Συνέντευξη: Η πρότυπη F3 στη πίστα των Αφιδνών. Στο τιμόνι ο Έλληνας κατασκευαστής Γ. Ανδρεάδης

Ακολουθεί σε συνέχεια της προηγούμενης παρουσίασης το 2ο μέρος.

Αφορά τη 3η στη σειρά πρότυπη F3 που κατασκευάστηκε στο χέρι από τον Κο Γ. Ανδρεάδη, τον άγνωστο Έλληνα δημιουργό της. 

andreadisF3 7Ήταν παιδικό όνειρο ή εφηβικός στόχος η κατασκευή αυτής της πρότυπης φόρμουλας F3;

Ναι ήταν εφηβικό όνειρο.

Πως κατασκευάσατε τα πρώτα πλαστικά εξαρτήματα και καλύμματα;

Η πρώτη απόπειρα κατασκευής των πλαστικών καλυμμάτων δεν είχε επιτυχία. Αυτό συνέβη λόγω απειρίας και άγνοιας. Πρώτον δεν χρησιμοποίησα κατάλληλα υλικά και δεύτερον δεν ακολούθησα την σωστή σειρά εφαρμογής . Π.Χ. σκέφτηκα να χρησιμοποίησω γύψο καλλιτεχνίας για να φτιάξω μήτρα επειδή ήταν φθηνό υλικό και ήταν το πρώτο που πέρασε από το μυαλό μου εκείνη την στιγμή. Δεν μπόρεσα όμως να δημιουργήσω λεία επιφάνεια και έτσι το καλούπι και το πλαστικό που έβγαλα ήταν πολύ κακό. Φαίνεται εξ άλλου στις φωτογραφίες του πρώτου αυτοκίνητου. Αυτός είναι βέβαια ο λόγος που στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο τα πλαϊνά τούνελ είναι φτιαγμένα από κόντρα πλακέ.

Πόσες προσπάθειες αυτοκινήτων έχουν γίνει μέχρι τώρα και πόσα κυκλοφόρησαν στο δρόμο;

Έχω φτιάξει μέχρι τώρα τρία αυτοκίνητα και έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία.

Τα εξαρτήματα φτιάχτηκαν στο χέρι και ποια ήταν αυτά;

Εκτός από το μοτέρ / σασμάν / κρεμαγιερα /πλήμνες και ρεζερβουάρ όλα είναι φτιαγμένα στο χέρι. (Όπως τα ψαλίδια των αναρτήσεων, ζύγωθρα ανάρτησης, βάσεις στήριξης της ανάρτησης στο κιβώτιο ταχυτήτων, βάσεις στήριξης κινητήρα στο σασί, πεντάλ (συμπλέκτη / φρένων / γκάζι). Προσαρμογή επιλογέα ταχυτήτων, αντιστρεπτικές ράβδοι, βάσεις στήριξης κρεμαγιερας και τιμονιού, αεροτομές κ.α.).

Τι μηχανολογικό εξοπλισμό και εργαλεία χρησιμοποιήσατε και σε τι εργαστήριο δουλέψατε;

Το εργαστήριο βρίσκεται στο πατρικό μου στην Ν. Πέραμο. Με την πάροδο των χρόνων αποκτήθηκαν τα απαραίτητα εργαλεία και μηχανήματα ώστε τώρα να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών κατασκευής και επισκευής του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόρνος, εργαλεία κοπής / διάτρησης / συγκόλλησης /οξυγόνο / γερανογέφυρα....

Πως μετρήσατε  τη γεωμετρία των τροχών και της ανάρτησης και πως επιλέγατε το σύστημα φρένων;

Η ανάρτηση κατασκευάστηκε με οδηγό τις μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις του μετατροχίου και τα σημεία στήριξης στο σασί. Για τον έλεγχο/ρύθμιση της camber/caster υπάρχει ανάλογο όργανο. Για την ευθυγράμμιση χρησιμοποιώ ράμματα μια παλιά αλλά αποτελεσματική μέθοδο. Αυτό βέβαια διότι λόγο ύψους δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί η ευθυγράμμιση συμβατικού αυτοκίνητου. Τα τελευταία χρόνια με την κατασκευή του “Ερμή» αγόρασα ηλεκτρονικές ζυγαριές αναγκαίες για τον ίσο καταμερισμό του βάρους σε κάθε τροχό. Σημειωτέον ότι αυτά τα σασί είναι δύσκολο να στηθούν σωστά. Το σύστημα φρένων είναι διπλού κυκλώματος με δυο αντλίες που λειτουργούν παράλληλα και κατανεμητή πίεσης στο πίσω κύκλωμα.

Ποιος ήταν ο πρώτος σας κινητήρας που χρησιμοποιήσατε;

Ο πρώτος κινητήρας που επέλεξα από τα αυτοκίνητα της εποχής ήταν LANCIA FULVIA 1600 HF διότι ήταν μικρός σε διάσταση και σχετικά «ζωντανός». Το σύνολο (κινητήρα /κιβώτιο ταχυτήτων) εξυπηρετούσε λόγω της κατά μήκος διάταξης του.

Πόσο χρόνο σας πήρε να κατασκευάσετε το τελευταίο σας πρότυπο μηχανοκίνητο όχημα F3;

Ο χρόνος κατασκευής του τελευταίου αυτοκίνητου ήταν επτά χρόνια. Ρεαλιστικός χρόνος είναι περίπου 18 μήνες.

Υπηρετήσατε μια ιδέα για όλη σας τη ζωή. Σε τι κατάσταση έχετε φτάσει σήμερα το αυτοκίνητο και εσείς τι αποκομίσατε από αυτό;

Αυτά που απεκόμισα όλα αυτά τα χρόνια δεν μπορώ να τα περιγράψω, αρκεί μόνο να πω ότι όταν μπαίνω στο εργαστήριο χάνομαι μέσα σ αυτό που έχω στο μυαλό μου και θέλω να υλοποιήσω!! Κι αυτό δεν θέλω να το σταματήσω...

Αυτή την στιγμή το αυτοκίνητο χρειάζεται δοκιμή για την λειτουργία της τελευταίας βελτίωσης του συστήματος αλλαγής ταχυτήτων και ευθυγράμμισης/στησίματος. Το επόμενο κεφάλαιο που έχει σειρά για βελτίωση είναι το σύστημα πέδησης...

Υπήρξε ποτέ χορηγός στην όλη προσπάθεια; Πχ. Πόσο στοιχίζουν ένα σετ λάστιχα;

Δεν επεδίωξα ποτέ να βρω χορηγό διότι σε αυτή την διαδρομή ήθελα να βιώσω μόνος μου τις αστοχίες και αποτυχίες χωρίς επιπλέον πίεση η οποία μπορούσε να χαλάσει το ταξίδι! Ένα σετ ελαστικών σε εμένα κοστίζει περίπου 1000 ευρώ γι αυτό μέχρι τώρα προμηθεύομαι λάστιχα από Αγγλία ελαφρώς μεταχειρισμένα από επαγγελματικές ομάδες με πολύ χαμηλό κόστος.

Έχετε κοστολογήσει όλη αυτή την προσπάθεια σε ώρες και χρήμα;

Για το κόστος σε χρόνο και χρήμα δεν έχω απάντηση. Έγινε στο ξεκίνημα μια προσπάθεια καταγραφής εξόδων αλλά στην πορεία ατόνισε διότι παράλληλα με την κατασκευή γίνονταν , αγορές εργαλείων και εξοπλισμού. Εδώ ίσως υπάρχει και διαφορετική ερμηνεία σχετικά με το κόστος, ότι δεν θέλω να γνωρίζω γι αυτό συνεχίζω...

Τι θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να προσφέρετε σε σχέση με όλη αυτή τη γνώση και την εμπειρία στα νέα παιδιά εφόσον υπήρχε ανάλογο ενδιαφέρον;

Αν βρεθούν νέοι οι οποίοι ενδιαφέρονται για κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι με μεγάλη μου χαρά θα έχουν οποιαδήποτε πληροφορία μπορώ να προσφέρω ιδιαίτερα βέβαια σε αυτούς οι οποίοι έχουν σπουδάσει μηχανολόγοι, πιστεύω ότι εάν έχουν την θέληση μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα !!!

Tι χαρές και τι πίκρες σας πρόσφερε όλη αυτή η εμπειρία; Τι θα μπορούσε να γίνει στην πατρίδα μας σε σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό πέρα από την κατασκευή μιας πίστας;

Σχετικά με τις χαρές και λύπες που απεκόμισα από αυτό το «μεράκι μου». Μόνο χαρές θυμάμαι διότι τις λύπες τις κρύβουμε σε ξεχωριστό φάκελο του εγκέφαλου μας. Εξ άλλου στους δημιουργικούς ανθρώπους το ζητούμενο είναι η επίτευξη του στόχου που σημαίνει ικανοποίηση !

-Δυστυχώς δεν υπάρχει θέληση από την πολιτεία για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ήμουν παιδί με όνειρα και γέρασα! Αναρωτιέμαι όμως τουλάχιστον δεν θα μπορούσε μέσω ενός φορέα να οριστούν προδιαγραφές για κατασκευή αυτοκίνητων τύπου formula χαμηλού κόστους ώστε να κινητοποιηθεί γύρω από αυτό ένας κύκλος συναφών δραστηριοτήτων σε εθνικό/τοπικό επίπεδο; Από την δραστηριότητα αυτή θα μπορούσε να δημιουργηθεί ακαδημία αγωνιστικής εκπαίδευσης για όσους νέους έχουν ενδιαφέρον να ασχοληθούν! Πολλές σκέψεις υπάρχουν και τρόποι/κίνητρα για να ενεργοποιηθεί και να λειτουργήσει σωστά ένας ολόκληρος μηχανισμός. Σκέψεις ενδεχομένως χιλιοειπωμένες ...

-Η πραγματικότητα όμως λέει ότι μάλλον απευθύνομαι σε «κωφούς». Οι νέοι μας ας ασχοληθούν με οτιδήποτε άλλο διότι τα μηχανοκίνητα σπορ είναι «εξοβελισμένα» ως επικίνδυνα, δεν προβάλλονται και συνεπώς δεν αποφέρουν κέρδη. Αν κάποιοι έχουν σπουδάσει μηχανολόγοι και επιθυμούν να ασχοληθούν με τον συγκεκριμένο χώρο ας μεταναστεύσουν σε άλλους τόπους με ότι αυτό συνεπάγεται.

-Στην χώρα μας τα μηχανοκίνητα σπορ είναι κυρίως προνόμιο των επαγγελματιών του χώρου και των ευπόρων. Οι πρώτοι τα απολαμβάνουν διαφημίζοντας την επιχείρηση τους και οι δεύτεροι δύνανται!!

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter