Print this page

'Eνα εργοστάσιο Αεριοκίνησης εδρεύει στην Ελλάδα!!

Μια τεχνική συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με τον κ. Αλέξανδρο Σταχτούρη από τη EUROPE GAS

europe gas STAXTOURIS"Σ": Η Europe Gas πόσα χρόνια εδρεύει στην Ελλάδα και ποια είδη προϊόντων διαθέτει;

Η Europegas, είναι μία από τις ηγετικές Ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής συστημάτων αεριοκίνησης αυτοκινήτου LPG/CNG. Είμαστε παρόντες στην αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας από το 1991 και εξάγουμε τα προιόντα μας σε 44 χώρες του κόσμου. Η Europegas έχει κατακτήσει την πρώτη θέση στην Ευρώπη σαν αντιπρόσωπος των εγχυτήρων ψεκασμού υγραερίου ΗΑΝΑ. Τα προΐόντα είναι πολύ δημοφιλή τόσο στις Εθνικές αγορές, όσο και στις Παγκόσμιες των συστημάτων LPG/CNG χάρη στην εξαιρετική ποιότητα τους και την μακράς διάρκειας απόδοσής τους. Της έχει απονεμηθεί το “Πιστοποιητικό Εταιρικής Αξιοπιστίας”. Τα συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό πιστοποιητικό αποτελεί μια σημαντική Ευρωπαϊκή διάκριση και απονέμεται σε επιχειρήσεις που έχουν ξεχωρίσει και διακριθεί έναντι των ανταγωνιστικών τους εταιρειών. Στην Ελλάδα η Europegas Hellas λειτουργεί σε συνεργασία με την μητρική εταιρεία ως υποκατάστημα και είναι ο μοναδικός αντιπρόσωπος από το 2011. www. europegas. pl, www. europegas. com. gr, www. facebook. com/europegas.

"Σ": H εταιρεία εμπλέκεται με λιανική ή ασχολείται αποκλειστικά με χοντρική;

H εταιρεία εμπλέκεται στον σχεδιασμό, στην παραγωγή, στην χονδρική πώληση, στην τεχνική υποστήριξη των συνεργατών της μηχανικών, στην εγκατάσταση συστημάτων σε ιδιώτες, στις επισκευές εξαρτημάτων αεριοκίνησης και στην τεχνική υποστήριξη ιδιωτών σε όλη την Ελλάδα.

"Σ": Ποιά είδη συστημάτων εισάγετε και ποια η προέλευσή τους; Εισάγετε και ανταλλακτικά;

Το βασικά μας προϊόντα είναι τα LPG/CNG Sequental Gas injection System OSCAR-N με ανάγνωση από την λειτουργία OBD CAN, το ΑVANCE 32 και το OSCAR DYNAMIC. Τα σχεδιάζουμε και τα παράγουμε στο εργοστάσιό μας στην Πολωνία. Παράλληλα είμαστε επίσημοι αντιπρόσωποι των εγχυτήρων ψεκασμού υγραερίου ΗΑΝΑ κατασκευής Κορέας και εισαγωγείς πολλών ανταλλακτικών και εξαρτημάτων συστημάτων αεριοκίνησης όπως εγχυτήρων rail, δεξαμενών Irene, σωλήνων faro, πνευμόνων Τomasetto, Κme, Νigs, πολυβαλβίδων κ. α.
Η νέα οικογένεια προιόντων μας είναι οι εγκέφαλοι EG BASICO, EG AVANCE, EG SUPERIOR, οι πνεύμονες EG PREMO, EG SUPREMO και ειδικά εξαρτήματα όπως τα φίλτρα EG SPINNER.

"Σ": Χρησιμοποιείτε αρκετά επώνυμα είδη πνευμόνων (υποβιβαστών πίεσης). Που έχετε καταλήξει από άποψη αξιοπιστίας από την εμπειρία σας;

Πράγματι εμπορευόμαστε και χρησιμοποιούμε σχεδόν όλους τους γνωστούς και αξιόπιιστους υποβιβαστές (πνεύμονες). Αυτό γίνεται για τον κύριο λόγο ότι σχεδόν όλοι οι τύποι κατά καιρούς παρουσιάζουν προβληματικές παρτίδες. Έχοντας εναλλακτικούς, διαφορετικής μάρκας προλαμβάνεις την εξάπλωση του προβλήματος. Φυσικά σαν εξάρτημα επηρεάζεται και από την ορθή η μη, συντήρηση του συστήματος. Για παράδειγμα παίζει ρόλο το αντιψυκτικό υγρό και η έγκαιρη αντικατάσταση του φίλτρου υγρής φάσης, Tomasetto, Νigs, Zavoli αλλά και οι νέου σχεδιασμού magic power έχουν χαμηλό ποσοστό ελλατωματικότητας.

"Σ": Ο κυβισμός των προς μετατροπή κινητήρων πόσο επηρεάζει την τελική επιλογή του πνεύμονα ή τα πάντα είναι θέμα χαμηλής τιμής;

Τα πάντα, είναι η σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου και η ικανοποίηση του πελάτη μετά την εγκατάσταση. Ο κυβισμός και η ιπποδύναμη του κινητήρα είναι βασικό κριτήριο στην επιλογή πνεύμονα.

"Σ": Διαθέτετε στην τελική γκάμα σας 2 ειδών μπεκ (ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες και ηλεκτρομαγνητικά μπεκ). Τι προτείνετε στους πελάτες σας επισκευαστές και ποιες οι διαφορές σε απόδοση και τιμή;

Οι κλασσικού τύπου ηλεκτροβαλβίδες lpg/cng μπεκ χαλάνε πολύ πιο γρήγορα και χάνουν την απόδοση τους δημιουργώντας σε πολλές περιπτώσεις, αν δεν επισκευαστούν με εδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση, δημιουργώντας προβλήματα στην λειτουργία του κινητήρα. Φυσικά είναι πιο οικονομικές από τα μπεκ τύπου βενζίνης.

Από την άλλη, τα τύπου βενζίνης ηλεκτρομαγνητικά μπεκ ψεκασμού (όπως τα Ηana) εξασφαλίζουν την ιδανική ποσότητα καυσίμου σε κάθε στιγμή λειτουργίας του κινητήρα. Έχουν υψηλή ποιότητα κατασκευής με 1,9 και 1,3 ohm αντίσταση πηνίου η οποία εγγυάται ότι το αέριο ψεκάζεται με την καλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Προβλήματα με χαμηλούς παλμούς και υψηλές καταναλώσεις δεν υπάρχουν. Έχουν εγγύηση για πάντα (100-200.000 χλμ με υγραέριο) και το μόνο που μπορεί να χρειαστεί αν βρωμίσουν, είναι καθαρισμός στον υπέρηχο. Η τιμή τους είναι ακριβότερη από τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδας αλλά προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε: ΗΑΝΑ http://europegas. pl/el/portfolio-posts/eg2000-gold-label. RAIL http://europegas. pl/el/portfolio-posts/eg-railgas.

"Σ": Το υγραέριο και η καθαρότητά του είναι το μεγάλο ζητούμενο σε μία άκρως ανταγωνιστική και ελεύθερη αγορά. Τι προβλήματα έχετε αντιμετωπίσει στην περιοδική συντήρηση ενός συστήματος LPG;

Έχουμε συναντήσει διάφορα θέματα κυρίως με λάδια και σκουριές που προέρχονται κυρίως από δεξαμενές. Φυσικά έχουμε συναντήσει περιπτώσεις check engine με το που φεύγουμε από ένα πρατήριο και μπορεί να οφείλεται και σε λάθος πιέσεις ή λάθος μείγματα. Το σημαντικό είναι να γίνεται η έγκυρη συντήρηση του συστήματος (αλλαγή φίλτρων, σωληνώσεων, επισκευή μπεκιέρας και πνεύμονα) ώστε να προλαμβάνουμε σημαντικές ζημιές.
Υπάρχουν πλέον καινοτόμα φίλτρα τύπου παγίδας με φυγοκέντρηση που παρέχουν υψηλή προστασία από σωματίδια και κλάσματα λιπαντικών.

"Σ": Κάθε πότε ορίζει η EUROPE GAS τα διαστήματα περιοδικής συντήρησης (service) και ποια είναι αυτά τα εξαρτήματα που εμπλέκονται;

Θεωρούμε ότι κάθε 10.000 χλμ πρέπει να γίνεται αλλαγή φίλτρων, έλεγχος διαρροών, διαγνωστικός έλεγχος, αντικατάσταση φθαρμένων στοιχείων και σε όσες περιπτώσεις ενδείκνυται πλήρωση συστατικού προστασίας βαλβίδων.

Κάθε 25.000 – 30.000 χλμ. επισκευάζουμε τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδας με ειδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση και κατά περίπτωση αντικατάσταση μεμβρανών υποβιβαστή (πνεύμονα).

"Σ": Εισάγετε κιτ επισκευής - συντήρησης ηλεκτρομαγνητικών μπεκ πολύ χαμηλής τιμής! Κάθε πότε πρέπει να γίνεται αυτή η συντήρηση, πως θα το καταλάβει ο επισκευαστής/ οδηγός και γιατί;

Όπως προαναφέραμε κάθε 25.000 χλμ. - 30.000 χλμ. επισκευάζουμε τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδας με ειδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση. Ο οδηγός το καταλαβαίνει είτε με την αύξηση της κατανάλωσης είτε από τον έντονο θόρυβο που ακούγεται από τα χτυπήματα των μικρών εμβόλων που εσωκλείονται στην μπεκιέρα.

europe gas1europe gas2

"Σ": Εισάγετε ένα καινοτόμο φίλτρο αποκλειστικά για την προστασία από κακή ποιότητα LPG. Είναι χαμηλής ή υψηλής πίεσης δηλ. τοποθετείται πριν ή μετά τον πνεύμονα; Ποια η διαφορά του από τα συμβατικά φίλτρα και η διαφορά τιμής;

Το EG Spinner (Στροβιλιστής) είναι ένα καινοτόμο φίλτρο φάσεων με γενικού τύπου εσωτερικό φίλτρο αντικατάστασης. Το σύστημα της DSF - Double Spin Force παρέχει ακόμα καλύτερη απόδοση στο διαχωρισμό μορίων λαδιού και άλλων σωματιδίων. Τα περιστρεφόμενα ακροφύσια επιτρέπουν να τοποθετήσετε το φίλτρο οπουδήποτε μέσα στο χώρο του κινητήρα. Το σετ περιλαμβάνει βραχίονα στήριξης. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του:
Φίλτρο από πολυεστέρα. Αποτελεσματικότητα φιλτραρίσματος 99% για τα σωματίδια του 1 μm.

Εύρος μέγιστης πίεσης: 4,5 bar.
Εύρος θερμοκρασίας: -20°C έως + 120°C.
Περιστροφικά ακροφύσια: ∅12 ή ∅16.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να ανατρέξετε: http://europegas.pl/el/portfolio-posts/eg-spinner/

Άλλο ένα εξάρτημα που προστατεύει το σύστημα υγραερίου πριν καν μπει το καύσιμο στην δεξαμενή είναι ο αντάπτορας πλήρωσης με ενσωματωμένο πλενόμενο φίλτρο.

europe gas3

"Σ": To τελευταίο χρονικό διάστημα όπως γνωρίζετε το νομοθετικό πλαίσιο έχει προχωρήσει στην απελευθέρωση του Φυσικού Αερίου. Εισάγετε κιτ ΦΑ και πως προχωράνε οι αντίστοιχες πωλήσεις;

Τα ηλεκτρονικά μας συστήματα λειτουργούν και με φυσικό αέριο αλλά οι πωλήσεις είναι ελάχιστες. Αν λάβουμε υπόψη τους παρακάτω παράγοντες όπως:

  1. Κόστος μετατροπής - αγοράς
  2. Οι διαφορές των τιμών των καυσίμων
  3. Η απόσταση που διανύει το όχημα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα
  4. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου
  5. Το δίκτυο ανεφοδιασμού καθώς και η δυνατότητα λειτουργίας εναλλαγής σε δύο ή τρία καύσιμα του οχήματος, θα καταλάβουμε ποιο καύσιμο και κατά συνέπεια κιτ εγκατάστασης υπερισχύει και γιατί.

"Σ": Χρειάζεται τελικά ένας κινητήρας αλλαγή μπουζί ή ΟΧΙ;

Ένας κινητήρας χρειάζεται αλλαγή μπουζί λίγο πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. Αυτό δεν σημαίνει ότι στην εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης πρέπει να γίνεται αλλαγή. Είναι πάντως δεδομένο ότι η καύση του υγραερίου απαιτεί «καλά ρεύματα» οπότε μπουζί, πολλαπλασιαστές, μπουζοκαλώδια πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση.

"Σ": Ποια η άποψή σας για την τοποθέτηση συστήματος λίπανσης των βαλβίδων με τα διάφορα συστήματα που μέχρι τώρα έχουν παρουσιαστεί;

Κυκλοφορούν στην αγορά διάφορα συστήματα λίπανσης των βαλβίδων, από απλές «λαδιέρες» που λειτουργούν με υποπίεση, «λαδιέρες» με διακλαδωτή, μέχρι και ηλεκτρονικές. Εμπορευόμαστε όλα τα παραπάνω συστήματα αλλά προτιμάμε στις εγκαταστάσεις μας να χρησιμοποιούμε αναγνωρισμένα συστατικά που εφαρμόζονται μέσω της πλήρωσης καυσίμου.

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και η εφημερίδα το Συνεργείο του Αυτοκινήτου είχαν ένα όραμα και πριν από 4 χρόνια άρχισαν να ενημερώνουν τους αναγνώστες τους με τεχνικά άρθρα, ημερίδες και μέσα από το σχετικό βιβλίο που έχουν εκδόσει για το Diesel blend ή Diesel mix ή Diesel Dual Fuel (δυστυχώς μόνο με ΦΑ και όχι LPG).

"Σ": Το εργοστάσιο σας θα εμπλακεί με κιτ μετατροπής;

Στο εργοστάσιό μας στην Πολωνία, έχουν γίνει ήδη αρκετές εγκαταστάσεις συστημάτων υγραεριοκίνησης σε μεγάλα φορτηγά που το κύριο καύσιμό τους είναι το πετρέλαιο. Στην Ελλάδα έχουμε πραγματοποιήσει πάνω από δέκα μετατροπές σε απλά πετρελαιοκίνητα οχήματα και τα αποτελέσματα ήταν ναι μεν ενθαρρυντικά όχι όμως τόσο ώστε να το προχωρήσουμε περισσότερο. Οι κύριοι παράγοντες που μας απέτρεψαν ήταν η μικρή οικονομία (10%-18% ) και η ποιότητα των πετρελαίων.

"Σ": Υπάρχει κάτι που θα θέλατε να προσθέσετε για την αγορά της Αεριοκίνησης τα τελευταία χρόνια;

Κατά την διάρκεια του 2010 είδαμε την κατακόρυφη αύξηση της χρήσης LPG στην Ελλάδα αφού επικράτησε σε βασικά θέματα όπως η σημαντική οικονομία του σε σχέση με την βενζίνη και το πετρέλαιο, όπως και στις μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα άλλα καύσιμα.

Βέβαια παρότι προστατεύει το περιβάλλον, έως τώρα δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία που να επιτρέπει την μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που κινούνται με χρήση LPG.

Το μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο δίκτυο ανεφοδιασμού, το χαμηλό κόστος μετατροπής-συντήρησης και η εδραίωσή του παγκόσμια ως ένα από τα πιο ευρέως εναλλακτικά καύσιμα, συνέτειναν στην ραγδαία άνθησή του τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα μπορεί να συζητάμε αν το μέλλον ανήκει στα εναλλακτικά καύσιμα, αλλά σε πολλές χώρες του κόσμου αποτελούν το παρόν.

Οι μετακινήσεις και οι μεταφορές γίνονται ολοένα και περισσότερο με εναλλακτικά καύσιμα συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και στην μείωση του οικονομικού κόστους. Για παράδειγμα στον τομέα της ναυτιλίας ήδη το LNG κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Στην επιτροπή μεταφορών της ΕΚ έχουν ήδη εγκριθεί μέτρα που καθιστούν υποχρεωτικό στα κράτη-μέλη να θεσπίσουν δεσμευτικούς στόχους για την δημιουργία υποδομών ανεφοδιασμού σε εναλλακτικά καύσιμα.

europe gas4europe gas5

Αυτές ήταν μερικές από τις πολύ σημαντικές πληροφορίες που μας έδωσε ο κ. Αλ. Σταχτούρης σχετικά με την επιλογή, εγκατάσταση, χρήση και συντήρηση συστημάτων υγραερίου. Όπως φαίνεται η άρτια ενημέρωση και γνώση του τεχνίτη μαζί με την κατάλληλη επιλογή του συστήματος LPG / CNG σηματοδοτούν έναν ευχαριστημένο πελάτη.

http://www.europegas.com.gr

"Σ":

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ