενικό πρόστιμο και διοικητική ποινή, θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.
  • Κάποιες παραβάσεις που προβλέπονται μέσα στο σχέδιο νόμου είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου, χωρίς τη χρήση ακουστικών και την τοποθέτηση κινητού σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση.
  • Η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία, η στάθμευση σε αποκλειστικές γενικές θέσεις στάθμευσης ατόμων με αναπηρία και η χρήση της λωρίδας εκτάκτου ανάγκης.
  • Το ίδιο ισχύει για τις διατάξεις για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας και του προστατευτικού κράνους, για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών, σε αυτά θα προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα και διοικητικά μέτρα. 
  • Για τις περιπτώσεις που βαριά οχήματα οδηγούνται μόνο στην αριστερή λωρίδα ή χρησιμοποιούν την αριστερή λωρίδα για προσπέραση, ενώ υπάρχει κίνηση στην αριστερή λωρίδα θα αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια οδήγησης για 30 ημέρες και το διπλάσιο χρονικό διάστημα αφαιρείται επίσης η άδεια οδήγησης. 
  • Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις στην περίπτωση υποτροπής στη δεύτερη φορά εκτός από την αφαίρεση υποχρεώνεται σε επανεξέταση και σε επανέκδοση της άδειας οδήγησης.
  • Προβλέπεται επίσης ότι θα υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα που όλες οι αρμόδιες Υπηρεσίες θα καταχωρούν τις αφαιρούμενες πινακίδες, το ίδιο ισχύει για τις πινακίδες που καταθέτει ο πολίτης γιατί θέλει να μην χρησιμοποιεί το όχημά του για κάποιο χρονικό διάστημα στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Το ίδιο ισχύει για τα κλεμμένα αυτοκίνητα από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Θα υπάρχει ένα ενιαίο σύστημα που θα χρησιμοποιούν τα τρία Υπουργεία.

kok1

  • Θα υπάρχει προσαύξηση στις οικονομικές κυρώσεις μέχρι το τριπλάσιο από το σύστημα του Υπουργείου Οικονομικών, ανάλογα με το εισόδημα που έχει ο καθένας.
  • Για παραβάσεις όπως είναι η κατανάλωση αλκοόλ, θα ισχύσει το ίδιο πλαίσιο που υπάρχει και σήμερα, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις που σχετίζονται με τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, δηλαδή οι σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Προβλέπεται αύξηση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από τα 130 χιλιόμετρα που είναι σήμερα στα 150 χιλιόμετρα την ώρα μετά από μελέτη και έγκριση απ’ τις αρμόδιες Υπηρεσίες και βέβαια την τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.
  • Ένα άλλο θέμα που απασχολεί κυρίως τη νησιωτική Ελλάδα και τις τουριστικές περιοχές είναι οι γνωστές τετράτροχες μοτοσικλέτες και οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων, σε αυτά τα οχήματα απαγορεύεται η χρήση τους στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο. 
  • Ένα κεφάλαιο που υπάρχει μέσα στο σχέδιο νόμου ρυθμίζει την κυκλοφορία των ποδηλάτων. Για πάρα πολλά χρόνια, η χώρα έχει δώσει εκατομμύρια για ποδηλατόδρομους, αλλά δεν είχε ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία τους, ούτε για τη σήμανση, ούτε για τις ποινές, ούτε για την οδική παιδεία και συμπεριφορά των οδηγών ποδηλάτων.
  • Αυστηροποιούνται τα κριτήρια για τους οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές. Θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας, των οδηγών που μεταφέρουν μαθητές, στα 55 έτη, για οδηγούς λεωφορείων και το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το 65ο έτος της ηλικίας του οδηγού εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις, αλλά και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Οι οδηγοί δεν θα δίνουν εξετάσεις για σήματα, αλλά θα υπάρχει Επιτροπή που θα ελέγχει τη φυσική τους κατάσταση, τα αντανακλαστικά τους στην πορεία ενός λεωφορείου.
  • Ενισχύεται η οδική ασφάλεια γιατί οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει τα 75 έτη θα υποχρεώνονται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις, ανά πέντε έτη θα περνούν μία διαδικασία εξέτασης στο δρόμο από αρμόδια Επιτροπή
  • Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα και για τους χρήστες αλλά και για τους εκδότες βεβαιώσεων γι’ αυτές τις κατηγορίες που δεν ισχύουν, γιατί και αυτό το σπορ είναι πολύ διαδεδομένο. Χωρίς κάποιος να περνάει από μία αρμόδια εξέταση να φέρνει διάφορες βεβαιώσεις που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter