To MINI γίνεται ηλεκτρικό - Προεπισκόπηση του πρώτου plug-in υβριδικού μοντέλου της Βρετανικής φίρμας.

Μια εφικτή πραγματικότητα καθώς η Βρετανική φίρμα ετοιμάζει το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο. Η διαδικασία ανάπτυξης έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, και για πρώτη φορά σε ΜΙΝΙ θα συνυπάρχουν ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης και ένα ηλεκτρικό μοτέρ επιτρέποντας την πλήρως ηλεκτρική κίνηση.

Ξεκινάει έτσι μια νέα περίοδος για την ΜΙΝΙ, προσφέροντας μια ματιά στο μέλλον το οποίο είναι φορτισμένο με ενθουσιασμό για τους πελάτες της εταιρείας και για όσους δεν έχουν δοκιμάσει ακόμη την εμπειρία ενός υβριδικού αυτοκινήτου. 

Οι επικεφαλείς της MINI Sebastian Mackensen και Peter Wolf προσέφεραν μια ματιά στο νέο αυτό αυτοκίνητο δοκιμών, και εξήγησαν με ποιο τρόπο διατηρεί την αίσθηση ενός καρτ στο πνεύμα που διέπει όλα τα ΜΙΝΙ.

Με αυτό το μοντέλο επιθυμούμε να πείσουμε τους πελάτες της ΜΙΝΙ για τα πλεονεκτήματα της υβριδικής κίνησης”, είπε ο κος Mackensen, “και να εντυπωσιάσουμε όσους έχουν ήδη εμπειρία στα υβριδικά αυτοκίνητα με την μοναδική αίσθηση οδήγησης καρτ που προσφέρει ένα ΜΙΝΙ.

Sebastian Mackensen & Peter Wolf, Οι επικεφαλείς της MINI

Το κλειδί για την επιτυχία αυτού του σχεδίου βρίσκεται στην έξυπνη διαχείριση ενέργειας η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της συνδυασμένης λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρικού μοτέρ. Για το λόγο αυτό, το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο ΜΙΝΙ δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στην αποδοτικότητα, αλλά παραμένει ασυμβίβαστο στην επιδίωξη της ευχάριστης οδήγησης.

Με την πρώτη ματιά, δεν θα μπορούσε κάποιος να αναγνωρίσει ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι υβριδικό μοντέλο. Και αυτό όχι εξαιτίας του καμουφλάζ με το οποίο καλύπτεται.

mini phev img 01

Η υποδοχή φόρτισης για την υψηλής τάσης μπαταρία ενσωματώνεται διακριτικά στο φτερό επάνω από τον αριστερό μπροστινό θόλο. Επίσης, τα πάντα στο εσωτερικό είναι οικεία.

Το κουμπί start/stop στο κέντρο του ταμπλό ανάβει με κίτρινο χρώμα αντί κόκκινο, και όπως συνήθως, απλά το πατάς για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Αυτό όμως το αυτοκίνητο παραμένει αθόρυβο καθώς ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία. Το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων της κολόνας του τιμονιού έχει αντικατασταθεί με μια οθόνη ισχύος.

Η παρατήρηση αυτής της οθόνης για τα πρώτα χιλιόμετρα έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς πληροφορεί τον οδηγό για τα αποθέματα ενέργειας του ηλεκτρικού μοτέρ προτού μπει σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η χρονική στιγμή που ο κινητήρας μπαίνει σε λειτουργία ποικίλει ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το πόσο έντονα χειρίζεται ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού.

“Μετά από λίγο καιρό, ο οδηγός παίρνει μια αίσθηση για αυτό”, υπόσχεται ο κος Wolf. Και η νέα αυτή εμπειρία οδήγησης υπόσχεται διασκέδαση κατά την οδήγηση. Το υβριδικό MINI εκμεταλλεύεται πλήρως όλη τη ροπή του ηλεκτρικού μοτέρ, η οποία είναι διαθέσιμη αμέσως από στάση, επιτρέποντας στιγμιαία επιτάχυνση. Ακόμη και μετά τους πιο αργούς ρυθμούς εντός πόλης, αυτό το αυτοκίνητο διατηρεί τις μηδενικές εκπομπές ρύπων ακόμη και σε μεγαλύτερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο.

Η μπαταρία υψηλής τάσης κάτω από τα πίσω καθίσματα παρέχει ισχύ για μακράς διάρκειας οδήγηση σε ηλεκτρική λειτουργία. Η βασική λειτουργία AUTO eDRIVE επιτρέπει την κίνηση με ταχύτητες έως 80 χλμ/ώρα, ενώ με την λειτουργία MAX eDRIVE ταχύτητες έως 125 χλμ/ώρα είναι εφικτές. Αυτό αποτελεί θέμα χαρακτήρα: 

Σε ένα υβριδικό μοντέλο MINI, η οδήγηση σε ηλεκτρική λειτουργία πρέπει να είναι ταυτόχρονα μια συναρπαστική εμπειρία. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιορισμός σε ταχύτητες έως 30 ή 40 χλμ/ώρα, αλλά η δυνατότητα για ταχύτητες πέρα από αυτές που επιτρέπει η κίνηση σε ρυθμούς πόλης

Sebastian Mackensen, MINI

Πραγματοποιώντας ο ίδιος τη δοκιμή, ο κος Mackensen βάζει το αυτοκίνητο στο ρυθμό του και μας δείχνει ότι πρέπει πραγματικά να πατήσεις πολύ το πεντάλ του γκαζιού για να ενεργοποιηθεί η δεύτερη πηγή ισχύος. Τότε τα πράγματα αποκτούν ενδιαφέρον. Με τη συνδυασμένη απόδοση και των δύο κινητήρων, το πρώτο υβριδικό MINI επιδεικνύει απαράμιλλη επιτάχυνση σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα της εταιρείας.

Όμως, η οδήγηση ενός MINI δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη γρήγορη επιτάχυνση. Πάνω από όλα, αυτό το υβριδικό MINI πρέπει να αποδείξει με πόση ακρίβεια διαχειρίζεται τις στροφές. Εκεί είναι και το δυνατό του σημείο. “Όσον αφορά το σασί και την ανάρτηση, τίποτα δεν αλλάζει σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα”, δηλώνει ο κος Wolf, “και η ρύθμιση ωφελείται αρκετά από την υβριδική υλοποίηση”.

Χάρη στα εξαρτήματα του συστήματος eDrive, τα οποία είναι τοποθετημένα πολύ χαμηλά στο πίσω μέρος, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου είναι χαμηλότερο και το βάρος είναι ισορροπημένα μοιρασμένο ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα – ιδανική διάταξη για την επίτευξη ακόμη μεγαλύτερο επίπεδο της θρυλικής ευκινησίας των MINI.

mini phev img 02

Το υβριδικό μοντέλο παρέχει ακόμη ένα πλεονέκτημα: το ηλεκτρικό μοτέρ μεταδίδει την ισχύ στους πίσω τροχούς, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στους μπροστά. Και επειδή το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ενέργειας είναι συνδεδεμένο με τον Δυναμικό Έλεγχο Σταθερότητας (Dynamic Stability Control / DSC), η πρόσφυση και η σταθερότητα κατά την οδήγηση είναι βελτιστοποιημένες μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης.

“Μόλις διαπιστωθεί κίνδυνος ολίσθησης, η δεύτερη μονάδα ισχύος ενεργοποιείται για να παρέχει επιπρόσθετη πρόσφυση κατά την έναρξη της λειτουργίας ή για να διασφαλίσει υψηλότερο επίπεδο ακρίβειας στην διεύθυνση κατά τις στροφές,” εξηγεί ο κος Wolf.

Η έξυπνη διαχείριση ενέργειας προσφέρει μια επιπλέον ευκαιρία να λειτουργήσουν αποτελεσματικά οι δύο πηγές ισχύος. Κατά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ο κος Mackensen ενεργοποιεί μια τρίτη λειτουργία με το διακόπτη επιλογής eDrive: τη λειτουργία SAVE BATTERY (εξοικονόμηση μπαταρίας).

mini phev img 03

Σε αυτή τη λειτουργία, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δίνει κίνηση στο αυτοκίνητο ενώ την ίδια στιγμή, η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να διατηρήσει το φορτίο της σε σταθερό επίπεδο ή να το αυξήσει μέσω μιας γεννήτριας. Η παρατεταμένη οδήγηση στη λειτουργία SAVE BATTERY επιτρέπει την παραγωγή αρκετής ενέργειας για οδήγηση σε πλήρη ηλεκτρική λειτουργία αργότερα.

Μετά την οδήγηση στη λειτουργία SAVE BATTERY, το MINI επιστρέφει πίσω στην πόλη με ησυχία κατά το τέλος της δοκιμής. Η οθόνη της κατάστασης στην καμπίνα υπενθυμίζει στον οδηγό να φορτίσει την μπαταρία μέσω του wallbox ή μιας κοινής παροχής ρεύματος. Η πλήρωση καυσίμου δεν είναι ακόμη απαραίτητη καθώς το υβριδικό MINI κατανάλωσε ελάχιστο καύσιμο από τη δεξαμενή. Ακόμη μια νέα διάσταση στον ΜΙΝΙΜΑΛΙΣΜΟ.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter