Με μεγάλη επιτυχία το 1ο Συνέδριο για τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία και υψηλό ενδιαφέρον το 1st Connected Cars Conference την Πέμπτη, 4 Μαΐου 2017 στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza, στην Αθήνα. Περισσότερα από 170 υψηλόβαθμα στελέχη συμμετείχαν στο συνέδριο, όπου παρουσιάστηκαν οι τάσεις και οι προοπτικές των Connected Cars, ενώ αναδείχθηκαν επίκαιρα θέματα και όλες οι επερχόμενες εξελίξεις στο διεθνές περιβάλλον και στην Ελλάδα για τους κλάδους αυτοκινήτων, αυτοκινητοδρόμων, τηλεπικοινωνιών και ασφαλίσεων.

Οι αναφορές

Οι συζητήσεις στη διάρκεια της ημέρας, εστιάστηκαν σε θέματα αιχμής και έρευνας για την ικανότητα του αυτοκινήτου να προσφέρει: Safety (προειδοποίηση οδηγού για οδικά προβλήματα), Entertainment (ψυχαγωγία μέσω διεπαφών smartphone, Wi-Fi, hotspots δίκτυο ή κοινωνικά δίκτυα), Well-being (ατομική βοήθεια του οδηγού), Vehicle management (μείωση κόστους μετακίνησης και αύξηση άνεσης επιβατών), Mobility management (καθοδήγηση για ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο οικονομική οδήγηση), Home integration (διασύνδεση με χώρους ενδιαφέροντος του οδηγού για τον έλεγχο της ασφάλειάς τους), Autonomous driving (self-parking, κίνηση, εντοπισμό του οδηγού από το αυτοκίνητο) κ.ά.

Μία από τις πολλές εφαρμογές … το παρκάρισμα χωρίς πονοκέφαλο.
Σε ένα χαρτογραφημένο παρκινγκ, το αυτοκίνητο προσδιορίζει το παρκινγκ, ανά περιοχή, ενημερώνεται για το που υπάρχει θέση με ακρίβεια, ο οδηγός κατεβαίνει στη είσοδο, πάει στην δουλειά του και το αυτοκίνητο παρκάρει μόνο του π.χ στον τρίτο όροφο. Όταν επιστρέψει από την εργασία του, το καλεί μέσω ασύρματης σύνδεσης, το αυτοκίνητο ξεκινά, ξεπαρκάρει και βρίσκει το αφεντικό του στο ισόγειο, τόσο απλά.

Οι προβληματισμοί

Ωστόσο προβληματισμοί υπήρξαν σχετικά με:

  • Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη; Υπάρχουν διεθνείς προδιαγραφές (standards) για αυτές τις εφαρμογές; Η «απόλαυση» της οδήγησης τι θα γίνει; Οι καταναλωτές, οι φανατικοί του αυτοκινήτου πόσο έτοιμοι είναι;
  • Τα οδικά δίκτυα και οι διαχειριστές τους, ειδικά στην Ελλάδα είναι έτοιμοι για αυτό; Πως δηλαδή ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό θα πληρώνει διόδια;
  • Τι θα γίνει με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ποιος θα είναι ο παραβάτης σε ένα αυτοκίνητο χωρίς οδηγό και ποιος θα πληρώνει την κλήση του τροχονόμου;
  • Οι ασφαλιστικές εταιρείες με ποιο τρόπο θα ασφαλίζουν τα οχήματα αυτά;
  • Αν ένα αυτόνομο (χωρίς οδηγό) αυτοκίνητο προκαλέσει ατύχημα, θα φταίει ο οδηγός, ο κατασκευαστής ή οι όποιες υπάρχουσες υποδομές και ο διαχειριστής τους;
  • Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι έτοιμες να ανταποκριθούν σε αυτές τις προκλήσεις; τα υπάρχοντα δίκτυα κατά πόσο επαρκούν;
  • Για όλα τα παραπάνω, εκτός από την αυτοκινητοβιομηχανία που υποθετικά μπορεί να προσφέρει ένα άρτιο Connected Car, όλοι οι υπόλοιποι φορείς είναι έτοιμοι; Υπάρχει κάποιος συντονιστικός φορέας για όλα τα παραπάνω;
  • Το κόστος για τις αντίστοιχες υποδομές για τα Connected Carς ποιο είναι; Ποιος θα τα πληρώσει και ειδικά στην Ελλάδα;
  • Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος ενός αυτόνομου και συνδεδεμένου αυτοκίνητου; Είναι διατεθειμένος ο καταναλωτής να το πληρώσει;

Πολλά και σημαντικά ερωτήματα λοιπόν που ζητούν απαντήσεις και λύσεις.
Οι προβληματισμοί τέθηκαν αλλά πάντα με την χρήση των Connected Carς θα προκύπτουν και νέοι προβληματισμοί.
Τα οφέλη των Connected Carς φαίνεται να υπερτερούν με όσα διατυπώθηκαν στο συνέδριο, έναντι των μειονεκτημάτων;
Το μέλλον θα δείξει τι θα γίνει και πως θα διαμορφωθεί το τοπίο των συνδεδεμένων και αυτόνομων οχημάτων

Πως παρουσιάσθηκε το μέλλον της Αυτοκίνησης
Συνδεδεμένη + 30%, 2016-20120
Αυτοματοποιημένη +15%, 2014-2024
Ηλεκτρική +19%, 2013-2029

Τι λέει η Ευρώπη;

Καθοριστική υπήρξε η τοποθέτηση του keynote speaker, Καλλίστρατου Διονέλλη, General Secretary European professional Association of operators of toll road infrastructures (ASECAP), ο οποίος μετέφερε στο κοινό την απόφαση της Ε.Ε. για μεταφορές με μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον, την αναγκαιότητα σήμερα σχεδιασμού υποδομών που θα απαντούν στις ανάγκες διαχείρισης της κινητικότητας του 2030 και έθεσε τη νέα διάσταση του οχήματος ως υπηρεσία.

Ποια τα νέα μοντέλα στην Ελλάδα;

Στον υπαίθριο χώρο μπροστά στην είσοδο της Deloitte, φιλοξενήθηκαν τα νέα προηγμένα μοντέλα BMW σειρά 5, Mercedes E-Class, Porsche Macan 2.0 και VW Passat GTE, όπου οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να νιώσουν την πολυτέλεια, τη διαδραστικότητα και τη διασκέδαση που προσφέρουν στους επιβάτες τους.

Πότε θα είναι η επόμενη συνάντηση στην Ελλάδα;

Η επόμενη διοργάνωση αναμένεται την ίδια περίοδο του 2018, φιλοδοξώντας να είναι πλοηγός στις εξελίξεις των εμπλεκόμενων κλάδων και χρηστών της χώρας μας.

Το συνέδριο διοργάνωσε η Boussias Communications και το περιοδικό PLANT, με τη χορηγία των εταιρειών ROBERT BOSCH, FISIKON, ΔΕΠΑ Α.Ε. και SWARCO. Υποστηρικτές του συνεδρίου ήταν οι εταιρείες ΑΒΒ, BMW, IBI Group, Mercedes-Benz, PORSCHE, VOLKSWAGEN και ΔΕΔΔΗΕ.

fb

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter