Η Faraday Future (εξ ανατολών αντίπαλος της Tesla) στην CES 2017 [video]

Ήταν μια δύσκολη χρονιά για την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Faraday Future. Αρκετά μέλη του προσωπικού τα οποία προέρχονταν από εταιρείες όπως οι Tesla, BMW, και Google, καθώς επίσης και από τους τομείς της αεροδιαστημικής και των ιατρικών συσκευών, εγκατέλειψαν την εταιρεία. Η εταιρεία έμεινε πίσω με τις πληρωμές της στον εργολάβο του εργοστασίου της στη Νεβάδα, και η χρηματοδότησή της προέρχεται από τον ιδρυτή του κινεζικού τεχνολογικού γίγαντα LeEco, ο οποίος κατασκευάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε κανείς να το πει και ανταγωνιστικό.

Εκπρόσωπος της Faraday Future ανέφερε ότι, ως ιδιωτική εταιρεία, δεν συζητά τα οικονομικά της θέματα και το επόμενο στάδιο του εργοστασίου έχει δρομολογηθεί για κατασκευή σύντομα.

Έτσι, δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός ότι η εταιρεία τράβηξε τα φώτα της δημοσιότητας, απελπισμένη να πείσει το κοινό ότι το αυτοκίνητό της δεν αποτελεί καπνό χωρίς φωτιά. Κυκλοφόρησε βίντεο με ένα καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο το οποίο ξεπερνά σε εκκίνηση μια σειρά από κορυφαία σπορ αυτοκίνητα, όπως τα Tesla Model X, Bentley Bentyaga και Ferrari 488GTB. Εντυπωσιακό!

Και στην φετινή CES 2017 στο Λας Βέγκας, η Faraday Future τράβηξε το σεντόνι στα αποκαλυπτήρια ενός ολοκαίνουριου, τεχνολογικά πλήρους ηλεκτρικού αυτοκινήτου που κατατροπώνει την Tesla. Η ατυχία βέβαια συνεχίστηκε, όταν το αυτοκίνητο δεν κατάφερε να αποδώσει όπως αναμενόταν κατά την παρουσίαση στη σκηνή, και αυτή ίσως είναι και η τελευταία φορά που θα δούμε τον υποτιθέμενο ανταγωνιστή της Tesla επί σκηνής. Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της εταιρείας φαίνεται να ήταν η ύπαρξη χρημάτων και η πρόσληψη ατόμων, όμως και τα δύο δείχνουν να εξανεμίζονται. Παρά όμως τα όσα ακούγονται για την αξιοπιστία της εταιρείας – τα πράγματα δεν ήταν εύκολα ούτε για την Tesla στο ξεκίνημά της – έχει ενδιαφέρον να δούμε τι έχει να προσφέρει με το FF91.

Το FF91 είναι μακρύ, χαμηλό και φαρδύ, σίγουρα διαθέτει περισσότερη προσωπικότητα από το περισσότερο εταιρικό Model X— προσφέροντας διαστάσεις και ανέσεις λιμουζίνας, με ομαλό εξωτερικό και ανασηκωμένα πτερύγια  χάρη της αεροδυναμικής απόδοσης. Στο εσωτερικό υπάρχουν πλήρως ανακλινόμενα καθίσματα και επίπεδες επιφάνειες με διπλή λειτουργία ως οθόνες αφής ή οθόνες φωτισμού.

Το FF91 δεν μοιάζει καθόλου με το παράξενο μονοθέσιο που παρουσίασε η εταιρεία στην περσινή CES. Αυτό είναι καλό. Η Faraday Future υπόσχεται ένα υψηλής τεχνολογίας αλλά πρακτικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να κερδίσει την Tesla στο δικό της γήπεδο και το FF91 είναι πιο κοντά σε αυτό το στόχο, ένα υπερλουξ επιβατικό αυτοκίνητο με όλων των ειδών τα γκάτζετ.

Άλλη μια ομοιότητα με την Tesla: Η Faraday Future δέχεται κρατήσεις, παρά το γεγονός ότι το FF91 δεν υπάρχει ακόμη στην πραγματικότητα. Με μόλις $5,000 εξασφαλίζει κάποιος τη θέση του στην ουρά αναμονής, σε αντίθεση όμως με το σχετικά προσιτό Tesla Model 3 με κόστος $35,000, η Faraday Future δεν έχει ανακοινώσει την τιμή του. Δεν θα είναι φθηνό, αυτό είναι σίγουρο, αν υποθέσουμε ότι η εταιρεία θα κρατήσει την υπόσχεσή της και θα το κατασκευάσει. Ως σημείο αναφοράς δηλώνουν την αξία μιας Bentley.

Ο επίσημος χρόνος του για τα 0-100 είναι 2.39 δευτερόλεπτα. Μια μπαταρία 130 kwh (30% μεγαλύτερη από την μεγαλύτερη διαθέσιμη της Tesla) θα παρέχει αυτονομία 378 μίλια. Το μακρύ μεταξόνιο σημαίνει ότι θα στρίβει σαν λεωφορείο, όμως το ενεργό πίσω σύστημα διεύθυνσης το βοηθά να κινηθεί με μεγαλύτερη ευκολία.

Υπάρχει όμως μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην κατασκευή 12 δοκιμαστικών μοντέλων (που είναι η τρέχουσα παραγωγή) και την κατασκευή σε μεγάλη κλίμακα. Όπως λένε στην βιομηχανία του αυτοκινήτου, οποιοσδήποτε μπορεί να φτιάξει ένα. Από το στάδιο ενός πρωτοτύπου μέχρι ένα όχημα που θα συμμορφώνεται νομικά, υπάρχει μεγάλο ποσοστό απαιτούμενης δουλειάς και επένδυσης. Η Tesla είναι αυτή τη στιγμή στην κορυφή αυτής της επιρροής, αλλά ακόμη και εκεί, πασχίζουν να καλύψουν τις αναμενόμενες ποσότητες.

Η ομάδα της Faraday Future έχει εργαστεί σκληρά σε μερικές πολύ καλές ιδέες για το μέλλον της αυτοκίνησης και θα ήταν κρίμα να μην καταφέρουν να τις βάλουν σε παραγωγή. Το καπό του FF91 διαθέτει έναν αναδυόμενο αισθητήρα  LIDAR, ο οποίος παρέχει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης λειτουργίας “αυτόματου παρκαρίσματος” όπου το αυτοκίνητο βρίσκει μόνο του τον απαραίτητο χώρο στάθμευσης. Η εταιρεία προσπάθησε να κάνει επίδειξη της λειτουργίας στο πλήθος της CES, αλλά το αυτοκίνητο αρνήθηκε να κινηθεί.

Κάμερες στις πίσω κολόνες αναγνωρίζουν τους επιβάτες που πλησιάζουν, και ανοίγουν αυτόματα τις πίσω πόρτες, οι οποίες ανοίγουν με εξίσου εντυπωσιακό τρόπο. Ίσως λιγότερο χρήσιμο, το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει τη διάθεση του οδηγού από τις εκφράσεις του προσώπου και θα ρυθμίσει ανάλογα τη μουσική, το μασάζ στο κάθισμα, ακόμη και το άρωμα του εσωτερικού για να ταιριάζει με τη συμπεριφορά του οδηγού.

Μια συστοιχία φώτων ενσωματωμένων στις πόρτες και στο μπροστινό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου μπορούν να επικοινωνήσουν με τον περιβάλλοντα χώρο, γνωστοποιώντας στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου πότε το αυτοκίνητο ελέγχεται από τον υπολογιστή, για παράδειγμα, ή πότε το όχημα είναι διαθέσιμο για κοινή χρήση.

Στο εσωτερικό έχει αυτό που η εταιρεία αποκαλεί καθίσματα μηδενικής βαρύτητας, τα οποία ανακλίνουν και ανασηκώνουν τα πόδια των επιβατών. Μια οθόνη αναδιπλώνει από την οροφή για να προσδίδει την εμπειρία κινηματογράφου. Αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι ευπρόσδεκτα σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκίνητο, όμως ίσως αποτελούν και πολυτέλεια.

Δείτε τα σχετικά βίντεο:

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter