Η πρώτη ηλεκτρική μηχανή είναι μια ελληνική μετατροπή! - Συνέντευξη με τον εμπνευστή της Γιάννη Λάσκαρη

Ο Γιάννης Λάσκαρης, ένας ηλεκτρολόγος, οραματιστής και λάτρης των ηλεκτρικών οχημάτων με σεβασμό και έντονη οικολογική συνείδηση προς το περιβάλλον, πριν από 10 σχεδόν χρόνια άρχισε να σκέφτεται και να αναζητά τρόπους για να μετατρέψει την μηχανοκίνητη μοτοσικλέτα του σε ηλεκτρική.
Σήμερα έχοντας υλοποιήσει το project αυτό, τον βρήκαμε και μιλήσαμε για το πώς τα κατάφερε να το υλοποιήσει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε κάποιες άλλες εποχές και πως τελικά έφτασε στο αποτέλεσμα. ΟΧΙ δεν ήταν απλά ένα κιτ που τοποθέτησε.

Αγαπητέ Γιάννη, τι ήταν αυτό που σε οδήγησε να μετατρέψεις την μοτοσικλέτα σου σε ηλεκτρική;

Γ.Λ.: Το πρώτο ερέθισμα το πήρα από το διαδίκτυο βλέποντας μετατροπές σε χώρες του εξωτερικού. Από κει και πέρα το πάθος μου για κατασκευές καθώς και η επαγγελματική μου ενασχόληση με τα φωτοβολταϊκά, με οδήγησαν στην ιδέα κατασκευής ενός καθαρότερου για το περιβάλλον και οικονομικότερου στη χρήση οχήματος.

Πως βρήκες τα απαραίτητα εξαρτήματα και πόσο χρόνο και χρήμα σου κόστισε;

Γ.Λ.: Το να βρω τα εξαρτήματα ήταν το δυσκολότερο κομμάτι του όλου εγχειρήματος. Έκτος των μπαταριών τις οποίες προμηθεύτηκα από την εγχώρια αγορά, όλα τα υπόλοιπα τα πήρα από το εξωτερικό, μερικά μεταχειρισμένα, αλλά ευτυχώς σε αρκετά καλή κατάσταση. Το να βρω και να τα αποκτήσω όλα, μου πήρε περίπου ένα έτος. Η όλη μετατροπή έγινε σταδιακά, κατά την διάρκεια 2 ετών περίπου. Το κόστος με τις τότε τιμές, γύρω στα 1500 ευρώ. Τώρα οι τιμές έχουν μειωθεί λόγω μεγαλύτερης διείσδυσης τέτοιου είδους προϊόντων στην αγορά.

 

 

Πια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισες; Σε ικανοποίησε τελικά το εγχείρημα της μετατροπής;

Γ.Λ.: Η μόνη δυσκολία ήταν όπως ανέφερα προηγουμένως η εύρεση των εξαρτημάτων για την μετατροπή. Το αποτέλεσμα σαφώς και με ικανοποίησε και μπορώ να πω με σιγουριά πως άξιζε τον χρόνο και το χρήμα.

Ποια είναι η αυτονομία της και για πιο σκοπό μετακίνησης έκανες την μετατροπή αυτή;

Γ.Λ.: Η αυτονομία είναι γύρω στα 30 χλμ. περίπου. Η μετατροπή έγινε έχοντας κατά νου ότι τα 25 χλμ αυτονομίας ανά φόρτιση μου είναι αρκετά για καθημερινή αστική μετακίνηση στην περιοχή όπου διαμένω.

Τι ισχύ έχουν οι μπαταρίες σου, τι τύπου είναι και τι κύκλους φόρτισης έχουν;

Γ.Λ.: Οι τέσσερις βασικές μπαταρίες οι οποίες τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα είναι μολύβδου, τύπου AGM 12volt/55ah. Επίσης χρησιμοποιώ και μία μικρότερη 12volt/12ah για όλα τα υποσυστήματα της μοτοσυκλέτας.

Έχεις κάποιο κόστος wh/km να μας δώσεις;

Γ.Λ.: Σε συνθήκες αστικής μετακίνησης η μοτοσυκλέτα χρειάζεται γύρω στις 70 με 80 wh/km.

Πιο είναι το αρχικό βάρος της μοτοσυκλέτας και με τι επιπρόσθετο βάρος επιφορτίζεται από το κιτ η ηλεκτρική μοτοσικλέτα σου;

Γ.Λ.: Το αρχικό βάρος ήταν 170 κιλά. Μετά την μετατροπή η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 210 κιλά. Όλα τα εξαρτήματα ζυγίζουν περίπου 110 κιλά, με το μεγαλύτερο βάρος να προκύπτει από την χρήση των μπαταριών μολύβδου, οι οποίες είναι 85 κιλά συνολικά.

Ηλεκτρικά αντιμετώπισες πρόβλημα στη συνδεσμολογία; Υπήρχαν κάποια σχεδιαγράμματα;

Γ.Λ.: Προβλήματα δεν αντιμετώπισα, καθώς πριν προβώ στην μετατροπή μελέτησα μέσω διαδικτύου αντίστοιχες μετατροπές. Το μόνο σχεδιάγραμμα που είχα ήταν αυτό του controller όπου και συνδέονται τα περισσότερα εξαρτήματα.

 

 

Μπορεί το κιτ να κάνει ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή κατά το ρολάρισμα;

Γ.Λ.: Κατά το ρολάρισμα όχι. Κατά το φρενάρισμα ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και το παραγόμενο ρεύμα φορτίζει τις μπαταρίες.

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορείς νόμιμα; Τι γίνεται στις άλλες χώρες;

Γ.Λ.: Δυστυχώς δεν μπορώ να κυκλοφορήσω καθώς δεν υπάρχει κάποιο νομοθετικό πλαίσιο για τον έλεγχο και την έγκριση τέτοιων μετατροπών. Απ’ όσο γνωρίζω σε χώρες του εξωτερικού και ειδικά σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, μετά από έλεγχο και πιστοποίηση από αρμόδιο φορέα μπορείς να κυκλοφορείς νόμιμα.

 

 

Ποια είναι τα κριτήρια για την μετατροπή μιας βενζινοκίνητης σε ηλεκτροκίνητη μοτοσικλέτα;

Γ.Λ.: Το βασικό κριτήριο και αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως τον καθένα μας, είναι το κόστος χρήσης. Ένα ηλεκτροκίνητο όχημα έχει τρομερά χαμηλό κόστος «καυσίμου» (περίπου 1 ευρώ κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε 100 χλμ) καθώς και πολύ χαμηλό κόστος συντήρησης. Και να μην ξεχνάμε πως είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον καθώς το ενεργειακό τους αποτύπωμα είναι πολύ μικρότερο έναντι των συμβατικών.

Ποια η υψηλή τάση λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα; Πως επιτυγχάνεται η φόρτιση;

Γ.Λ.: Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί στα 48volt DC. Η φόρτιση γίνεται μέσω ενσωματωμένου φορτιστή 48volt/300watt.

 

 

Τι μήνυμα θέλεις να στείλεις στους αναγνώστες επισκευαστές της εφημερίδας «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου»;

Γ.Λ.: Το μήνυμα είναι αυτονόητο …το μέλλον της μετακίνησης είναι ηλεκτρικό και η ηλεκτροκίνηση είναι ήδη εδώ!

 

Ευχαριστούμε το Γιάννη Λάσκαρη για αυτή την συνέντευξη που μας παραχώρησε και ελπίζουμε ότι οι φίλοι αναγνώστες μας κράτησαν σαν συμπέρασμα το εξής:
Όταν ένας κάτοχος οχήματος έχει να ωφεληθεί από την μείωση του κόστους μετακίνησης ανά χλμ. θα εκμεταλλευτεί την τρέχουσα πάντα τεχνολογία και στην συνέχεια θα συμβάλλει και στο περιβάλλον. Κάπως έτσι δεν έγινε και με την Αεριοκίνηση;

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter