Παράνομη Αφαίρεση DPF - Νέα Ημερομηνία Διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ 25/01/2018

  • Η παράνομη αφαίρεση των φίλτρων μικροσωματιδίων πετρελαίου αιθάλης DPF παίρνει διαστάσεις επιδημίας ειδικά στα επαγγελματικά οχήματα
  • Παρέμβαση και του YME για τα φίλτρα αιθάλης
  • Ζητά από τα ΙΚΤΕΟ να μπουν στο κυνήγι των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων
  • Συνυπεύθυνοι και οι επισκευαστές που εμπλέκονται και δεν γνωρίζουν τις ευθύνες τους

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ επανέρχεται στο θέμα της παράνομης αφαίρεσης των φίλτρων αιθάλης (DPF) αφού συνεχίζει τη προσπάθεια ενημέρωσης του επισκευαστικού κλάδου για την συμμετοχή του στο παράνομη εργασία αφαίρεσης που συνήθως είναι απαίτηση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

Οι πληροφορίες που έχουμε συλλέξει αλλά και φτάνουν στο Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ είναι ότι δεν υπάρχει ταξί diesel σε κάποια μεγάλη πόλη που να μην έχει αφαιρέσει το φίλτρο μικροσωματιδίων πετρελαίου ή φίλτρο αιθάλης (DPF). Μάλιστα κάποιοι έχουν αποθρασυνθεί τόσο που δεν διστάζουν να βάζουν και διαφήμιση στο internet πειράζοντας το λογισμικό του εγκεφάλου ή τοποθετώντας emulators μετά την αφαίρεσή του.

Η έρευνα

Από έρευνα που διεξήχθη η δεύτερη πόλη στην Ευρώπη σε ρύπανση είναι η  Αθήνα με 65%, ενώ η ρύπανση τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.

Άλλη μια αφορμή για να επανέλθουμε στα φίλτρα αιθάλης και στην αφαίρεσή τους  ο είναι Νέος «Άτλας Ποιότητας Αέρα» ο οποίος αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων  και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα η ρύπανση από την κίνηση και τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά μέσο όρο κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.

Το ερώτημα

Το ερώτημα λοιπόν ειδικά για την Αθήνα είναι το εξής:

Αν και απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, (EURO 5 και μετά), αν και οι τεχνολογίες  αντιρύπανσης  των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί σε ύψιστα επίπεδα, αν και με την διαδικασία της απόσυρσης ο στόλος των οχημάτων έχει ανανεωθεί, αν και τα αυτοκίνητα περνούν από περιοδικό τεχνικό έλεγχο, αν και τα συνεργεία σχημάτων κάνουν καλά την δουλειά τους γιατί η ρύπανση συνεχίζεται; … και μάλιστα με θετικό πρόσημο και η Αθήνα βρίσκεται στην δεύτερη θέση ρύπανσης με ποσοστό 65%;

Κάποιος ή κάποιοι κρίκοι  από την παραπάνω αλυσίδα έχουν «οξειδωθεί» και επειδή σε αυτούς τους κρίκους ανήκει και το συνεργείο θα πρέπει ο καθένας από τη θέση του να αναλάβει και τις ευθύνες του. Το IKTEO μία ψηλάφηση με το χέρι αν κάνει στο επάνω μέρος του γαζωμένου κέλυφους του DPF τα βρήκε όλα.

Αμφιβάλλετε;

Επανειλημμένα για παραδείγματα έχουμε αναφερθεί, στον πλημμελή τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ, στην κακή συντήρηση των σχημάτων αλλά και  στην αφαίρεση των φίλτρων αιθάλης, που αυτό μόνο έμπειρος τεχνίτης  μπορεί να το κάνει και όχι απλός ιδιοκτήτης. Η συμμετοχή αυτή μάλλον θα τιμωρηθεί όταν ο ιδιοκτήτης απλά θα "δώσει" το Συνεργείο που "μαϊμούδεψε" το αυτοκίνητο. Για σκεφτείτε το!

Διαβάστε εδώ σχετικό άρθρο που δημοσιεύσαμε τον Αύγουστο του 2016 με τίτλο "Ποιες είναι οι κυρώσεις από την παραποίηση ή αφαίρεση του φίλτρου DPF για το Συνεργείο;"

Το ΥΜΕ γνωρίζει και βάζει στο παιγνίδι του ελέγχου τα ΙΚΤΕΟ

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η επισήμανση του ΥΜΕ προς τα ΙΚΤΕΟ όπου σε έγγραφο του επισημαίνει για τον τεχνικό έλεγχο ότι θα πρέπει να γίνεται:

« … Διεξοδικός έλεγχος του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού. Επί τούτου, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι οποίες έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αφαιρείται το φίλτρο DPF και επανασυγκολλάται το περίβλημα της συσκευής με τους εκπεμπόμενους ρύπους να βρίσκονται εντός ορίων».

  • Ποιος άραγε λοιπόν ευθύνεται για την αιτία αυτής της ανακοίνωσης του ΥΜΕ;
  • Μήπως κάποιο συνεργείο;
  • Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα συνεργεία  τις εργασίες τους;
  • Τι θα πρέπει να γίνει;

Ενώστε την φωνή σας με την δική μας.

Το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση του καθένα από εμάς για την προστασία του,  θα πρέπει να  αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους κάθε κατοίκου αυτού του πλανήτη.
Εξάλλου το moto που συνήθως χρησιμοποιούμε εδώ στο Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ είναι ότι:

"Ο Πλανήτης Γη δεν έχει έξοδο κινδύνου"

ideea logo 

Για το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Πέτρος Καραμπίλας

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter