Ιστορία του αυτοκινήτου…… μέσα από ένα μουσείο (ΜΕΡΟΣ Α)

Autoworld, ένα μουσείο που συγκεντρώνει τα μικρά και μεγάλα τεχνολογικά επιτεύγματα της αυτοκίνησης.

Στα τέλη του 19ου αιώνα, το Βέλγιο ήταν στο απόγειο της οικονομικής και βιομηχανικής του ανάπτυξης. Ο τότε βασιλιάς Leopold ΙΙ αποφάσισε να δώσει στη χώρα ένα “λίφτινγκ”, με την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών, την ανέγερση νέων οικοδομημάτων και πάρκων, προκειμένου να καταστήσει τις  πόλεις πιο ελκυστικές. Έτσι ξεκίνησε η ένα σύνολο αρχιτεκτονικών δημιουργημάτων, του Palais du Cinquantenaire.

autoworld-brusselsΈνα πάρκο για περιπάτους και ένα κέντρο εκδηλώσεων και εκθέσεων. Μετά από μια ιστορική πορεία σημαντικών εικαστικών παρεμβάσεων και επιλογών χρήσης του χώρου, το  1986, στην αίθουσα που ονομάζεται Palais Mondial, δημιουργείται το Μουσείο Αυτοκινήτων, το Autoworld. Ένα μουσείο που συγκεντρώνει όλη την ιστορία της αυτοκίνησης. Τα μικρά και μεγάλα θαύματα της τεχνολογίας που ζωντανεύουν στο νου του κάθε επισκέπτη την “άλλη” εποχή που θα ήθελε να γνωρίσει από κοντά, να την αγγίξει, να την αισθανθεί  και να αφήσει την φαντασία του να ταξιδέψει μέσα από ένα “τέτοιο” αυτοκίνητο. Ας ταξιδέψουμε λοιπόν μαζί του με τις μηχανές του χρόνου….

Μια άμαξα που να κινείται από μόνη της!

Ένα όνειρο για τα άλογα, ίσως  από τα πανάρχαια χρόνια, για τον άνθρωπο έγινε πραγματικότητα το  18ο αιώνα, όταν ο άνθρωπος  επινόησε τον ατμό, το πετρέλαιο, το αερίο, την  ηλεκτρική ενέργεια και άρχισε να τα χρησιμοποιεί για να κινήσει τις πρώτες “άμαξες”, τις άμαξες χωρίς άλογα.

 

v1878

v1886

Γαλλικό όχημα του 1878.
Αυτοκίνητο με βάρος 2.750 κιλά, πίσω κίνηση
 και ταχύτητα που έφτανε τα 42 km/h.

Όχημα Daimler
Motor Kutsche,
1886.

Οι  πρωτοπόροι …1900

Πατέρας της αυτοκίνησης ιστορικά  κάποιος Verbiest, ένας Βέλγος Ιησουίτης ιεραπόστολος στην Κίνα, κατασκεύασε το πρώτο μοντέλο με κλίμακα μιας ατμοκίνητης άμαξας στο τέλος του 17ου αιώνα. Στα τέλη του 18ου αιώνα, ένας αξιωματικός από την Λωρραίνη κατασκεύασε την πρώτη ατμοκίνητη αμαξα. Λίγο πριν 1860 στο Παρίσι, ο Etienne Lenoir, ένας Βέλγος, κατασκεύασε ένα κινητήρα που χρησιμοποιούσε  μια άγνωστη μορφή ενέργειας, το φυσικό αέριο.

Το  1892, ο Gottlieb Daimler, ένας Γερμανός μηχανικός, εφηύρε τον κινητήρα βενζίνης που χρησιμοποιήθηκε αργότερα από τον Emile Levassor να δημιουργήσει το Panhard-Levassor. Η Panhard-Levassor ήταν το πρωτότυπο του αυτοκινήτου που αργότερα έγινε δημοφιλής. Χαρακτηρίστηκε από τον κινητήρα μπροστά, ένα κουτί συμπλέκτη και μετάδοσης της αλυσίδας στο πίσω τροχούς. Από τότε ιστορικά αναφέρονται πάρα πολλοί εφευρέτες και πολλές αναφορές….

 

v1885

Όχημα Daimler Reitwagen 1885, ισχύς 1,1 hp από 464 cc.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter