Print this page

DIESEL, Πολύ καθαρά για να … πεθάνουν

Η τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων οχημάτων «θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των μελλοντικών στόχων για την μείωση του CO2».

Τα τελευταία αυτοκίνητα ντίζελ έχουν σημαντικά χαμηλές εκπομπές ρύπων και βρίσκονται σε αντίθεση με τις πρόσφατες παραπλανητικές αξιώσεις περί απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. και το σταμάτημα της παραγωγής τους, ειδικά μάλιστα όταν αυτά συνδυάζουν και υβριδικές τεχνολογίες

Σε αντίθεση με τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς σε μια νέα έκθεση, τα τελευταίας γενιάς αυτοκίνητα ντίζελ Euro 6d, εκπέμπουν χαμηλές εκπομπές ρύπων στο δρόμο, όπως έδειξε το πλαίσιο της νέας δοκιμής για τις πραγματικές εκπομπές ρύπων  - Real Driving Emissions  (RDE), η οποία άρχισε να εφαρμόζεται τον Σεπτέμβριο του 2017.

Κάτω από τις συνθήκες  της νέας δοκιμής RDE (Real Driving Emissions ), ένα αυτοκίνητο οδηγείται σε δημόσιους δρόμους, σε ευρύ φάσμα συνθηκών χρησιμοποιώντας φορητό εξοπλισμό μέτρησης. Το RDE συμπληρώνει το εργαστηριακό τεστ, WLTP, για να εξασφαλίσει ότι τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που μετρώνται κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής δοκιμής επιβεβαιώνονται στο δρόμο.

"Οι ισχυρισμοί της νέας μελέτης «TRUE» (ΑΛΗΘΕΙΑ) είναι παραπλανητικοί για τους καταναλωτές",  όπως δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Erik Jonnaert. 

Οι ισχυρισμοί που έγιναν σε αυτή τη μελέτη βασίζονται σε αποτελέσματα στοιχείων «τηλε- ανίχνευσης» που συλλέχθηκαν μεταξύ 2011 και 2017. Επομένως, δεν αξιολογούν τις επιδόσεις στο δρόμο των πλέον πρόσφατων, εγκεκριμένων σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d από το Σεπτέμβριο του 2017, οχημάτων ντίζελ.

Συνεχίζοντας ο Γ.Γ. Erik Jonnaert  αναφέρει ότι,  δεδομένου ότι όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν ως μέρος αυτής της πρωτοβουλίας «TRUE» ήταν οχήματα πριν από το Euro 6d, δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι δεν πληρούν τις απαιτήσεις για εκπομπές, οι οποίες έγιναν υποχρεωτικές μόνο μετά τη διάθεσή τους στην αγορά."

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει πολλαπλά  για να επιτύχει σημαντικές βελτιώσεις στις εκπομπές ρύπων από τα οχήματα Euro 6 που είναι συμβατά με την RDE.

Πρόσφατες μελέτες * έδειξαν ότι αυτά τα νέα αυτοκίνητα ντίζελ παράγουν πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων όχι μόνο στο εργαστήριο αλλά και στο δρόμο. Πράγματι, τα δεδομένα από τα πιο πρόσφατα Euro 6d πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν κάτω από την αυστηρή δοκιμή RDE δίνουν μια πολύ θετική εικόνα.

Η έρευνα της  ένωσης, Ευρωπαϊκά Καύσιμα (FuelsEurope) και της Ένωσης για τον Έλεγχο των Εκπομπών από τον Καταλύτη (Association for Emissions Control by Catalyst, AECC) δείχνει επίσης ότι η τελευταία γενιά πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα συνεχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των μελλοντικών στόχων για την μείωση του CO2.

Ομοίως, τα οχήματα αυτά θα έχουν επίσης θετικό αντίκτυπο στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, μαζί με άλλα τοπικά μέτρα, σε περιοχές όπου η υπέρβαση του ΝΟ2 παραμένει προβληματική.

Η  μελέτη «TRUE», παρατηρήσεις:

Στην  μελέτη «TRUE»  συμμετείχαν οι ενώσεις, ICCT, FIA Foundation, Global NCAP, Transport & Environment (T&E) και η C40 cities.

Όπως αναφέρει η Ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών, η μελέτη αυτή υποστηρίζει ότι καλύπτει το 90% των αυτοκινήτων που έχουν εγγραφεί στην ΕΕ, έχοντας σαρωθεί με την μέθοδο «τηλε- ανίχνευσης»  4.850 μοντέλα οχημάτων. Ενώ η μέθοδος της «τηλε- ανίχνευσης»   είναι μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία, εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές ανησυχίες για το πώς και πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διασφαλιστεί ότι:

  • η απόδοση εκπομπών των αυτοκινήτων που περνούν εκτιμάται σωστά στο κλάσμα του χρόνου που χρειάζεται για να γίνει μια τέτοια σάρωση,  και
  • το αποτέλεσμα για ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο αποδίδεται σωστά σε αυτό το αυτοκίνητο εντός των ορίων της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων.
  • η κατάταξη των οχημάτων με βάση αρκετές σαρώσεις διάρκειας μικρότερης του ενός δευτερολέπτου μπορεί να δώσει μόνο ένα στιγμιότυπο της απόδοσης εκπομπών ενός αυτοκινήτου.

Από την άποψη αυτή, τα αποτελέσματα αυτά πρέπει να λαμβάνονται υπόψη μόνο σε σχέση με άλλες τεχνικές μέτρησης οδικής κυκλοφορίας.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ