Τo Συνεργείο του μέλλοντος και ο ρόλος της αγοράς του Aftermarket

Είδαμε νέες λύσεις να προσφέρονται για τα Συνεργεία στην Automechanika 2018 και προσπαθούμε να τις αποκωδικοποιήσουμε και να τις παρουσιάσουμε στους αναγνώστες μας.

  • Συνδεσιμότητα ως «κινητήρας» ανάπτυξης: Επέκταση των συνδεδεμένων λύσεων για τα Συνεργεία και το λιανικό εμπόριο
  • Βελτιστοποιημένες διαδικασίες συνεργείου: Κάθε μέρα, η συνδεδεμένη επισκευή αποτρέπει την αλληλεπικάλυψη εργασιών στα Συνεργεία
  • Προηγμένα λογισμικά προσδιορίζουν την καλύτερη λύση επισκευής
  • Η χρήση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων  και επιδείξεων χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Augmented Reality είχε την τιμητική της στην έκθεση της Automechanika σε διάφορα περίπτερα μεγάλων εταιρειών.

mellon4

Είτε μιλάμε για συνδεσιμότητα (connectivity), είτε αυτόνομη ή αυτοματοποιημένη οδήγηση (autonomous), είτε για βελτιστοποιημένα συστήματα κίνησης και ηλεκτροκίνησης (Electrification), υπάρχουν εταιρείες που αναλαμβάνουν ηγετικό ρόλο στην επερχόμενη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι εταιρείες αυτές επικεντρώνονται όλο και περισσότερο σε συνδεδεμένες λύσεις που βασίζονται σε νέα δεδομένα. Ήδη σήμερα επιτρέπουν την πραγματοποίηση πολλών διαδικασιών ταχύτερα και αποτελεσματικότερα με όλο και περισσότερο πιο γρήγορα ηλεκτρονικά και εγκεφάλους.
 
Σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία PwC, μέχρι το 2025 θα κυκλοφορούν περισσότερα από 470 εκατομμύρια συνδεδεμένα οχήματα (Connected vehicles) στους δρόμους. Συνεπώς, η αγορά λογισμικού και υπηρεσιών δεδομένων στην αγορά του aftermarket, θα σημειώσει ακόμη σημαντική αύξηση και θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα μελλοντικής ανάπτυξης του τομέα. Εξάλλου το Συνεργείο του μέλλοντος θα έχει να αντιμετωπίσει ακόμη πιο δύσκολες και σύνθετες βλάβες.

mellon2

Με καινοτόμες ιδέες για αποτελεσματική και αποδοτική συντήρηση και επισκευή καθ ‘όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός προϊόντος, καθώς και συνδεδεμένες λύσεις για διαγνώσεις και αποτελεσματικές διαδικασίες για τα συνεργεία, η αγορά του επισκευαστικού κλάδου αλλάζει άρδην.
Η συνδεσιμότητα και οι νέες λύσεις που βασίζονται σε νέα δεδομένα φέρουν τη δυνατότητα βελτιστοποίησης της ροής εργασιών στο Συνεργείο, ενώ παράλληλα τους επιτρέπουν σημαντικές εξοικονομήσεις χρόνου.
 
Τα αναβαθμισμένα λογισμικά των συνεργείων (Software), αποτρέπουν τον χρονοβόρο διπλασιασμό της εργασίας. Σε περίπτωση επισκευής ενός οχήματος, παρέχονται τα δεδομένα του οχήματος μόλις καταχωρηθεί σε όλα τα συστήματα που βασίζονται σε Η / Υ.

Αποφυγή διπλής εργασίας χάρη στη συνδεσιμότητα

Συνδέει τη παραλαβή του οχήματος, πληροφορίες του οχήματος και συσκευές δοκιμής και δημιουργεί μια κοινή βάση δεδομένων που μεταδίδεται ασύρματα σε όλες τις συνδεδεμένες συσκευές.
Αυτό σημαίνει ότι: Το όχημα χρειάζεται να αναγνωριστεί μόνο μία φορά αντί για την καταχώρισή του σε κάθε συσκευή ξεχωριστά, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Σε σύγκριση με τη συντήρηση και το Service με ξεχωριστές διαγνωστικές συσκευές (και ΟΧΙ της ίδιας προμηθεύτριας εταιρείας μέχρι τώρα) χωρίς την Συνδεδεμένη Επισκευή, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα εξοικονόμηση χρόνου έως 10 λεπτά ανά όχημα στο συνεργείο.

mellon1
 
Οι αναφορές δοκιμών, τα σχόλια και οι εικόνες αποθηκεύονται απευθείας στην ψηφιακή κάρτα εργασίας και μπορούν να ανακτηθούν ανά πάσα στιγμή.
Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν εύκολη πρόσβαση στην ψηφιακή κάρτα εργασίας και την κατάσταση του οχήματος ανά πάσα στιγμή.

Στο μέλλον, η Αυξημένη Πραγματικότητα θα διευκολύνει ακόμη πιο πολύ με προηγμένα καθήκοντα επισκευής όλους τους εργαζόμενους στο premium αυτό Συνεργείο.
 
Πρόκειται για μια ακόμη εξοικονόμηση χρόνου - που εξασφαλίζει κέρδη σε χρόνο μέχρι και 5% κατά μέσο όρο. Για αυτή την προσέγγιση στον τομέα της χρήσης τέτοιων προγραμμάτων οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν από διάφορες εταιρείες επίδειξη τέτοιων συστημάτων για το που μας πάει η τεχνολογία, το προηγμένο λογισμικό και η τεχνολογία Augmented Reality.

mellon6

Εκπαίδευση από τον κύριο Breuer στις τεχνολογίες υψηλής τάσης και οχήματα FCVs στο χώρο της Automechanika 2018.

Βρίσκοντας την καλύτερη λύση επισκευής μέσω συλλεκτικής νοημοσύνης

Η νέα έκδοση των λογισμικών, επιτρέπει στα Συνεργεία να βελτιστοποιούν τις διαδικασίες επισκευής και διάγνωσης, να μειώνουν τον χρόνο που απαιτείται για κάθε όχημα και να εκτελούν συνεχείς ενημερώσεις στο διαδίκτυο.

Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο σε απευθείας σύνδεση όσο και εκτός σύνδεσης (Online –Offline). Με τη βοήθεια μιας ελεύθερης αναζήτησης κειμένου και μιας προεπισκόπησης εγγράφων, οι επισκευαστές - μηχανικοί βρίσκουν πολύ εύκολα και γρήγορα τις απαραίτητες πληροφορίες.
 
Η βασισμένη στην εμπειρία λειτουργία επισκευής παρέχει ένα ακόμα πλεονέκτημα. Το λογισμικό μπορεί να αποθηκεύει σε μια βάση δεδομένων χιλιάδες πραγματικές περιπτώσεις χρήσης που συλλέγονται στην βάση της καθημερινότητας του συνεργείου.

Μόλις αναγνωριστεί ένα γνωστό σφάλμα κατά τη διάγνωση, συνιστάται αυτόματα μια λύση επισκευής που συντάχθηκε από τους ειδικούς του software, που έχει ήδη αξιολογηθεί ως καλή λύση και από άλλους χρήστες.
 
Χάρη στους βελτιστοποιημένους χρόνους φόρτωσης, το λογισμικό μπορεί να παρέχει τις αναζητούμενες πληροφορίες ακόμα πιο γρήγορα. Ακόμα και σε περιοχές με χαμηλό εύρος ζώνης Internet, το λογισμικό σε απευθείας σύνδεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα.

Όλοι οι τρέχοντες συνδρομητές θα λαμβάνουν δωρεάν το νέο λογισμικό δωρεάν ως μία ενημερωμένη έκδοση αν και μπορεί να είναι και χρεώσιμη η αναβάθμιση.

Το Συνεργείο του μέλλοντος

Τώρα σε ότι αφορά το Συνεργείο του μέλλοντος όπου όλοι οι μεγάλοι παίκτες στο χώρο του Aftermarket το έχουν εστιάσει στα επόμενα χρόνια να είναι αυτοί που θα δημιουργήσουν τα premium συνεργεία με τα premium διαγνωστικά και τα έξτρα χαρακτηριστικά, αυτοί που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις πιο ακόμη δύσκολες διαγνώσεις και επισκευές, είναι πανέτοιμοι να το κάνουν και ο μοχλός πίεσης ονομάζεται γνώση και πληροφόρηση – με άλλα λόγια εκπαίδευση. Οι πλατφόρμες e-learning αλλά και η εικονική πραγματικότητα μπορεί να είναι σε όλες τις γλώσσες εκτός από Ελληνικά, είναι όμως πανέτοιμες και είναι θέμα χρόνου να μεταφραστούν. Τα διαγνωστικά μηχανήματα απογειώθηκαν τεχνολογικά. 

mellon5

Το Software

Το Software θα είναι κυρίαρχο στοιχείο τα επόμενα χρόνια και η διάγνωση στο αυτοκίνητο αναμένεται να γίνεται εξ αποστάσεως για τον επισκευαστή. Είδαμε ήδη τέτοια εφαρμογή και όλα αυτά μόνο σενάρια επιστημονικής φαντασίας δεν είναι. Το μεταβατικό στάδιο των κινητήρων Εσωτερικής καύσης και η αντικατάστασή τους από την Ηλεκτροκίνηση είναι ο μεγάλος εχθρός προ των πυλών όπως διαφαίνεται από σχετική έρευνα που δημοσιεύσαμε για το Συνεργείο, το κύκλο εργασιών του αλλά και τις μελλοντικές θέσεις εργασίας. Η ηλεκτροκίνηση ίσως να απειλεί την βιωσιμότητα του μελλοντικού συνεργείου και ίσως πρέπει να μεταλλαχτεί. Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου – FCV βρίσκεται σε διαμάχη επικράτησης σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα και ήδη ανεβαίνει ο αριθμός των πρατηρίων Η2 (υδρογόνου) και στην Γερμανία. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα μετράμε 100 περίπου πρατήρια.
 
Η Toyota με το Mirai σε παραγωγή είναι υπέρμαχος της τεχνολογίας αυτής με την Honda και το Clarity να ακολουθεί και την κορεάτικη Hyundai να επαναστατεί και να υπογράφει συνεργασία με την Audi για την ανάπτυξη και βελτίωση των κυψελών καυσίμου (Η2).

Η Toyota πουλάει τo Mirai εκτός από Αμερική και Καναδά και στην Ευρώπη (Δανία Γερμανία κλπ).

Όμως και η GΜ δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Η μάχη θα συνεχιστεί μέχρι να αποσαφηνιστεί το σκηνικό των τεχνολογιών. Σίγουρα όμως θα χρειαστεί ένας εξομοιωτής του κινητήρα Εσωτερικής Καύσης (ηχείο στο χώρο του κινητρήρα) για να τον ακούν οι πεζοί από τα αθόρυβα ηλεκτρικά. 

Τα συνεργεία στην Ελλάδα

Οι επισκευαστές και κυρίως οι ιδιοκτήτες των συνεργείων είναι εξαιρετικοί μηχανικοί και φαίνεται πως ξεκάθαρα επιβιώνουν και λύνουν κάθε λογής προβλήματα και βλάβες. Στο θέμα όμως της μελλοντικής τους προσαρμογής μάλλον θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία, να δουν με μάτια ξεκάθαρα και την απαραίτητη διορατικότητα, ότι αν οι εταιρείες επενδύουν τα μελλοντικά τους πλάνα και βασίζονται πάνω σε αυτούς και τους αναφέρουν ως το Συνεργείο του μέλλοντος. Πρέπει να επενδύσουν και αυτοί αντίστοιχα σε τέτοιες μεγάλες εταιρείες. Διαφορετικά θα απομονωθούν και θα πιαστούν για άλλη μια φορά απροετοίμαστοι, πόσο μάλλον με τις ταχύτητες που έχει αναπτύξει και τρέχει η Ηλεκτροκίνηση σήμερα και η οποία θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο και στο Aftermarket.

Εν αναμονή των εξελίξεων που σύντομα θα δούμε να αναδεικνύονται.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter