3 χειροποίητες εκδόσεις F3 από έναν Έλληνα κατασκευαστή [video]

Γνωρίστε τον «άγνωστο» Γιώργο Ανδρεάδη, τον άνθρωπο που έκανε 3 διαφορετικές εκδόσεις F3.

Τον γνωρίσαμε, τον συναντήσαμε και η αγάπη μας για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό μας έφερε κοντά στο Γιώργο Ανδρέαδη.

Σύντομο βιογραφικό Γ. Ανδρεάδη

Ο Γεώργιος Ανδρεάδης, γεννήθηκε στην Νίκαια του Πειραιά στις 23/3/1956 αλλά μεγάλωσε και κατοικεί στο Αιγάλεω. Αποφοίτησε το λύκειο το 1974 και έχει καλές γνώσεις αγγλικών, κάτι στο οποίο συνέβαλε και η εργασία του. Από το 1977 έως τις 31/12/2014 εργαζόταν στην Thenamaris (ναυτιλιακή εταιρία) στο Purchasing deptartment ως principal supply operator. Κύριο hobby από την εφηβική ηλικία υπήρξαν τα μηχανοκίνητα sport από όπου ξεκίνησαν όλα.

Μια σύντομη ιστορική αναδρομή θα βοηθούσε να γίνει περισσότερο κατανοητή η δημιουργική επιθυμία ενός νέου ανθρώπου, ο οποίος στην εφηβεία του κάνει όνειρα για το μέλλον του και τη ζωή του. Αγαπούσε τα αυτοκίνητα και ιδιαίτερα τη φόρμουλα ένα (F1) , καθώς στο μυαλό μου ήταν πάντα ένα ανοιχτό και ευρύ πεδίο έρευνας. Οι εικόνες που είχε εκείνη την εποχή από την F1 ήταν τα αυτοκίνητα χωρίς αεροτομές, τα οποία σκιτσάριζε στο ξύλινο θρανίο του σχολείου του.

«Θυμάμαι να λέω στο νεαρό εαυτό μου ότι θα φτιάξω ένα τέτοιο κάποια μέρα! Ήμουν τόσο ενθουσιασμένος με αυτήν την ιδέα και με το ίδιο το αμάξι που έκανα σχέδια να σπουδάσω και να σταδιοδρομήσω στο χώρο αυτό».

Δυστυχώς, αναπάντεχα γεγονότα και δυσκολίες τον εμπόδισαν να επιτύχει αυτό το στόχο. Παρόλα αυτά, η επιθυμία του να κατασκευάσει τη δική του φόρμουλα ήταν πάντα ζωντανή.
Προτιμήσαμε αντί για μια συνέντευξη να ακούσουμε την εξιστόρησή του και να μας τα λέει όλα.

«Άρχισα να ενημερώνομαι από το περιοδικό 4 Τροχοί για τη φόρμουλα Ένα και για τα τεχνικά θέματα της τότε εποχής. Επόμενο βήμα ήταν να γίνω συνδρομητής στο αγγλικό περιοδικό Auto Sport. Παράλληλα, για να μπορέσω να δω στην πράξη αυτά που διάβαζα και να «σπουδάσω» στο δικό μου εργαστήριο, ρωτούσα γνωστούς μου που εργάζονταν ως μηχανικοί αυτοκινήτων και είχαν τη δυνατότητα να με καθοδηγήσουν και να με διδάξουν.

Η πρώτη πρακτική επαφή με το αυτοκίνητο ήταν το 1976, όταν αγόρασα ένα Saab 96 από τον ΟΔΔΥ. Αυτό ήταν και θα είναι το αυτοκίνητο της ζωής μου. Όταν το αγόρασα, δεν λειτουργούσε και ήταν σε άθλια κατάσταση. Το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να το πάω στο συνεργείο, όπου το διέλυσα και το επισκεύασα με την βοήθεια του μηχανικού. Είχα πλέον τη γνώση να «λύσω» τον κινητήρα, να τον στείλω για ρεκτιφιέ και έπειτα να τον μοντάρω ξανά.

Ακολούθησαν μετατροπές/αλλαγές στον κινητήρα, βελτιώσεις στην ανάρτηση και το στήσιμο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να είναι μοναδικό. Αυτό ήταν το πρώτο μου πείραμα που με γέμισε αυτοπεποίθηση και δύναμη για να πραγματοποιήσω το όνειρό μου».

Δοκιμή λειτουργίας στον δρόμο

Πίσω όψη, ανάρτηση και μηχανικό σύνολο σε προσαρμογή

Τον ρωτάμε από το Saab μέχρι τη F3 υπάρχει μια απόσταση μεγάλη. Πως φτάνει κανείς εκεί;

Tο αυτοκίνητο που με εντυπωσίαζε εκείνη την περίοδο στην F1 ήταν η LOTUS 79 και ο ιδρυτής της F1 Team COLIN CHAPMAN. Πληροφορίες για τα τεχνικά θέματα από το εσωτερικό χώρο της F1 αντλούσα από τα βιβλία που προμηθευόμουν από το βιβλιοπωλείο MILL HOUSE BOOKS UK.

Η ιστορία της κατασκευής του δικού μου αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1985 και διέρχεται από 3 φάσεις στο σπίτι όπου μετακόμισαν οι γονείς μου στην Νέα Πέραμο, όπου άρχισα να φτιάχνω το δικό μου εργαστήριο.

Η πρώτη φάση αφορά το πρώτο αυτοκίνητο το οποίο κατασκευάζεται χωρίς προδιαγραφές. Το σασί είναι σωληνωτό και το μηχανικό σύνολο αποτελείται από κινητήρα και σασμάν Lancia Fulvia 1600 HF. Είναι ένα αυτοκίνητο που οπτικά μοιάζει στην Lotus 79. Ανάρτηση εμπρός (Pull Rod), πίσω γέφυρα με ελατήρια και αμορτισέρ εμπορίου. Η αδυναμία κατασκευής της μήτρας για πλαστικό κάλυμμα ήταν ένα από τα μελανά σημεία. Το αυτοκίνητο δεν αποδίδει αξιόλογα αλλά η δοκιμή στο δρόμο με έκανε να πετάω στα σύννεφα. Η εμπειρία ήταν συναρπαστική και το πείραμα ολοκληρώθηκε, κατά κύριο λόγο, με επιτυχία.

Και πως πέρασες στην F3;

Έχοντας στο μυαλό μου ότι έχω αποκτήσει μια σχετική εμπειρία από την κατασκευή του πρώτου αυτοκινήτου, θέλησα να ξεκινήσω μια άλλη προσπάθεια αλλά αυτήν τη φορά με προδιαγραφές F3, ώστε το αυτοκίνητο να αποκτήσει ταυτότητα.

Δημιούργημα της δεύτερης φάσης ήταν ο «Πήγασος».

Έχοντας ως βάση τις προδιαγραφές της FIA 1988 F3 και τα τότε αυτοκίνητα της F1 για το εξωτερικό σχεδιαστικό κομμάτι, ξεκινάω να σχεδιάζω σε μιλιμετρέ χαρτί το σασί, σύμφωνα πάντα με τον σωματότυπό μου για τον καλύτερο υπολογισμό των διαστάσεων.

Το υλικό του σασί είναι σωλήνας χαλύβδινος με μηχανικό σύνολο Alfa Romeo 2000 οχταβάλβιδο και κιβώτιο ταχυτήτων Alfasud».

Ως ιδιωτικός υπάλληλος οι ώρες εργασίας ήταν πολλές και αυτό περιόριζε τον ελεύθερό χρόνο μου. Είχα τη δυνατότητα να ασχολούμαι με το hobby μου μόνο τα ΣαββατοΚύριακα. Τις εργάσιμες μέρες αγόραζα τα απαραίτητα υλικά και την Παρασκευή το απόγευμα πήγαινα κατευθείαν στο εργαστήριό μου. Πολλές φορές χωρίς ύπνο και διάλειμμα, δούλευα συνεχόμενα μέχρι την Κυριακή όπου και εμφανιζόμουν πάλι. Αυτό συνέβαινε όταν κάτι δεν πήγαινε καλά και όπως αντιλαμβάνεστε, δεν ήταν λίγες οι φορές! Οι ώρες εργασίας και ενασχόλησης δεν ήταν ποτέ αρκετές!

Πήγασος πλάγια όψη του σασί και εμπρόσθια ανάρτηση

Πήγασος κινητήρας Alfa Romeo και κιβώτιο ταχυτήτων Alfasud

Και πόσο χρόνο κράτησε όλο αυτό;

Ύστερα από 18 μήνες η ικανοποίηση ήταν στα ύψη διότι το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό. Ήταν ένα αξιοπρόσεκτο δημιούργημα!

Ξεκινάω από αυτό γιατί αυτή ήταν και η πρώτη εντύπωση. Αργότερα, έρχομαι να σχολιάσω την ουσία, η οποία ναι μεν δεν είναι ικανοποιητική αλλά γίνεται αποδεκτή καθώς η χρήση υλικών εμπορίου είχε ως συνέπεια το αυτοκίνητο να είναι υπέρβαρο. Αυτό, σε συνδυασμό με το νορμάλ κινητήρα απέδιδε κάτω του μετρίου. Το αυτοκίνητο κατόπιν επιθεώρησης από μηχανικούς της ΕΘΕΑ πήρε έγκριση για να παρουσιαστεί το 1992 στο Circuit της Τρίπολης.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρω ότι αρωγοί σε αυτήν την προσπάθεια ήταν οι φίλοι μου Κώστας και Ανδρόνικος Μπεργιετζής, Κώστας Θεοδώρου, Γιώργος Μητράκης και Ιωάννης Δενδρινός, οι οποίοι πέρα από την προσωπική εργασία, προσέφεραν μηχανουργικές, τεχνικές γνώσεις και εργαλεία και υλικά για την κατασκευή.

Επειδή όμως η δημιουργική επιθυμία δεν σταματά ποτέ, το 1998 ξεκινάω την τρίτη φάση με τη σχεδίαση του «Ερμή». Αυτό το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε μετά από 7 χρόνια γιατί μεσολάβησαν δύσκολες οικογενειακές περίοδοι (απώλεια γονέων).

FIA 1994 F3. Προσπάθησα να μιμηθώ την σχεδιαστική πρακτική της εποχής (υπερυψωμένη μύτη - step nose) και να περιορίσω όσο είναι δυνατό το βάρος. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλε η αλλαγή της εμπρόσθιας ανάρτησης, αποτέλεσμα της οποίας ήταν το συνολικό μήκος του σασί να είναι 18cm πιο κοντό. Επίσης, το υλικό του σασί είναι πάλι σωλήνας αλλά μικρότερης διαμέτρου από ανοξείδωτο. Το όφελος ήταν να μειωθεί το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κατά 30 κιλά! Καλό αλλά πολύ μακριά από το όριο. Το μηχανικό σύνολο στον «Ερμή» είναι κινητήρας Lancia Thema 2 Ltr και το κιβώτιο ταχυτήτων Porsche 924. Βέβαια θα ήταν ματαιόδοξο να προσπαθώ να πλησιάσω τις επιδόσεις των εργοστασιακών αμάδων με τα μέσα και τις γνώσεις που διαθέτω.

andreadis2

Πήγασος τεστ λειτουργίας στα Μέγαρα

Κάποια στιγμή με μια δόση υπερβολικής ειλικρίνειας ενός ονειροπόλου ανθρώπου μας βάζει σε σκέψεις και μας λέει…

Ναι αλλά σε εθνικό επίπεδο δεν θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα ερασιτεχνικό πρωτάθλημα φόρμουλα (χ) ; Τι λέω ;......

Για να επανέλθω στόχος μου είναι να δημιουργήσω κάτι που αγαπώ με τα ίδια μου τα χέρια, να λειτουργεί και να απολαμβάνω οδηγώντας το. Στόχος επετεύχθη !

Σε αυτήν την προσπάθεια προσετέθη άλλος ένας φίλος, ο Αντώνης Καλατζής επαγγελματίας του χώρου του αυτοκίνητου, ο οποίος εγκατέστησε το ηλεκτρικό μέρος του αυτοκινήτου μεταξύ άλλων.
Το αυτοκίνητο έκανε τεστ λειτουργίας στις Σέρρες το 2008 και 2010.

Από τότε μέχρι και το Νοέμβριο του 2017, γίνονται βελτιώσεις και διορθώσεις λαθών.

Ταπεινός και χαμηλών τόνων άνθρωπος ο Γιώργος Ανδρεάδης, για τους φίλους του, οι οποίοι τον βοήθησαν και εξακολουθούν να τον βοηθούν ανιδιοτελώς, αισθάνεται ότι το ελάχιστο που μπορεί να τους πει είναι ένα τεράστιο ευχαριστώ, το οποίο έχει διάρκεια μιας ζωής!


Εν αναμονή λοιπόν του 2ου μέρους της Ελληνικής ιστορίας F3 σε επόμενο άρθρο, με ένα τεχνικής προσέγγισης ερωτηματολόγιο, αφού σε αυτό το τεύχος είχαμε την ευκαιρία να σας συστήσουμε τον Έλληνα κατασκευαστή Γιώργο Ανδρεάδη.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter