Λεωφορεία CNG της MAN. Το μέλλον στο Φυσικό Αέριο – Το είδαμε στη Λάρισα

Μείωση των εκπομπών καυσαερίων, οικονομία, αξιοπιστία: Η MAN βασίζεται στο φυσικό αέριο. Ο εφοδιασμός με αργό πετρέλαιο γίνεται ολοένα και πιο φτωχός, αναδεικνύοντας την αξία των μεγάλων παγκόσμιων συμβατικών και μη συμβατικών αποθεμάτων φυσικού αερίου. Η αυξανόμενη διαφορά τιμών μεταξύ των δύο ενεργειακών πηγών καθιστά το φυσικό αέριο τo ταχύτερα αναπτυσσόμενο εναλλακτικό καύσιμο για οδήγηση σε σύγκριση με το πετρέλαιο και τη βενζίνη.

Η τεχνογνωσία της MAN που αναπτύχθηκε με την πάροδο των χρόνων την έφερε σε ηγετική θέση στην αγορά λεωφορείων φυσικού αερίου, κινητήρων φυσικού αερίου και λεωφορειακών σασί με κινητήρες φυσικού αερίου (CNG).

To λεωφορείο CNG της MAN στη Λάρισα

Βρεθήκαμε προσκεκλημένοι στα εγκαίνια του σταθμού ανεφοδιασμού της CNG Thessaly. Εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. 

Το λεωφορείο της ΜΑΝ ήταν εκεί και έκλεψε αμέσως ματιές από όλους τους ενδιαφερόμενους. Άμεσα εμπλεκόμενοι και δυνητικοί πελάτες τα Αστικά ΚΤΕΛ. 

Συναντήσαμε τον πρόεδρο των Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας Κο Σακελλαρίου Μιχάλη και συζητώντας μαζί του μάθαμε ότι το λεωφορείο θα παραμείνει στην πόλη για μια εβδομάδα περίπου και θα δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.

Ο Κος Σακελλαρίου μας τόνισε ότι το Αστικό ΚΤΕΛ Λάρισας διατηρεί τον πιο σύγχρονο στόλο λεωφορείων σε όλη την Ελλάδα και από μια βόλτα στη πόλη πειστήκαμε γι αυτό. Πάντα πρωτοποριακός, είχαμε την ευκαιρία να τον συναντήσουμε σε 2 προηγούμενες ημερίδες που πραγματοποιήσαμε ως Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ στη Λάρισα (Επιχειρηματικότητας πριν από 2,5 χρόνια και Αεριοκίνησης πριν από 1 χρόνο). Σήμερα ψάχνει να βρει καινοτόμες λύσεις για τα Αστικά λεωφορεία της πόλης της Λάρισας που να είναι φιλικές προς το περιβάλλον.

Μαζί του και ο πρόεδρος των Αστικών ΚΤΕΛ Τρικάλων κος Ιωάννου Δημήτριος έδειξε και αυτός ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το καινούργιο λεωφορείο και δήλωσε ανυπόμονος για τα αποτελέσματα των μετρήσεων και την συμπεριφορά του λεωφορείου κατά τη διάρκεια των δοκιμών του στη Λάρισα.

Παρατηρούμε λοιπόν ότι το Φυσικό Αέριο μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας και φέρνει μαζί του καινούργιες εργασιακές προκλήσεις. Ο νέος σταθμός ανεφοδιασμού CNG μπορεί να πληρώσει μέχρι και 30 λεωφορεία μέσα σε μια μέρα. Φυσικά πρέπει να επισημανθεί ότι όλοι οι Μηχανικοί που θα δραστηριοποιηθούν στον κλάδο, είτε πρόκειται για τη συντήρηση οχημάτων φυσικού αερίου είτε για την απλή έκδοση ενός πιστοποιητικού ελέγχου για το ΙΚΤΕΟ, θα πρέπει να είναι καταρτισμένοι στον τομέα της Αεριοκίνησης.

Ο χρόνος προλαβαίνει τις εξελίξεις, όμως θα είμαστε όπου χρειαστεί για να τις καλύψουμε.

man cng thessalia 05Μιλήσαμε και με τον Μηχανικό Πωλήσεων κο Λευτέρη Σαατσάκη και συλλέξαμε τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου, τα όποια θα βρείτε παρακάτω.

Γιατί όμως η πώληση να θέλει ένα Μηχανολόγο; Μας έκανε εντύπωση και θέσαμε το ερώτημα στον κ. Σαατσάκη, ο οποίος μας απάντησε σύντομα:

«Γιατί το προϊόν είναι ιδιαίτερα τεχνικό και απαιτεί παραμετροποίηση στις ανάγκες του πελάτη και φυσικά τεχνική υποστήριξη κατά την διάρκεια και αλλά και μετά την πώληση».

Ποιο όμως είναι το λεωφορείο ΜΑΝ CNG;

H MAN κατασκευάζει από το σασί μέχρι τον κινητήρα. Η γκάμα των λεωφορείων CNG της MAN προσφέρει την ιδανική λύση για κάθε απαίτηση στο κομμάτι των αστικών μεταφορών. Ο κινητήρας CNG μπορεί να επιλεγεί ως εναλλακτική λύση για σχεδόν όλα τα μοντέλα της σειράς MAN Lion’s City - από το σύνηθες αστικό λεωφορείο μήκους 12 μέτρων μέχρι το αρθρωτό αστικό λεωφορείο μήκους 18,75 μέτρων.

man cng thessalia 06

Με συνολικό ύψος περίπου 3.3m, τα λεωφορεία MAN Lion’s City CNG είναι τα χαμηλότερα λεωφορεία φυσικού αερίου στην αγορά. Διατίθενται σε τύπους χαμηλού δαπέδου και χαμηλής εισόδου. Η καρδιά του Lion’s City CNG είναι ο οριζόντιας διάταξης κινητήρας φυσικού αερίου E2876 LUH. Ο κινητήρας διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος (228 kW / 310 HP και 200 kW / 272 HP).

Κινητήρας Φυσικού Αερίου (CNG)

Ο οριζόντιος 6-κύλινδρος κινητήρας φυσικού αερίου E2876 LUH έχει σύστημα ψυχόμενης υπερπλήρωσης (turbo intercooling). Το Lion’s City διατίθεται με αποδόσεις ισχύος 200 kW (272 HP) για μη αρθρωτά λεωφορεία καθώς και 228 kW (310 HP) για απαιτητικές λειτουργίες και αρθρωτά λεωφορεία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα CNG

man cng thessalia 07

Αποθήκευση του Φυσικού Αερίου στο λεωφορείο

Οι δεξαμενές του συμπιεσμένου Φυσικού Αερίου φιλοξενούνται κάτω από το αεροδυναμικό κάλυμμα στην οροφή του MAN Lion’s City CNG.

Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιείται μέσω δύο όμοιων βαλβίδων πλήρωσης που βρίσκονται εκατέρωθεν του λεωφορείου. Έτσι από όποια πλευρά και να προσεγγίσει το λεωφορείο είναι δυνατή η πλήρωση του. 

Σε ότι αφορά τη συνολική χωρητικότητα του συστήματος αποθήκευσης, υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες επιλογές από 1.176 έως 2.050 λίτρα, με τη μεγαλύτερη να επιτυγχάνεται με 10 κυλινδρικές δεξαμενές Φυσικού Αερίου, εξασφαλίζοντας αυτονομία που ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα.

Σύγκριση CNG και Diesel

Τα νούμερα είναι αμείλικτα και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το επιβεβαιώσετε και μόνοι σας «ταϊζοντας» με στοιχεία τον υπολογιστή απόδοσης CNG της ΜΑΝ. 

Και επειδή πολλοί δεν το γνωρίζουν ο Υπολογιστής απόδοσης CNG της ΜΑΝ είναι ένα online calculator που σας επιτρέπει να κάνετε μια σύγκριση μεταξύ Φυσικού Αερίου και Diesel. 

Απλά θα πρέπει να προσδιορίσετε τις ατομικές συνθήκες λειτουργίας του λεωφορείου σας μετακινώντας τις οριζόντιες μπάρες. 

man cng thessalia 10

Ο υπολογισμός ενημερώνεται αυτόματα κάθε φορά που μια παράμετρος (μπάρα) έχει αλλάξει. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι η εξοικονόμηση (ct / km - λεπτά ανά χλμ. και σε %) που θα μπορούσατε να επιτύχετε αντικαθιστώντας τα λεωφορεία Diesel με λεωφορεία CNG. Στο πλαίσιο στα αριστερά εμφανίζεται η εξοικονόμηση του στόλου σε λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο παράθυρο δεξιά εμφανίζεται το συνολικό κόστος με τη μορφή γραφήματος. 

Ανάλογα με τις επιλεχθείσες παραμέτρους, μπορεί να προκύψει οικονομικό συμφέρον προς τη πλευρά του πετρελαιοκίνητου λεωφορείου είτε προς την πλευρά του λεωφορείου φυσικού λεωφορείου.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη τόσο στα Γερμανικά όσο και στα Αγγλικά.Εμείς το κάναμε. Εσείς; Τα συμπεράσματα δικά σας!

Θα το βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://www.bus.man.eu/cng_optimizer/index.html

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter