Η ηλεκτροκίνηση καθιερώνεται στην Ευρώπη. Η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει;

O Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων με δελτίο τύπου που εξέδωσε, αποτυπώνει την σημερινή εικόνα ενός ανύπαρκτου κράτους απέναντι στην μελλοντική μετακίνηση και στην βιώσιμη κινητικότητα. Χωρίς ενδοιασμούς και εκπτώσεις στην ακολουθούμενη ανύπαρκτη πολιτική ανάπτυξης της Ηλεκτροκίνησης αναδεικνύει το θέμα με βάση την μέχρι τώρα εμπειρία ότι δηλ. η Ηλεκτροκίνηση καθιερώνεται στην Ευρώπη και βάζει το ακόλουθο ερώτημα: 

Η Ελλάδα μπορεί να ακολουθήσει;

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση:

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την 8η Νοεμβρίου 2017 την πρόταση νέων στόχων για τη μείωση των συνολικών εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι στόχοι αυτοί έρχονται να συμβάλουν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων της ΕΕ, όσον αφορά την συμφωνία του Παρισιού (μείωση των εκπομπών CO2 κατά 40%, ως το 2030).

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές CO2 στα νέα αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά θα πρέπει να μειωθούν κατά -30% έως το 2030, σε σχέση με τις εκπομπές του 2021, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος, καθώς απαιτεί συνδυασμό λύσεων.

Χώρες που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε θέματα περιβάλλοντος έχουν ήδη αποφασίσει πως η ηλεκτροκίνηση είναι κύριο μέρος της λύσης για την επίτευξη των δεσμεύσεων τους απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η κίνηση της ΕΕ για μείωση των εκπομπών κατά 30% επιβάλει την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και συνεπώς θα αναμορφώσει την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας, θέτοντας νέους ορίζοντες.

Αδιαμφισβήτητα το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για να επιτευχθούν ελάχιστοι ρύποι είναι η επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι μπαταρίες αυτών εξελίσσονται συνέχεια και πλέον μπορούν να παρέχουν εξαιρετικές επιδόσεις. Η απόσταση μεταξύ των φορτίσεων πλέον υπερβαίνει τα 300 χλμ, η ταχυφόρτιση διαρκεί λιγότερο από μια ώρα, ενώ η οικονομία καυσίμου (πχ. € 2.000 ετησίως) αποσβένει σύντομα το κόστος αγοράς.

Ως ηλεκτροκίνητα (ή εξαιρετικά χαμηλών ρύπων) οχήματα ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα, τα ηλεκτροκίνητα με βοηθητικό κινητήρα καθώς και τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα, όλοι δηλαδή οι τύποι οχημάτων που φορτίζονται από εξωτερική πηγή. Οι εταιρείες προσφέρουν πλέον διαφορετικές εναλλακτικές λύσεις για να μπορούν να ικανοποιήσουν όλες τις απαιτήσεις και η αγορά έχει ξεκινήσει να γίνεται συνεχώς πιο ανταγωνιστική.

Η ηλεκτροκίνηση είναι μία λύση πολύ φιλική προς το περιβάλλον, καθώς μειώνονται δραματικά οι ρύποι, περιορίζεται η χρήση ορυκτών καυσίμων και ελαχιστοποιείται η ηχορρύπανση, καθώς τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα είναι αθόρυβα, όταν κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες.

Η Ελλάδα συνεχίζει δυστυχώς να βρίσκεται σε δυσμενή θέση όσον αφορά την αγορά της ηλεκτροκίνησης. Δεν είναι όμως μόνον η κρίση που ευθύνεται για τη μη πρόοδο της αγοράς. Είναι η πλήρης απουσία οικονομικών κινήτρων, οι πολύπλοκες διαδικασίες μεταξύ δήμων και των αρμόδιων φορέων για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης, η εξαίρεση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από τα κοινοτικά προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, αλλά και η μη προώθηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων υπηρεσίας από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Συνεπώς, η Ελληνική πολιτεία, προκειμένου να προωθήσει ουσιαστικά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης θα πρέπει να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά παραδείγματα για την παροχή φορολογικών και κυκλοφοριακών κινήτρων, να ενοποιήσει το νομοθετικό έργο και να προωθήσει τη χρήση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στις διάφορες εργασίες και διανομές μέσα στους δήμους.

 

seea3

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter