Audi Q2 - Σχεδιασμός εμπνευσμένος από το Αμερικανικό ποδόσφαιρο!

Το φαρδύ Audi Q2 βασίζεται στην πανταχού παρών αρχιτεκτονική MQB του γκρουπ VW με έξι σύνολα κινητήρων στην Ευρώπη.

Η Audi αποκάλυψε το Q2 του 2017, το μικρότερο SUV της εταιρείας μέχρι σήμερα, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016. Βασιζόμενο στην αρχιτεκτονική MQB του γκρουπ VW και ευρισκόμενο στην σειρά Q των μοντέλων SUV της εταιρείας κάτω από το Q3, το Q2 έχει μήκος 4.19 m, με μεταξόνιο 2.60 m – όσο διαθέτει και ένα 3θυρο A3. Το πλάτος του είναι 1.79m και το ύψος του 1.51m. Η οπισθέλκουσα της αεροδυναμικής του βασικού μοντέλου είναι 0.30 Cd.

Έξι κινητήρες είναι διαθέσιμοι για το Q2 κυκλοφορήσει στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τρείς τούρμπο βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού από την σειρά TFSI της VW και τρείς τούρμπο πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού. Όλα τα μοντέλα των κινητήρων χρησιμοποιούνται σε άλλα μοντέλα του γκρουπ. Οι τρείς TFSI περιλαμβάνουν έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.0 λίτρου με απόδοση 114 ίππους, έναν 4κύλινδρο 1.4 λίτρων με απενεργοποίηση κυλίνδρων και απόδοση 148 ίππους και έναν 4κύλινδρο 2.0 λίτρων απόδοσης 188 ίππων. Οι πετρελαιοκινητήρες περιλαμβάνουν έναν κινητήρα 1.6 λίτρων με απόδοση 114 ίππους και δύο TDI 2.0 λίτρων με απόδοση 148 και 188 ίππους.

Τα μοντέλα με τους ισχυρότερους κινητήρες θα έχουν στο βασικό εξοπλισμό τετρακίνηση Quattro. Κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι επίσης διαθέσιμη στο μοντέλο με τον κινητήρα 1.4 TFSI και στον 2.0 TDI των 148 ίππων. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης του συστήματος Quattro μεταφέρει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους μπροστινούς τροχούς σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, όμως μπορεί γρήγορα να μεταφέρει τη ροπή στον πίσω άξονα όποτε αυτό θα απαιτείται.

Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να είναι είτε 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι S tronic ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη. Τα μοντέλα με τους ισχυρότερους κινητήρες έχουν στο βασικό εξοπλισμό ένα νέας ανάπτυξης κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με νέο σύστημα λίπανσης που οι μηχανικοί υποστηρίζουν ότι μειώνει τις τριβές.

Με κοντούς προβόλους και μαζεμένες διαστάσεις υπάρχουν σχεδιαστικές ομοιότητες με το μεγαλύτερο Q3, όμως το Q2 χρησιμοποιεί τα δικά του μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Όπως εξήγησε ο σχεδιαστής Matthias Fink, το Q2 «διαθέτει καμπίνα που παραπέμπει σε κουπέ με την οροφή να έχει κλίση στο τελείωμα, ένα μακρύ σπόιλερ στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ώστε να εκτείνει την οροφή και να προσδίδει τον πραγματικά σπορ χαρακτήρα ενός κουπέ».

Το χρώμα της πίσω κολόνας διαχωρίζει τις δύο σειρές των μοντέλων – ασημί για τα S-line μοντέλα και μαύρο για τα Design-line μοντέλα. «Το πραγματικό ύψος της καμπίνας δεν είναι εμφανές, νομίζει κάποιος ότι έχει μειωθεί επειδή βλέπει την κολόνα χαμηλότερη και φαρδύτερη – ένα οπτικό εφέ που βοηθά ώστε το αυτοκίνητο να δείχνει πιο σπορ και μικρότερο», εξήγησε.

Η Audi έχει υιοθετήσει αιχμηρές χυτές γραμμές στους προφυλακτήρες, που καταλήγουν σε φαρδιά επίπεδα τμήματα κατά μήκος του πάνω μέρους των πορτών. «Αυτό είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μας», δήλωσε ο κος Fink. «Αυτή είναι η κύρια σχεδιαστική γλώσσα αυτού του αυτοκινήτου».

Όταν η σχεδίαση "αυτοσχεδιάζει" στη δική της "γλώσσα"

Το Q2 είναι σχεδιασμένο ώστε να έχει απήχηση στους νέους οδηγούς και οι αιχμηρές γωνίες αντιπροσωπεύουν «ακραίο» στυλ για να τραβήξουν την προσοχή τους. «Φανταστείτε πως όταν ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε αυτό το αυτοκίνητο, βασιστήκαμε σε μια σχετικά κοινή αρχιτεκτονική», θυμάται ο κος Fink. «Είχαμε τους «ώμους» και τον «κορμό» - την κύρια πλευρά του αμαξώματος, συνδεδεμένη με αυτή την αιχμηρή γραμμή. Έπειτα πήραμε ένα αιχμηρό εργαλείο, ένα αιχμηρό μαχαίρι και κόψαμε κάτι από αυτό τον όγκο και δημιουργήσαμε το σήμα κατατεθέν αυτού του αυτοκινήτου, αυτό το πολύγωνο. Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε αυτή την πραγματικά εκπληκτική στάση και αναλογία και μετά κόψαμε και αφαιρέσαμε κάτι».

Ο κος Fink λέει πως η σχεδιαστική ομάδα πέτυχε δύο ακόμη εφέ με αυτή τη διαδικασία. «Πρώτα φέραμε την γραμμή των ώμων μεταξύ των τροχών πολύ χαμηλά. Έτσι η καμπίνα οπτικά βρίσκεται ανάμεσα στους τροχούς, δίνοντας στο αυτοκίνητο έναν σταθερό και εύσωμο χαρακτήρα», τόνισε.

«Το άλλο εφέ είναι πως όταν μεταφέρεις αυτή τη γραμμή χαμηλότερα, η γραμμή των ώμων μεταφέρεται πολύ ψηλά πάνω από τους τροχούς, είναι ένα φυσικό οπτικό εφέ. Διατηρούσαμε στο μυαλό μας την εικόνα ενός παίκτη του Αμερικάνικου ποδοσφαίρου, γιατί ανασηκώνουν τους ώμους, ενώ το κεφάλι παραμένει ανάμεσά τους, προστατευμένο. Και αυτό ακριβώς έχουμε εδώ, στην εμφάνιση του Q2».

Αυτή η σχεδιαστική «γλώσσα» με το πολυγωνικό σχήμα της μεσαίας γραμμής επαναλαμβάνετε σε όλο το αυτοκίνητο, με τη μορφή της μπροστινής γρίλιας, των προβολέων, του σχήματος των μπροστινών αεραγωγών και το σχήμα των πίσω φωτιστικών σωμάτων.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter