Το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης!

Οι ειδήμονες τεχνικοί της Ford πραγματοποίησαν αξιολογήσεις αυτόνομων οχημάτων σε χειμερινές συνθήκες στο Michigan, συμπεριλαμβανομένου ενός πλήρους κλίμακας προσομοιωμένου περιβάλλοντος πόλης/προαστίου έκτασης 32 στρεμμάτων στο Mcity. Οι χειμερινές εξορμήσεις των αυτόνομων οχημάτων της Ford το 2016 αποτέλεσαν τις πρώτες που πραγματοποιούνται από οποιονδήποτε κατασκευαστή.

Ο αυξανόμενος αριθμός επίδειξης προγραμμάτων αυτόνομων αυτοκινήτων προβλέπει ένα μέλλον αυτοοδηγούμενων οχημάτων, η μετάβαση όμως στη σειρά παραγωγής δεν είναι εύκολη υπόθεση, σύμφωνα με μηχανικούς και επιστήμονες στο πρόσφατο συνέδριο Autonomous Car στο Detroit.

future auto1

Για να γίνει η μετάβαση από τα ελεγχόμενα, δοκιμαστικά αυτοματοποιημένα οχήματα με σύστημα και/ή εμπλοκή του οδηγού απαιτείται αρκετή εργασία σε αλγόριθμους και λογισμικό. Απαιτείται επίσης σημαντικό ποσοστό δοκιμών, επαληθεύσεων, νομιμοποιήσεων και τελικά κάποιο τύπο πιστοποίησης. Και αυτά τα βήματα δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμη

κος John Maddox, Βοηθός Διευθυντής του Mobility Transformation Center στο Πανεπιστήμιο του Michigan

Τα οχήματα που προσφέρουν συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης, και άλλες υποβοηθήσεις στον οδηγό αντιπροσωπεύουν τα θεμέλια της σημερινής εμπειρίας ημί-αυτόνομης οδήγησης. Όσο το επίπεδο της αυτοματοποιημένης οδήγησης θα αυξάνεται στο μέλλον, ο οδηγός θα είναι ελεύθερος, ανά διαστήματα, να ασχολείται με άλλα πράγματα εκτός της οδήγησης.

Θα απαιτηθεί προσέγγιση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων!

,

Όμως η διαδικασία επαναφοράς του ελέγχου ενός αυτοοδηγούμενου αυτοκινήτου στα χέρια του οδηγού, το αποκαλούμενο hand-back, είναι ένα δύσκολο να επιλυθεί θέμα, σύμφωνα με τον Dr. Ken Laberteaux, Ανώτερο Επιστήμονα, στο Τμήμα Έρευνας Μελλοντικής Αυτοκίνησης του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota Βορείου Αμερικής.

Δεν είναι καθαρά θέμα μηχανικής. Είναι επίσης θέμα ανθρώπινων παραγόντων. Είναι η κατανόηση του τρόπου που ο οδηγός θα εμπλέκεται ώστε να έχει το κατάλληλο επίπεδο προσοχής σε διάφορες στιγμές κατά τη διάρκεια της οδήγησης

Dr. Ken Laberteaux, Ανώτερος Επιστήμονας, στο Τμήμα Έρευνας Μελλοντικής Αυτοκίνησης του Ινστιτούτου Έρευνας της Toyota Βορείου Αμερικής

Τρωτά σημεία στον κώδικα ελέγχου

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτώμενα από λογισμικό, και αυτό κάνει την ασφάλεια του κώδικα ουσιώδη. Είναι ένα επιχείρημα που αποτελεί πρόκληση σε έναν κόσμο που τα σφάλματα στο λογισμικό είναι κοινό φαινόμενο. Με ένα πλήρως αυτόνομο όχημα να διαθέτει δεκάδες εκατομμύρια γραμμές κώδικα, το ενδεχόμενο για προβλήματα είναι σημαντικό.

Ο κος Joe Fabbre, Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software, υπογράμμισε τον αντίκτυπο που θα είχαν υποθετικά 1000 γραμμές κώδικα εάν περιείχαν 0.05 γνωστών τρωτών σημείων και 0.15 άγνωστων τρωτών σημείων.

Αυτό ισοδυναμεί με 2500 τρωτά σημεία τα οποία θα ανακαλυφθούν στην πλατφόρμα του λογισμικού σε εύρος 5 ετών, και 7500 τρωτά σημεία τα οποία δεν θα τα ανακαλύψουμε ποτέ και αντιπροσωπεύουν το ενδεχόμενο επιθέσεων zero-day. Είναι επιτακτική η περιεκτική προσέγγιση στην ασφάλεια του λογισμικού που περιλαμβάνει ανάλυση του κώδικα και η διαχείριση του κύκλου ζωής

κος Joe Fabbre, Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software

Η διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων απαιτεί συγκέντρωση με μεγάλη ακρίβεια σε κρίσιμα για την ασφάλεια μέρη του κώδικα.

Στην Green Hills Software, απαιτούμε κάθε γραμμή κώδικα να είναι κατανοητή από τον μηχανικό που είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο εξάρτημα. Το να έχεις κατανοήσει πλήρως το τι ακριβώς πρόκειται να κάνει ο κώδικας σε κάθε πιθανή κατάσταση είναι το κλειδί για να γίνει υψηλά ασφαλής και υψηλά ακίνδυνος

κος Joe Fabbre, Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software

Σύμφωνα με τον κο Fabbre, οι εταιρείες που γράφουν κώδικα λογισμικού, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών και των κατασκευαστών αυτοκινήτων, πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους σαν επιπρόσθετη διασταύρωση, ανεξάρτητη νομιμοποίηση των συστημάτων από ειδήμονες.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο αξιόπιστα, πιο ασφαλή συστήματα

κος Joe Fabbre, Διευθυντής Λύσεων Πλατφόρμας Λογισμικού στην εταιρεία Green Hills Software

Η κοινή πρακτική στην αυτοκινητοβιομηχανία της χρήσης μιας πλατφόρμας λειτουργικού συστήματος για το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και μιας ξεχωριστής πλατφόρμας για προχωρημένη μηχανική έχει τα μειονεκτήματά της, σύμφωνα με τον κο Jack Weast, Κύριο Μηχανικό και Προϊστάμενο Αρχιτεκτονικής για Λύσεις Αυτονομίας στην Intel.

Σύμφωνα με τον κο Weast, υπάρχουν εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία με “ομάδες που δεν κάνουν τίποτε άλλο πέρα από την μεταφορά κώδικα από μια πλατφόρμα σε κάποια άλλη. Όμως όταν φτάνεις στο σημείο να διαχειρίζεσαι δεκάδες εκατομμύρια γραμμές κώδικα, είναι άσκοπη η χρήση αυτής της πρακτικής”. Δήλωσε πως είναι ειδικότητα της Intel η χρήση του ίδιου λειτουργικού συστήματος και της μικροαρχιτεκτονικής από το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης στα στάδια της παραγωγής:

Πιστεύουμε ότι είναι ιδιαίτερα μοναδικό και θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον κόπο και τον χρόνο που απαιτούνται για την εξέλιξη

κος Weast, Κύριος Μηχανικός και Προϊστάμενος Αρχιτεκτονικής για Λύσεις Αυτονομίας στην Intel

Ο πλεονασμός των συστημάτων είναι ζωτικής σημασίας

Ο πλεονασμός των συστημάτων των οχημάτων θα αποτελεί βασικό εξάρτημα στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων, σύμφωνα με τον κο Jeremy Carlson, Ανώτερω Αναλυτή, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive.

Ο πήχης της ποιότητας και της αξιοπιστίας που εφαρμόζεται σε οποιοδήποτε σχεδιασμένο τμήμα ενός οχήματος βρίσκεται ήδη αρκετά ψηλά. Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές, όμως, θα είναι η ανάγκη για πλεονασμό συστημάτων

κος Jeremy Carlson, Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive

Αυτή η έμφαση στον πλεονασμό συστημάτων θα είναι παρόμοια με τις πρακτικές της βιομηχανίας αεροσκαφών, τόνισε.

Δεν υπάρχει ομοφωνία στο βαθμό πλεονασμού που θα είναι απαραίτητος, βλέπουμε όμως ήδη πολλαπλούς αισθητήρες, όπως κάμερα, ραντάρ και Lidar, για πλεονασμό πληροφοριών. Και η ανάγκη για πλεονάζον έλεγχο θα αυξηθεί

κος Jeremy Carlson, Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive

Η αναγνώριση εμποδίων σε όψεις εύρους 360° του περιβάλλοντος χώρου των οχημάτων είναι απαραίτητη για ένα αυτοματοποιημένο αυτοκίνητο, ειδικότερα για όσα έχουν αυτονομία SAE Επιπέδου 5 (πλήρης αυτονομία). Για τους μηχανικούς,

δεν έχει σχέση μόνο με τον υπολογισμό του υποβιβασμού από το ένα επίπεδο στο επόμενο, ή από ένα σύστημα σε ένα άλλο βοηθητικό σύστημα, έχει να κάνει επίσης με την εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας σε ένα όχημα όπου ο χώρος αποθήκευσης είναι σε πρωτεύουσα θέση

κος Jeremy Carlson, Ανώτερος Αναλυτής, στο τμήμα Αυτόνομης Οδήγησης για την IHS Automotive

Σύμφωνα με ειδικούς της βιομηχανίας, τα αυτόνομα οχήματα με ανθρώπινη εναλλακτική απέχουν μερικά μόνο χρόνια από την αγορά, ενώ τα αυτόνομα οχήματα με εναλλακτικές συστημάτων επιπέδου – γνωστά και ως SAE Επιπέδου 4 και 5 (υψηλή και πλήρης αυτονομία) θα μπορούσαν να κάνουν την εμφάνισή τους στην αγορά κάπου ανάμεσα στο 2020-2030.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter