Στόχοι για το CO2: Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιδρά στο δεύτερο πακέτο κινητικότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σχετικά με την δημοσίευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της πρότασης για τους στόχους του CO2 μετά το 2021 για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα επισημαίνει τις τεχνολογικές  δυσκολίες μιας γρήγορης  χρονικά προσαρμογής. 

Όσον αφορά την πρόταση για το CO2, η ACEA χαιρετίζει το γεγονός ότι η ημερομηνία για τους νέους στόχους καθορίστηκε για το 2030.

Αυτό είναι σύμφωνο με τα χρονοδιαγράμματα που έχουν ήδη συμφωνηθεί από τους αρχηγούς κρατών της ΕΕ με το Πλαίσιο για το Κλίμα και την Ενέργεια 2030

Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA

Ωστόσο, ο καθορισμός πρόσθετου στόχου ήδη από το 2025 - λίγα μόλις χρόνια μετά τους στόχους του 2021 - δεν αφήνει αρκετό χρόνο για να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες τεχνικές και σχεδιαστικές αλλαγές στα οχήματα, ιδίως στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, δεδομένου του μεγαλύτερου κύκλου ανάπτυξης και παραγωγής τους.

Το προτεινόμενο από την Ε. Επιτροπή επίπεδο μείωσης κατά 30% είναι επίσης υπερβολικά δύσκολο, υπερβαίνοντας το επίπεδο φιλοδοξιών που καθορίζεται στο πλαίσιο για το κλίμα και την ενέργεια.   Σύμφωνα με αυτό, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θεωρεί ότι η μείωση του CO κατά 20% έως το 2030 είναι εφικτό, ώστε τα αυτοκίνητα να ανταποκρίνονται τεχνολογικά  με υψηλό αλλά αποδεκτό κόστος.

Είναι σαφές ότι οι στόχοι για το CO2 μπορούν να αποτελέσουν ώθηση για την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά η παρούσα πρόταση είναι πολύ επιθετική όταν εξετάζουμε τη χαμηλή και κατακερματισμένη διείσδυση στην Ευρωπαϊκή  αγορά των οχημάτων με εναλλακτικές μορφές ενέργειας .

Γεγονός είναι ότι  η επιτυχία στην επίτευξη στόχου για το 2030 θα συνδέεται σαφώς με την κυκλοφορία  εναλλακτικών οχημάτων στην αγορά.

Όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών,

Η Ευρώπη χρειάζεται πολύ περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές  για την επαναφόρτιση και τον ανεφοδιασμό εναλλακτικών οχημάτων, προτού μπορέσουμε να περιμένουμε από τους καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ να αγκαλιάσουν τέτοια οχήματα. Ως εκ τούτου, η ACEA χαιρετίζει το σχέδιο δράσης της Επιτροπής για την τόνωση των επενδύσεων σε ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης και ανεφοδιασμού οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η υποδομή, ωστόσο, είναι μόνο μία πλευρά του νομίσματος. Η προσιτότητα είναι επίσης σαφώς σημαντικό εμπόδιο για πολλούς Ευρωπαίους, υπογραμμίζοντας την ανάγκη εναρμονισμένων και συνεκτικών κινήτρων και για τους καταναλωτές.

Μια ριζική αλλαγή στην αγορά εναλλακτικών οχημάτων φυσικά δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εστιάζουμε σε έναν στόχο του 2030 είναι ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσουμε. Αντί η Ε.Ε. να θέσει ενδιάμεσο στόχο το 2025, θα πρέπει μάλλον να θεωρηθεί ένα έτος ορόσημο για την ανασκόπηση της προόδου που επιτεύχθηκε όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 προς το 2030.

ACEA, Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών

Αυτή η νομοθεσία θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στο μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σήμερα αποτελεί το πρώτο βήμα σε μια μακρά διαδικασία. Η ACEA αναμένει να συνεργαστεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ε. Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, τους προσεχείς μήνες για να διασφαλίσει ότι οι μελλοντικοί στόχοι για το CO2 θα είναι τόσο φιλόδοξοι όσο και εφικτοί - λαμβάνοντας επίσης υπόψη τις κοινωνικές επιπτώσεις για τα 12,6 εκατομμύρια Ευρωπαίων που απασχολούνται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter